Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-25, 13:40
  #1
Medlem
Ronilles avatar
En del kör ju med en dag som de äter allt de vill och när de vill. Men är det bra egentligen?

Jag menar, det måste ju blir överskott på kalorier ändå, trots att man tränar och äter bra i veckorna. Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2011-04-25, 13:51
  #2
Medlem
Tror du fått det hela om bakfoten. De som tränar och kan räkna kalorier vet vad de gör även på ätardagar.
Citera
2011-04-25, 13:51
  #3
Medlem
FrankRosenthals avatar
Tycker att ätardagar är dåligt och svagt. Speciellt om man bantar. Jag tycker dock att det är OK om man äter lite extra om det till exempel är ett bröllop, jul eller påsk. Eller inte att man äter extra men att man inte bryr sig lika mycket om vad man stoppar i sig. Man måste leva lite också. Men tycker bara att det är pinsamt när folk har en ätardag då de frossar totalt.
Citera
2011-04-25, 13:52
  #4
Medlem
Sintzus avatar
Ätardagar är underbara! Fast i lagom form
Citera
2011-04-25, 14:03
  #5
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tror du fått det hela om bakfoten. De som tränar och kan räkna kalorier vet vad de gör även på ätardagar.

Fast alla som tränar hårt gör väl inte alltid det? Vet flertalet som verkligen unnar sig på t.ex lördagar och sedan kör skiten på veckodagarna och håller hårt på kaloriintag och dieter.

Jag kan också tycka att det enbart blir löjligt då vissa stoppar i sig allt de kommer över för att de får, klart man ska leva och klart man ska unna sig ibland. Men det får ju inte gå till överdrift.
Citera
2011-04-25, 14:06
  #6
Medlem
Davideks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankRosenthal
Tycker att ätardagar är dåligt och svagt. Speciellt om man bantar. Jag tycker dock att det är OK om man äter lite extra om det till exempel är ett bröllop, jul eller påsk. Eller inte att man äter extra men att man inte bryr sig lika mycket om vad man stoppar i sig. Man måste leva lite också. Men tycker bara att det är pinsamt när folk har en ätardag då de frossar totalt.

Du har missuppfattat allt nu.

Ätardag har man väl när man ska maxa på någon övning. Ser ingen annan anledning till att ha en, men även de som kan räkna vet vad de gör. Dagen avslutas med ett hårt pass som jämnar ut allt.
Citera
2011-04-25, 14:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Fast alla som tränar hårt gör väl inte alltid det? Vet flertalet som verkligen unnar sig på t.ex lördagar och sedan kör skiten på veckodagarna och håller hårt på kaloriintag och dieter.

Jag kan också tycka att det enbart blir löjligt då vissa stoppar i sig allt de kommer över för att de får, klart man ska leva och klart man ska unna sig ibland. Men det får ju inte gå till överdrift.

Alla som inte kan något får gärna äta som de vill i tron att de äter rätt. Om det är rätt eller fel är inte upp till mig att bedömma. : )

Egentligen finns det inget ord som heter ätardag. Alla som hör det ordet får egna ideer i hjärnan av vad det betyder så det är ingen ide att diskutera det.

Om ätardagar för dig är att man vräker i sig allt man kommer över och samtidigt går på diet. Då är den personn allt bra dum i huvet ärligt talat.
Citera
2011-04-25, 14:25
  #8
Medlem
Krappfiskarns avatar
Ätardagar är underbara under deff, även fast jag är lite finare i kanten och kallar det för "kolhydratsladdning". Det är - hör och häpna - möjligt att ha en "ätardag" och samtidigt ligga på kaloriunderskott på samma dag!
Citera
2011-04-25, 15:27
  #9
Medlem
Deerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ätardagar är underbara under deff, även fast jag är lite finare i kanten och kallar det för "kolhydratsladdning". Det är - hör och häpna - möjligt att ha en "ätardag" och samtidigt ligga på kaloriunderskott på samma dag!

Om du ligger på underskott så är det ingen ätardag...
Citera
2011-04-25, 16:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deerp
Om du ligger på underskott så är det ingen ätardag...

ehm hur tänkte du nu?

Ätardag kan ju vara väldigt individsbetonat vad det innebär, och att inte kunna ligga på underskott och ha en ätardag.. det är idioti. det går visst.

För mig kan en ätardag innebära att jag skippar middagen t.e.x och käkar lite godis istället, eftersom jag vanligtsvis inte äter godis.
Citera
2011-04-25, 16:44
  #11
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerp
Om du ligger på underskott så är det ingen ätardag...

Den insatte talar! Många verkar tro att "ätardag = ät jävligt mycket". Ätardag är alltid relativt till hur ens intagsnorm ser ut under en viss period.

Man ska alltid ha kontroll på sin kost, oavsett underskott, balans eller överskott.

Så jag ber dig vänligast - för Sveriges väl - att lägga dig med ansiktet nedåt i ett mörkt rum och bara försvinna.
Citera
2011-04-25, 18:32
  #12
Medlem
Deerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Den insatte talar! Många verkar tro att "ätardag = ät jävligt mycket". Ätardag är alltid relativt till hur ens intagsnorm ser ut under en viss period.

Man ska alltid ha kontroll på sin kost, oavsett underskott, balans eller överskott.

Så jag ber dig vänligast - för Sveriges väl - att lägga dig med ansiktet nedåt i ett mörkt rum och bara försvinna.

Låter inte ett dugg insatt... Ätardag har man för att få "casus-belli" att ligga på ett överskott för 1 dag och för att orka med (oftast de psykiska) dieten... Det är fortfarande en deff-dag om du ligger på underskott... Så, tack för din insiktsfulla kommentar som endast belyser upp din idioti...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback