Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-25, 15:17
  #1
Medlem
CommonSenses avatar
Vad tycker ni man ska ha hemma som basvaror? sen undrar jag en sak till, nu e det så att jag e sjukt fattig o har väl inte direkt nå riktigt bra mat för att bygga. Har korv, nudlar, köttbullar o lite olika pasta sorter, ris, potatis, bröd, 1 burk makrill. Kommer o leva på detta nu i 1 vecka ungefär, va tror ni? kommer detta hjälpa mig nått inom kostvägen? kör ca5-6ggr i veckan, plus att jag tar en promenad 1tim varje ( just pga av maten ) eftersom den inte e den bästa direkt...
Citera
2011-04-25, 15:25
  #2
Medlem
Deerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Vad tycker ni man ska ha hemma som basvaror? sen undrar jag en sak till, nu e det så att jag e sjukt fattig o har väl inte direkt nå riktigt bra mat för att bygga. Har korv, nudlar, köttbullar o lite olika pasta sorter, ris, potatis, bröd, 1 burk makrill. Kommer o leva på detta nu i 1 vecka ungefär, va tror ni? kommer detta hjälpa mig nått inom kostvägen? kör ca5-6ggr i veckan, plus att jag tar en promenad 1tim varje ( just pga av maten ) eftersom den inte e den bästa direkt...

Beror på om det är bulk eller deff...

Hur menar du att en promenad gör så att maten blir "bättre"?
Citera
2011-04-25, 15:30
  #3
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerp
Beror på om det är bulk eller deff...

Hur menar du att en promenad gör så att maten blir "bättre"?

Försöker bränna fett samtidigt som jag ska lägga på mig lite muskler,deff med andra ord

Maten jag har hemma e väl inte kanske den bästa om man säger så, därför jag har lagt in en promenad eftersom jag inte känner att maten e tillräckligt nyttig för att sitta stilla på...
Citera
2011-04-25, 15:37
  #4
Medlem
Deerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Försöker bränna fett samtidigt som jag ska lägga på mig lite muskler,deff med andra ord

Maten jag har hemma e väl inte kanske den bästa om man säger så, därför jag har lagt in en promenad eftersom jag inte känner att maten e tillräckligt nyttig för att sitta stilla på...

Du verkar ha missuppfattad vad ordet "deff" innebär... Det handlar om att bibehålla muskelsmassa samtidigt som man går ner i fettprocent...

Köp kyckling/fläskfilé/kvarg och ha som bas-produkter om du behöver mer protein...
Citera
2011-04-25, 15:50
  #5
Medlem
Har du råd med korv och köttbullar så har du nog råd med proteinrik mat som kesella, ägg och tex kyckling. : )
Citera
2011-04-25, 16:14
  #6
Medlem
Thomaspunkts avatar
Kyckling, magert nötkött (fläskfile, kotletter osv), potatis och kvarg är mina basvaror jag alltid har hemma nu under diet.
Citera
2011-04-25, 17:21
  #7
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Har du råd med korv och köttbullar så har du nog råd med proteinrik mat som kesella, ägg och tex kyckling. : )

hade kyckling hemma tills det tog slut, dom matvaror jag nämnde e sånt jag knappt har rört utan det e nu jag måste äta upp skiten

hade jag haft cash så hade jag juh självklart handlat kyckling
Citera
2011-04-25, 18:00
  #8
Medlem
jakcc3s avatar
broccolli e najs som fan också, annars som ovanstående säger, ägg,kvarg nudlar hade inte ingått i min deff-diet i alla fall
Citera
2011-04-25, 19:54
  #9
Medlem
nikenboles avatar
köttfärs, kyckling, tonfisk, makrill, random kött
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback