Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-25, 04:45
Medlem
Hej! Jag har skrivit en låt som jag fått väldigt mycket props för, snackade med PST/Q och den enda kritiken han hade att ge var att låten inte var inspelad. Skrev den när jag mådde som sämst och det ledde till ett mästerverk enligt mig, jag är så nöjd, och negativ! Snälla ge mig kritik.

http://pastebin.com/1WRTbSUT

Mvh

Raasclut Productions
Citera
2011-04-25, 04:50
Medlem
krang666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fairplay
Hej! Jag har skrivit en låt som jag fått väldigt mycket props för, snackade med PST/Q och den enda kritiken han hade att ge var att låten inte var inspelad. Skrev den när jag mådde som sämst och det ledde till ett mästerverk enligt mig, jag är så nöjd, och negativ! Snälla ge mig kritik.

http://pastebin.com/1WRTbSUT
Mvh

Raasclut Productions

Om du redan har fått kritik för den, varför söker du mer? Försöker du hävda dig?

Ont : Rent skit imo. Ingenting som står ut ifrån vad som redan finns och är ett rent plagiat. Att du mådde som sämst osv skiter väl vi i. Ännu en snyft sång... fyyfaaaan
Citera
2011-04-25, 04:55
Medlem
Skezs avatar
Måste hålla med ovanstående. Jag är så jävla trött på alla snyfttexter om hur dåligt man mår efter en breakup eller för att ens föräldrar hittat en 0.2a hasch under sängen.

Det är på tiden att någon börjar köra äkta igen.
Citera
2011-04-25, 04:59
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Skummade bara igenom men det inte min typ av lyrics. Men kläm in pengar&brudar&bilar någonstans and we gotta HIT
Citera
2011-04-25, 05:00
Medlem
Plagiat kan jag väl inte säga att det är, jag skrev direkt från hjärtat finns det något mer äkta än det?
Ni kan ju dock inte lyssna på beatet men enligt andra är flowet fantastiskt. Jag söker alltid mer kritik för att kunna förbättra mig själv förstår du väl. Peace haters
Citera
2011-04-25, 05:04
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Börja samla frimärken eller något, slösa inte bort din tid på sån här skit.
Citera
2011-04-25, 05:08
Medlem
Om man inte är en rap/hiphop entusiast är det väl inte särskilt lönt att skriva i denna tråd. Vet att dem som gillar välskrivna hiphop lyrics, dem gillar den här. Men finns alltid något man kan förbättra, och jag ger inte upp förrän jag ligger på topp. "Det får bära eller brista tills jag ligger i en kista"
Citera
2011-04-25, 05:10
Medlem
OleYellers avatar
För mig verkar det inte vara något mästerverk, direkt. Fortsätt skriva och kör så mycket du kan för att få till leveransen. Practice makes perfekt!

Jag kan tycka halvtaskig text kan vägas upp av bra flow och känsla och tvärtom, så att bedöma det du skrivit blir svårt.
Citera
2011-04-25, 05:13
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
"Det får bära eller brista tills jag ligger i en kista"

Nääe.. Lägg av!
Citera
2011-04-25, 05:24
Medlem
Jag tycker att all ny svensk hiphop handlar om det här, att livet är hårt man ska kämpa och kriga, massa fornnordiska uttal i modern ångesthiphop..

Jag säger inte att det är dåligt, jag vet inte om det är bra... Men jag är så trött på gnälla texter, personer som anser att dom har det så jävla svårt i betongen... Jag tycker det blir patetiskt när jag kollar på ett random uland, hur skulle deras texter gå?

Yoyoyo Morsan blev sprängd i dag, men kämpa på om någon dag kanske kommer ett tåg att hoppa på.
Fly till en värld där hatet är borta, där kan jag ta upp min boll och med alla svennar sporta.
Citera
2011-04-25, 05:54
Medlem
Jag söker inte medlidande lol, om ni inte förstått det ännu, låten heter "Sanningen från min negativa vinkel" -> Det är min exakta sanning, det är så här jag mår, och det har jag förmedlat i en bra låt, hade ni hört den reccad till beatet så... men tack ändå.
Citera
2011-04-25, 08:06
Medlem
Citat:
"Det får bära eller brista tills jag ligger i en kista"

Underbart!
Däremot tycker jag väl kanske att det är ett slöseri med rimkunskaper att nöja sig med en raptext?
Varför inte ställa in siktet lite högre?

"Du kan rimma som en tok, varför inte skriva en barnbok?"
Som jag brukar säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här