• 1
  • 2
2004-10-01, 18:18
Bannlyst
...
Citera
2004-10-01, 18:22
Medlem
inte så troligt att du kommer över ett receptpapper, om du nu inte jobbar på ett sjukhus. Men visst det har gjorts förr.
Citera
2004-10-01, 18:41
Bannlyst
...
Citera
2004-10-01, 19:34
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag tror dom kollar på sin dator först om det finns registrerat där också .
Vet att det gjordes mycket förr - förfalskade recept figurerade bland missbrukare.
Men som sagt dom kan ha infört detta när det blev känt & ett stort problem med förfalskade recept .
Citera
2004-10-01, 19:45
Medlem
kurdiss avatar
För narkotikaklassade medel krävs det även att doktorn som skriver ut receptet även skickar en blankett till socialstyrelsen för att kontrollera att doktorn inte missbrukar sitt leg. och skriver ut för mkt i onödan.

Dessutom när man ska hämta ut narkotikaklassade medel kräver apotekaren leg av dig. Så det måste överensstämma med vad som står på receptet som sedan registreras.

Sen kommer det uppdagas att det var fejk, och dom har ditt personummer.
Citera
2004-10-01, 20:01
Medlem
Porrpojkes avatar
Sen gäller väl recept för särskilda läkemedel för o få ut narkotikaklassade grejer?! Har för mig det iallafall...
Citera
2004-10-01, 20:26
Medlem
Sovas avatar
De har en EAN-kod på de recepten jag får så troligtvis kollas det i deras system också..
Citera
2004-10-01, 21:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Kanske det funkar, men kom ihåg att det kan bli polissak om du torskar... Är det ett recept på typ benso, kanske du klarar dig, men å andra sidan kanske det är tryggare att skaffa detta recept på vanligt sätt... Och om det är något mer ovanligt recept, typ subtex eller ADHD-speed kollar de kanske extra noga...
Citera
2004-10-01, 22:10
Medlem
Sliddjurets avatar
Jag får Stesolid och Stilnoct utskrivet och båda kollar dom leg på. Samt kollar något på deras dator en lång stund innan dom ger mig asken/burken. Så jag antar att dom är ganska nogranna.
Men prova du, och skriv gärna och berätta hur det gick.
Citera
2004-10-02, 02:32
Bannlyst
...
Citera
2004-10-02, 10:44
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuttla_C
hmm de verkar som dom ändå har koll på recepten på apoteken... Sen verkar de oxå vara väldigt riskabelt o säkert en hög straffrubricering som "urkundsförfalskning" o "tillförskaffning av otillåtna medel"...vad vet ja.. men men frågan var teoretisk så ja hade inte tänkt att skriva ut nått... (Fan! de rök mina planer på att bli "the local dealer"! ) Men de finns nog bättre sätt om man nu vill få tag på benzo å liknande än springa runt som en gammal pundare me falska recept i handen! Bättre att gå till "Igor" från öststaterna nere i hamnen istället... tack ändå för svaren!

eller raka vägen genom pappas legitimation?... doktorer kan även ringa in recept. Hur vet jag itne, men det kan vara lättare, tror de har ngn speciell kod när de gör så. Kan vara ett bättre alternativ..
Citera
2004-10-02, 13:52
Bannlyst
...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem