Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-26, 19:06
  #1
Medlem
Tjena. jag har tänkt dra ner på kolhydraterna nå jävulskt, dvs skippa alla pasta måltider och andra vanliga husmanskoster för ett tag, och enbart äta tonfisk burkar till lunch och middag. sen mellan varven till frukost och kvällsfika tar jag en whey -80 och några ägg och en fullkornsmacka utan smör med ost på. sen nötter som snacks när man blir sugen, och till det hela dricker jag enbart mjölk.

slutsats, minimalt kolhydratintag och ökat proteinintag. så vad tror ni? är den här kosten något att rekomendera. jag har som mål att bränna bort lite överblivet fett och samtidigt bygga synliga muskler.

fördelar? nackdelar? alla synpunkter är välkommna
Citera
2011-04-26, 19:07
  #2
Medlem
upperkatts avatar
Nej.
Citera
2011-04-26, 19:10
  #3
Medlem
pezrulezhaakons avatar
rbin

Läs på om kost innan du utsätter dig för idiotiska försök.
Citera
2011-04-26, 19:10
  #4
Medlem
jakcc3s avatar
Du har inget fett i din diet, skippa fullkornsmackan ( som för övrigt också är fylld med kolhydrater) och byt ut mot kanske avokado eller fet fisk. Dessutom måste du nog äta rätt mycket tonfisk för att komma upp i kalorierna du behöver
Citera
2011-04-26, 19:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
rbin

Läs på om kost innan du utsätter dig för idiotiska försök.

Har pezrulezhaakon kommenterat så är ofta andra kommentarer onödiga. =)
Citera
2011-04-26, 19:16
  #6
Medlem
luftburens avatar
Precis, du behöver fett och protein. Kolhydrater är överflödigt och lite lurigt då de påverkar din insulinproduktion och därför ditt blodsocker. En väldigt svängig blodsockerkurva är dåligt, du blir på dåligt humör - och du blir hungrig. Ersätt smörgåsen med något fett.

Och lycka till.
Citera
2011-04-26, 19:24
  #7
Medlem
pezrulezhaakons avatar
MRZnr1

Nja, kanske inte. Jag bjuder bara på min syn på saken i ämnet. En av många åsikter
Citera
2011-04-26, 21:24
  #8
Medlem
var köper man riktigt billig tonfisk nuförtiden?

var inne på prisextra, där tog de 10 spänn per burk för eldorados. Blev nästan chockad

Äter en del tonka-röra och är därför ute efter billig fisk till ändamålet. Lidl? ÖoB? någon som vet om de säljer euroshoppers varor på coop?
Citera
2011-04-26, 21:33
  #9
Medlem
Sintzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grooodie
var köper man riktigt billig tonfisk nuförtiden?

var inne på prisextra, där tog de 10 spänn per burk för eldorados. Blev nästan chockad

Äter en del tonka-röra och är därför ute efter billig fisk till ändamålet. Lidl? ÖoB? någon som vet om de säljer euroshoppers varor på coop?

Jag köper Euroshoppers tonfisk på ett ica nära för 7kr för 140g. Det är tonfisk i vatten
Citera
2011-04-27, 05:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grooodie
var köper man riktigt billig tonfisk nuförtiden?

var inne på prisextra, där tog de 10 spänn per burk för eldorados. Blev nästan chockad

Äter en del tonka-röra och är därför ute efter billig fisk till ändamålet. Lidl? ÖoB? någon som vet om de säljer euroshoppers varor på coop?

Jag brukar köpa tonfisk av märket Buffe. Brukar finnas på Maxi eller Netto och är ganska billig (30 kr för 4 burkar). Den är helt ok och innehåller 23g/100g
Citera
2011-04-27, 07:49
  #11
Medlem
Ronilles avatar
För att du ska lyckas med en diet och omläggning av kost så krävs det variation och kunskap.

Om du enbart äter Tonfisk så kommer du inte orka efter ett tag att enbart käka den typen av mat, även om du varierar dig. Och då kommer du med största sannolikhet att börja äta som du gjorde tidigare.

Försök att hitta ett sätt, LCHF, GI eller vad det nu kan vara där du får ett helt spektra av måltider och variationer.
Citera
2011-04-27, 08:08
  #12
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Ush.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback