Scenario fyra är vad som kommer först. Den etniska och sociala splittringen plus en ekonomisk nedgång kommer att skynda på förslumningen. Västeuropas utveckling ditåt är såpass uppenbar att ingen egentlig diskussion behövs.....
Citat:
Vad som uppstår sedan är däremot oklart. Scenario ett, två, tre på en och samma gång kanske. Samhällen är skiktade och det finns en sanning i att en ny klass har formerats lite bortom enskilda stater som genom sin position i högsta grad lever i scenario två. Ett kosmopolitiskt liv med konferenser i olika länder, resor och fin lön (den teknokratiska klass jag tillhör). I sådana sammanhang så lever man mer eller mindre hela sina liv som den multikulturella turisten. Det är från denna klass som allt nationellt ledarskap hämtas ifrån och det är här som indoktrinering är som hårdast. De lever ju utopia så varför blir det problem? Då alla djupare analyser är intellektuella "no go areas" blir problemformuleringen doktrinär och fokuserar på "vitas rasism" som ska bekämpas med "kunskap" genom ständiga propagandakampanjer och "utbildning" över hela livet i "tolerans".
För övriga nittio procent av västvärldens befolkningar så är kopplingen till den lokala ekonomin och samhället ett fängelse man ej kan komma ut ur. Där kommer det bli en materiell kamp om smulorna samt en spirituell kamp i det vacuum som den liberala imperieideologin lämnar när kontrasten med verkligheten blir för stor. Att islam ökar i ett sådant ramverk är naturligt. Däremot så kommer det aldrig bli en seriös maktfaktor då den kosmopolitiska överbyggnaden är lika strukturellt emot dem som de är emot det svenska folkets självmedvetenhet och självbevarelsedrift.
För svensken så kommer en nationell "rörelse" skapas. Kanske ej en formell men en betydligt ökad etnisk medvetenhet och diffus känsla av att vi är hotade kommer bita sig fast i folksjälen. Den naturliga politiska uppdelningen i multietniska samhällen är via etnicitet (världshistorien kan lära oss att politik byggt på värderingar och ideologier enbart har dominerat i den inometniska debatten medan etnopolitik är den naturliga politiken mellan grupper) och Sverige kommer inte vara något undantag.
Detta är dock bara en av de svenska grupperingarna. En betydande gruppering kommer bestå av akademiker i mellanskiktet (15-25% av befolkningen kanske ?) som vill nå den kosmopolitiska klassens levnadssätt och livsstil samt kommer skaffa sig värderingar efter det. Hit hör lärare, statliga administratörer, mediemänniskor, teknisk expertis osv. Här kan man förvänta sig en naturlig gruppering som mer och mer försvinner in i vad USA kallar för "gated communities", kanske ej formella sådana med murar men med outtalade sociala, kuturella och ekonomiska spärrar som upprätthåller livssynen.
Svenskarna kommer mer och mer delas upp i olika grupper ställda mot varandra med diametralt olika livssyn och ideologisk grund. Vår elit kommer fortsätta leva i det mångkulturella utopia (vilket menas ett fullständigt liberalt samhälle av "fria individer", dominerat av östasiater och europeer med några token-araber och strönegrer). Mycket av vårat folk kommer i konkurrensen med andra etniska grupper finna sin nation men något stöd från det ideologiskt liberala doktrinära mellanskiktet eller de klassiska elitgrupperna kommer ej att uppnås.
Mycket av detta har vi ju redan idag men strukturerna kommer fördjupas på många plan ju mer dysfunktionellt samhället blir.
Sotdöden är det framtidsscenario jag tror på. Det ovanstående spelar ut över nästkommande femtio år eller så (löjligt med tron på snabba totalkollapser, dessa är ofantligt ovanliga). För att kompensera sönderfallet så blir staten mer och mer pseudototalitär och mer och mer besatt av att lära ut "värdegrund" för att kompensera en omänsklig verklighet. Är helt övertygad om att vi i framtiden kommer få större och större andelar av befolkningen som slängs i fängelse för tankebrott, så kallade hatbrott, och liknande. Dessa kommer beskyllas för samhällets problem samtidigt som den verkliga grunden medvetet spacklas över.
På lång sikt (hundratals år) så kommer detta leda till den europeiska civilisationens totala undergång samt djupa etniska splittringar som till sin natur är olösliga. Det kan inte existera ett europa utan en total dominans av europeer. Europa är inte en uppsättning värderingar utan de fysiskt och kulturellt existerande folken av europeisk börd. Vi kommer vandra den väg som alla mångetniska imperier före oss har vandrat och samtliga har slitits isär och kollapsat. I slutändan så klarar inte imperieideologin att hålla ihop imperiet, eliten överger skeppet och kaoset tar över. Ur kaoset växer en ny ordning fram. Tyvärr så kommer detta ske samtidigt som östasien kommer tillbaka som stormakt. Oredan i väst som vi har ställt till med kommer leda till att vi för all framtid förlorar det inflytande vi en gång hade till förmån för tveksamt mångkulturella Kina, Japan, Korea.
Min ståndpunkt är att principiellt ställa mig på det svenska folkets sida då jag äcklas av vår överideologi samt vill alla människor väl. Min inställning kan sammanfattas som:
Hela vårat ideologiska ramverk är antimänskligt. Den är djupt destruktiv för den idealistiska impuls jag tycker om och uppskattar i den nordgermanska folksjälen. Alla dessa nordgermanska energier är missriktade mot ett utopiskt mål som aldrig kommer inträffa samt leda till kollaps istället för att fördjupa den revolutionära kraft som skapat europeisk civilisation och kultur. Det är vår olycka.
Mycket bra och välskriven text. Under läsning känner man hopplösheten bara öka. Dock tror jag att kollapsen är något vi ska välkomna. I den slås de gamla maktstrukturerna sönder. Politik, media och finansjudendomen har spelat ut sin roll i rykande ruiner. Den kosmopolitiska överklassen du talar om kommer förstås att gripas av panik när strömmen till deras Gated Community bryts och utsvultna negerhorder från städerna (vars bankomater slutat betala ut socialbidrag) väller in som aliens över murarna.
Efter detta får tala om för våra barn att en dag kommer det ormtungor till oss. Vi ska ta dem i näsan och tala om att deras lögner lyssnar vi inte till.
Senast redigerad av FittLisa 2011-07-23 kl. 11:20.
Du har ju missat det mest troliga scenariot att vi går mer och mer mot en Singelton.
Länderna kommer förr eller senare att förlora sin suveränitet, det är bara en tidsfråga. Skalvet i Japan är ett bevis på att vi måste besluta en del frågor på global nivå. Att man smäller upp 20-40 kärnreaktorer i ett jordbävningsdrabbat område visar att dagens system funkar inte. Jag är rätt säker på att vi idag håller på med en massa skumma experiment som kan ödelägga allt liv på jorden om det går snett. Det största hotet mot allt liv på jorden är biologiskt virus som har skapats i ett labb som vi inte kan kontrollera. Sen har vi allt miljöförstörande skrot som tillverkas i I-länderna.
Världens problem är nog större än falafel och kebab i varje hörn som TS tror.
Sen kan man ju fråga sig varför barbarie och anarki alltid är den enda lösningen för rasisterna att nå sin utopi?
NWO kommer för eller senare. Vi har gått ifrån små grupper, familjer, till klaner, till stammar, till "kungariken", till nationer. (Anomalin i sammanhanget är de väldiga imperierna,som begränsades av dåtitens teknik. Dessa begränsningar existerar inte idag. Planetsamhället är den logiska slutstationen. Jag lägger ingen värdering i detta. Det är bara ett konstaterande. Precis som SFC1977 berör här så är den tekniska utvecklingen den drivande faktorn. Tekniken blir mer och mer avancerad, och farlig. Vi kommer nå en punkt där det blir ohållbart att fortsätta som konkurerande nationalstater med egna krigsmaskineri. Det blir för farligt och instabilt. Allt är uppe i luften nu. Vi går mot en framtid där datortekniken kan simulera den mänskliga hjärnan. Vi kommer att se AI, alltmer avancerade vapensystem, total kontroll över genetik, men förhoppningsvis också godartade lösningar på resursbrist tex.
Det kommunikationsmedel vi nu använder är någonting alldeles nytt i mänsklighetens historia. Vi kan inte bedömma vilken påverkan detta planetariska kommunikationsnätverk kommer att ha på kommande generationer - ett internet med allt mer innehåll, där information, kultur och och olika subgrupperingar sänder meningsutbyte och korsbefruktning kors och tvärs till varandra. Vi kommer att få se avancerade virituella världar, transhumanism, teknikens integrerande i kroppen. Att var enda människa håller en avancerad Star Trek communicator i handen idag, och att de kontanta medlen mer och mer fasa ut till förmån för immateriella system av ettor och nollor "in the cloud" är bara en försmak på vad som komma skall.
