Citat:
Ursprungligen postat av Shaquilleoneal
Åhå! Perfekt! Kan ju tillägga att jag är grym på att rita, bygga med lego och dylikt, har haft MVG i bild på både gymnasiet och högstadiet
Är chanserna stora att komma in ifall jag nu är så duktig som jag säger mig vara?
lätt. det brukar vara jättelåg kvalitet på arbetsproverna (jag har kollat igenom dem i Lund från flera år bakåt).
ett bra tips är att du monterar dina bilder rakt och snyggt på fin kartong (inget tunt ritpapper slarvigt utklippt och fastlimmat på wellpapp alltså). gör mycket för helhetsintrycket.
de proverna som man gör på plats sen är det lite högre standard på. men åk till din närmsta arkitektskola och titta lite på elevarbeten (är ofta lite grejer utställda i korridorerna) och se hur projekt ser ut och få tips på hur man kan tänka kring och tolka arkitektur. så har du ett försprång.
kom ihåg att arkitekter ofta är svaga för grafiskt snygga och stilrena saker (särskilt äldre arkitekter och de är de som kommer bedöma dina arbetsprover). linjeteckningar, perspektiv, sekvenser - kolla in lite sånt!