Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-25, 10:46
Medlem
bon-vivants avatar
Då din låttext var ytterst ointressant och vanlig, är det i ditt fall nog lönt att iallafall ha ett någorlunda originellt beat. Lär dig spela funk och jazz. Och vad är förresten "spinkor"?

Mvh
Citera
2011-04-25, 10:55
Medlem
Chilla-Galets avatar
Du rimmar ju bara i barsen, den ena hänger ju inte hop med den andra.
Citera
2011-04-25, 11:17
Medlem
Vart är dina rhymes mannen ? man MÅSTE ha rim i rap , eller iaf ganska mkt ,

peace
Citera
2011-04-25, 12:18
Medlem
B0zs avatar
Måste hålla med be flesta här, detta säger ingenting egentligen...

Många kan skriva schyssta texter men det betyder ingenting sålänge du inte har en låt av det.
Jag håller med Pst/Q det enda som fattas är att den ska bli inspelad, är den dålig efter detta är det lika bra att den stannar som ett txt dokument på din dator.

Precis på samma sätt finns det riktigt usla texter men eftersom det är en skön rytm och flow i låten blir låten bra ändå.
Citera
2011-04-25, 12:44
Medlem
tantvrists avatar
Det ser ut som vilken fjoll-rap som helst, du vet den alla femtonåringar ger sig in i när de satsar på en "karriär" inom musiken.

Alldeles för trist, ogenomtänkt och mesig text utan någon större mening.
Citera
2011-04-28, 11:29
Medlem
Nu vet jag iofs inte vad tps/q är för nåt men Varför lägga upp texten här då ? Nu kan ju vem som helst spela in den lite snabbt och säga att de va dom som skrev den sen att ma sett i princip exakt likadana texter 1000 gånger förut och att de blir jävligt tråkigt att lyssna på de är en annan sak.. Spela in skiten med resterande beat eller vad ni ungdomar kallar de och återkom istället.
Citera
2011-04-28, 12:32
Medlem
B0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejkington
Nu vet jag iofs inte vad tps/q är för nåt men Varför lägga upp texten här då ? Nu kan ju vem som helst spela in den lite snabbt och säga att de va dom som skrev den sen att ma sett i princip exakt likadana texter 1000 gånger förut och att de blir jävligt tråkigt att lyssna på de är en annan sak.. Spela in skiten med resterande beat eller vad ni ungdomar kallar de och återkom istället.

Pst/Q Är en grym rappare från Göteborg många av hans låtar kanske inte är dem bästa men han har jävla tunga texter och en del låtar är riktigt tunga...

http://www.youtube.com/watch?v=P8GX45kqq68

Lyssna och lär av en som kan skriva tunga texter
Citera
2011-04-29, 12:32
Medlem
DetBallarUrs avatar
ÄR själv en fantast av just lyriken i hiphop/rap, och det här har jag att säga:
1. Du kan rimma, men innehållet är inte det bästa.
2. Gnälltexter som din är populärt hos fjortisar men enligt mig överanvända.
3. Ibland tar du ut för mycket på ett rim.
4. Tycker själv att "fuck" i en svensk text låter förjävligt.

Overall, 7/10 för att vara en amatör.
Citera
2011-04-30, 21:23
Medlem
Beaverpojkens avatar
Nja, jag tycker dina rim var lite för simpla.
Jag kan inte klaga på att den är rätt osammanhängande för jag skriver likadant.
Texten i överlag var rätt bra, visst "fjortisrap" hit å "fjortisrap" dit. det är dina känslor.
Du väljer att skriva om dom, so what? Textskapandet är ett fritt forum, musiken är ett fritt forum.
Vissa har väldigt svårt att fatta de.

Kämpa på mannen.
Citera
2011-07-20, 18:48
Medlem
Acepifys avatar
Tjena, jag är en noob på att skriva texter och på att uttrycka min känslor i real life, men ibland inte ofta kan jag sätta mig o skriva vad jag tänker på inte för att de ska bli en låt men bara för de känns skönt
så skrev lite nu efter jobbet för jag är så trött på alla människor där, inget jag lagt ner mycket tid på undrar om det är något i denna stilen man skulle kunna använda i en låt, en rap låt, till viss del låter det bra i mitt huvud men vill höra vad ni har för kritik. sökte bara på något beat och fick upp denna så lyssnade på den om o om igen när ja skrev. http://www.youtube.com/watch?v=XiI8mc5qZLM

här kommer ramsan, inte mycke som rimmar dock
.................................................. .................................................. ....................
Hey ima start tell you whats my problem think it would be easy cus the most is a problem
like in public when talking to a random that thinks hes the best cus he pressing others to the bottom it makes me wanna caught them inside my fucking brain, fuck them with my mind i promise it would be insane i wanna show them cus there is so much things iwould like to say ey
you dont have to show me your stronger than me i bet u wouldnt be a live if u was me
the more u try the more desperate u look and fall so deep and just look like shit a dick a prick? i dont know but i got more respect for a five year kid that playing with hes dick

be yourself it helps it releaves let your conscience free
just say whathefuck u think and not what u think others would say
why compeed when u got nothing to win
just let me be me and let him be him or just stay the fuck out my brain
back in days i always thought all aduldts was smarter than me and could learn me all the shit need for this life and that always know when its right or whats wrong
but neither that all is gone
lost the faith for humaniti thats what i call a fucking tragedy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här