Jag tror att vi först kommer att få se en tid av kris och sönderfall och kaos, där relativt lugna "öar" (som tex Japan) kommer att kliva fram med stormsteg med hjälp av diverse gadgets och vetenskapliga framsteg som föds bland labpersonal i vita rockar.
I ljuset av dessa insikter så förstår man att nationalstaten och den etniska separatismen är ett döende tankesätt. Det hör till historien. Märk väl; jag värderar inte här nu, bara konstaterar. Nog kommer det att bli kaos, då "peak everything'" börjar kicka in, tillsammans med klimatförändringar, men man får hoppas att mänskligheten lyckas resa sig ur svårigheterna och hitta en stabilitet, understödd av ny teknik. Det är den tekniska utvecklingen som är central i TS scenarier anser jag, och tekniken bryr sig inte om ideologier. Ett vitt, harmoniskt sverige med hård kontroll på invandringen är utan konsekvens och helt arkaiskt i en värld där tekniken har suddat ut alla gränser. Där transportmedel blir allt mer snabba och effektiva. Där kulturer smälter samman i den digitala rymden. Det kan inte bestå. Dock ser jag utvecklingen i längre tidsperspektiv än ett fåtal decennier, det vill jag betona. De troliga scenarier som rör ett kortare perspektiv beskrivs bättre av andra i tråden. Glimmande tex.
Men jag undrar verkligen hur mänskligheten skall hantera de tekniska framstegen. Vi lever i en mycket märklig epok där våra verktyg, kommunikationsmedel och transportmöjligheter sticker iväg ifrån gamla paradigm, kontrollsystem och styrelseskick. Vi ser redan nu hur internet ställerm till det för eliten på en mängd olika sätt. Allt ifrån FB, till bloggar till wikileaks är där och hackar på de gamla kolosserna. Bara en sådan sak som att varenda jävel bland kreti och pleti kan fixa fram information om vad som helst med en sökning på Google eller Wikipedia. Tänk efter kring detta. Inse hur annorlunda detta är jämfört med hur människan har byggt sin hierarkier tidigare under historien. De gamla strukturerna bryts ner nu. Man behöver inte gå i fina skolan och bära propa kostymen och börja meningarna med "I say!" för att ha access till "esoterisk" och avancerad information. Hur kommer utbildningen att förändras när folk kan sitta på en parkbänk och äta glasssamtidigt som synfältet fylls av halvtransparenta motsvarigheter till vårtids "websidor"?
Jag blir mer och mer säker på att det snart kommer att komma ganska trubbiga och osofistikerade påstötningar ifrån de som sitter på makt och representerar den gamla elitklassen, i syfte att drastiskt begränsa denna "vilda western"-frihet som råder på internet. Informationsflöde och informationsutbyte har genom hela mänsklighetens historia varit knutet till fysisk plats och fysiskt kontrollerbara distributionsmedier. Allt detta har omkullkastats av internet, och vi har endast haft tekniken tillgänglig för gemene man i vad, ca tre decennier?
Vi har bara sett början.
Gamla paradigm och de propagandainstrument som bibehöll dem kommer obönhörligen att vittra sönder och mista sina sanningsmonopol om detta får fortsätta. Flashback är en av pionjärerna i norden, och vi ser redan nu vad internets demokratisering av information, analys, opinionsbildning osv har betytt. Man talar om "Pk". Man ifrågasätter allt, ifrån alla håll. Vilda samtal pågår och idéer stöts och blöts mot varandra redan i unga år hos samhällsmedborgarna. Information och lärdom samlas på internet och alla kan ta del av den bara viljan finns. Så var det inte tidigare. Då var bildning och faktainstrument för olika former av analys förunnat endast ett fåtal. Dessa utbildades och invigdes via etablerade kanaler i samhällena, vilkas struktur hindrade att vildingar och fritänkare slank igenom i allt för hög grad. Allt detta ställs på ända genom tex en enkel sak som Wikipedia.
Det jag säger kan kanske ses som lite konspiratoriskt idag, men tänk på hur mänsklighetens samhällen har vuxit fram, med den allomstädes närvarande hiearkin som hölls intakt främst pgr av att allt viktigt informationsutbyte var knutet till lagringsmedia som kunde kontrolleras rent fysiskt, varför informationsmonopol kunde vidmakthållas. Tänk på alla unga som lyssnar på Alex Jones, surfar in på Sanning.nu, ifrågasätter PK-dogm, söker upp fakta på egen hand och påverkas av de livliga samtal som äger rum på forum som FB tex. Jag ger inte något av exemplen någon speciell vikt eller legitimitet, jag bara menar att de representerar "splittrande" faktorer som tidigare inte skulle haft till närmelsevis lika stor spridning och genomslagskraft som idag, med den nya iformationstekniken. Det är idéer som sprids, och idéer är fröet till alla konkreta förändringar. Livsfarliga eller välsignande.
Färre och färre ser på tv, ett medium som från början var tänkt som en informationskanal via vilken makten kommunicerade ner till slavarna, med ekonomiska intressen som främsta aktörer. "Soaps" var ju tex urpsrungligen bara utfyllnad mellan reklaminslagen för diverse tvättmedel. Lite mindless skit som hemmafruarna kunde titta på mellan ronderna i boxningsmatchen som pågick mellan de marknadsaktörer som ville sälja saker till dem. Samma situation råder ju idag, även om kvaliteten på "mellanspelen" har höjts avsevärt. Allt detta kommer vittra sönder iom att tekniken går framåt och folk tillåts välja sitt eget mediakonsumerande i allt högre grad. De virituella världarna kommer att ta sig former vi knappt kan föreställa oss idag. Glöm WoW. Parallella verkligheter kommer att bildas, till vilka vi kanske kan se modern tids olika subkulturer som frön. Dessa kommer leda till att folk bildar allt mer "egna" identiteter bortom de hjärntvättande, påklistrade identiteter och värdegrunder som forna tiders makteliter strukturerade samhällsordningen kring.
Jag är pessimistisk rörande detta.
Vi har sett den binära tekniken och dess "nät" växa fram i knappt tre decennier. Kolosserna ifrån förr har inte förstått hotbilden ännu, förutom i vissa mörka cabals. Tids nog kommer förståelsen för hotet att bli "main stream" i maktens korridorer. Trillskas det så kommer man att använda diverse reella eller ihopkokade hot för att få igenom en restriktiv agenda. Pedofiler, terrorister, knark, brottslighet, rasism, hot mot demokratin etc. Internet kan inte tillåtas fortgå i nuvarande form. Det vore en dödsdom för gamla paradigm
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2011-09-12 kl. 05:38.
Grattis till en av de intressantaste trådstarterna på länge! Bra jobbat med scenarierna! Jag tror alternativ Detroit är det mest troliga och de är dit vi är på väg med räserfart! Något "rasmedvetet uppvaknande" med deportationståg och interneringsläger kan man ju alltid hoppas på, men det är mindre sannolikt om nu inte skägglurkarna gör en Breivik och går fullständigt bananas på ett lika spekulativt sätt. Då KANSKE, men knappast troligt.
Kineser är förvisso helt utan spärrar och kan säkert hantera smutsfolken på ett vederbörligt sätt, men en värld domineras av Kina är nog ingen picknick det heller, även om vi naturligtvis kommer att ha det betydligt bättre än i "Detroit". Frågan är väl vad Kina vill ha "betalt" för att rädda Väst? Ett alternativ till Kina är ju ett renoverat och uppväckt Ryssland, men så länge detta är en kleptokrati med försupna och desillutionerade människor, så finns inte mycket hopp där. Ryssarna har dock den nödvändiga hårdheten för att kunna agera resolut mot negrer och araberna och lägger inga fingrar emellan om det handlar om Moderlandet och den ortodoxa kyrkan!
Jag blir ofta uppriktigt orolig och ledsen när jag funderar på vilken värld vi är på väg att lämna över till våra barn och då tänker jag inte på ozonskiktet! Jag tror på ökade motsättningar och till rent inbördeskrig gränsande konflikter mellan vita européer och smutsfolken som innästlat sig hit.
Populistiskt önsketänkande, det som spelar roll är människans natur och den är likadan nu som den var för 100 eller 10 000 år sedan och så länge det finns människor som vill har makt så kommer det alltid finnas konflikter även om vi kan skicka mms över hela planeten.
Globaliseringen innebär att kapitalet får all makt och just denna brukar av många pappskallar beskrivas som roten till det onda.
Hur som helst så har dina teorier inget med att göra varför vi måste fövandla just Sverige till en mångkulturell sophög som mest påminner om en dräggig förort.
Populistiskt önsketänkande, det som spelar roll är människans natur och den är likadan nu som den var för 100 eller 10 000 år sedan och så länge det finns människor som vill har makt så kommer det alltid finnas konflikter även om vi kan skicka mms över hela planeten.
Globaliseringen innebär att kapitalet får all makt och just denna brukar av många pappskallar beskrivas som roten till det onda.
Hur som helst så har dina teorier inget med att göra varför vi måste fövandla just Sverige till en mångkulturell sophög som mest påminner om en dräggig förort.
Jag påpekar bara att den tekniska utvecklingen är en stor faktor i hur vi utvecklas, och det intressanta nu är att tekniken tycks rusa ifrån oss. I ett perspektiv av 50-100 år så är det mycket svårt att säga var vi landar. Jag håller medom det mesta som skrivits i tråden hittills, och bidrar bara med ett sidospår som tar upp just människans relation till hennes tekniska framsteg. Vi hade ju tex inte haft så stor invandring och folkförflyttning på planeten om det inte vore för den hastiga tekniska utvecklingen. Detär ju därför det sitter hucklekärringar på bussarna i vår kollektivtrafik. De har forslats hit med modernt flyg och moderna båtar.
Nu har vi en ny stor faktor som har trätt in och det är ju datortekniken och andra avancerade framsteg inom tex medicin osv.
Hur skall man kunna hålla isär mänskligheten, separerad efter etnicitet i en tid där vi alla blir mer och mer knutna till varandra genom internet? Hur skall du förklara för en hipster att det är viktigt att han är vit? Hela det projektet känns väldigt svårt att genomföra. Det är mycket möjligt att vi kommer att få se etniska konflikter i europa, men jag tycker att det är intressant att fundera över hur människan skall relatera till en skenande teknisk utveckling. Här tycker jag att alla separatistiska visioner har en brant uppförsbacke framför sig eftersom tekniken pekar i rakt motsatt riktning.
Personligen så tror (hoppas?) jag att alla människors dravel om människovärde, allas bästa, global regering och liknande snabbt slutar när jordens resurser börjar sina. När människor inser att deras egen livsstandard kommer minska drastiskt (Och då menar jag drastiskt, inte att man får betala 500 mer i skatt eller att antalet mord ökar från 2 till 4 per 1000) så är det inte lika kul att dela längre.
Befolkningsökningen och trycket på naturen ökar snabbare än vad våra teknologiska framsteg hinner med. Det kommer en tid när västvärlden inser att det är enklare att göra sig av med de svällande populationerna i Afrika och Asien än att dra ned på vår livsstandard ytterligare för att hjälpa de som utan tvekan skulle offra oss.
NWO kommer för eller senare. Vi har gått ifrån små grupper, familjer, till klaner, till stammar, till "kungariken", till nationer. (Anomalin i sammanhanget är de väldiga imperierna,som begränsades av dåtitens teknik. Dessa begränsningar existerar inte idag. Planetsamhället är den logiska slutstationen. Jag lägger ingen värdering i detta. Det är bara ett konstaterande. Precis som SFC1977 berör här så är den tekniska utvecklingen den drivande faktorn. Tekniken blir mer och mer avancerad, och farlig. Vi kommer nå en punkt där det blir ohållbart att fortsätta som konkurerande nationalstater med egna krigsmaskineri. Det blir för farligt och instabilt. Allt är uppe i luften nu. Vi går mot en framtid där datortekniken kan simulera den mänskliga hjärnan. Vi kommer att se AI, alltmer avancerade vapensystem, total kontroll över genetik, men förhoppningsvis också godartade lösningar på resursbrist tex.
Det kommunikationsmedel vi nu använder är någonting alldeles nytt i mänsklighetens historia. Vi kan inte bedömma vilken påverkan detta planetariska kommunikationsnätverk kommer att ha på kommande generationer - ett internet med allt mer innehåll, där information, kultur och och olika subgrupperingar sänder meningsutbyte och korsbefruktning kors och tvärs till varandra. Vi kommer att få se avancerade virituella världar, transhumanism, teknikens integrerande i kroppen. Att var enda människa håller en avancerad Star Trek communicator i handen idag, och att de kontanta medlen mer och mer fasa ut till förmån för immateriella system av ettor och nollor "in the cloud" är bara en försmak på vad som komma skall.
Jag tror att vi först kommer att få se en tid av kris och sönderfall och kaos, där relativt lugna "öar" (som tex Japan) kommer att kliva fram med stormsteg med hjälp av diverse gadgets och vetenskapliga framsteg som föds bland labpersonal i vita rockar.
I ljuset av dessa insikter så förstår man att nationalstaten och den etniska separatismen är ett döende tankesätt. Det hör till historien. Märk väl; jag värderar inte här nu, bara konstaterar. Nog kommer det att bli kaos, då "peak everything'" börjar kicka in, tillsammans med klimatförändringar, men man får hoppas att mänskligheten lyckas resa sig ur svårigheterna och hitta en stabilitet, understödd av ny teknik. Det är den tekniska utvecklingen som är central i TS scenarier anser jag, och tekniken bryr sig inte om ideologier. Ett vitt, harmoniskt sverige med hård kontroll på invandringen är utan konsekvens och helt arkaiskt i en värld där tekniken har suddat ut alla gränser. Där transportmedel blir allt mer snabba och effektiva. Där kulturer smälter samman i den digitala rymden. Det kan inte bestå. Dock ser jag utvecklingen i längre tidsperspektiv än ett fåtal decennier, det vill jag betona. De troliga scenarier som rör ett kortare perspektiv beskrivs bättre av andra i tråden. Glimmande tex.
Men jag undrar verkligen hur mänskligheten skall hantera de tekniska framstegen. Vi lever i en mycket märklig epok där våra verktyg, kommunikationsmedel och transportmöjligheter sticker iväg ifrån gamla paradigm, kontrollsystem och styrelseskick. Vi ser redan nu hur internet ställerm till det för eliten på en mängd olika sätt. Allt ifrån FB, till bloggar till wikileaks är där och hackar på de gamla kolosserna. Bara en sådan sak som att varenda jävel bland kreti och pleti kan fixa fram information om vad som helst med en sökning på Google eller Wikipedia. Tänk efter kring detta. Inse hur annorlunda detta är jämfört med hur människan har byggt sin hierarkier tidigare under historien. De gamla strukturerna bryts ner nu. Man behöver inte gå i fina skolan och bära propa kostymen och börja meningarna med "I say!" för att ha access till "esoterisk" och avancerad information. Hur kommer utbildningen att förändras när folk kan sitta på en parkbänk och äta glasssamtidigt som synfältet fylls av halvtransparenta motsvarigheter till vårtids "websidor"?
Jag tycker du känns bra allt naiv, och du tar inte hänsyn överhuvudtaget till hur människan fungerar. Det finns en stark inneboende egenskap hos människan att identifiera sig med andra människor. Detta är helt naturligt och sker hela tiden överallt, se bara segregeringskartorna i städer i USA tex, vita, svarta, östasiater, latinos, osv, bosätter sig helt frivilligt helt segregerat.
Människor identiferar sig efter ursprung och fenotyp, människor känner samhörighet med folk som man ser mer likheter hos, liksom människor inte identifierar sig med schimpanser pga genetisk olikhet, dvs vi är olika biologiska organismer av olika art, så identifierar sig vita mer med vita och svarta mer med svarta, osv.
Vi behöver inte alls förhålla oss som "konkurrerande nationalstater med egna krigsmaskineri" som du menar, etnisk eller raslig separatism kan råda där samarbete, handel och fredliga relationer är hur vi förhåller oss med varandra. Som vi ser så bidrar mångkulturalism, mångetnicism och mångraslighet till spänningar mellan grupper, folk känner att deras kultur och deras folk trycks undan, och eftersom det är en del av deras identitet, så önskar de inte att denna del av deras identitet förgörs och förevigt förintas, utan de söker försvara dess fortsatta existens. Detta är helt naturliga mänskliga försvarsmekanismer, vi kan inte bortse från dessa mänskliga egenskaper när vi bygger ett samhälle, därför är etnisk separatism önskvärt i framtiden.
Du måste skilja på att ha ett permanent boende i ett utländskt land och att kunna resa, ha handelssamarbeten, forskningssamarbeten, etc. Det finns ingenting önskvärt i att ha ett icke-homogent samhälle både rasligt och kulturellt, vi får ett mer välmående och sammanhållet samhälle om homogenitet råder, då är nationen i harmoni.