Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-24, 21:32
  #1
Avstängd
Hej!

Jag tänkte starta ett nytt PayPal konto för att ta emot donationer, detta är då tillsammans med en hemsida.

Det jag undrar är, vad är det negativa och positiva med de olika kontotyperna?
  • Personligt
    Premier
    Företagskonto

Vad bör jag använda för att bara ta emot donationer?

Tänker inte handla med detta konto, utan kommer skicka till mitt privata konto.
Citera
2011-04-24, 21:39
  #2
Avstängd
ikosaedris avatar
det personliga kontot är gratis, de andra kostar lite. skillnaden med dom andra är att de kan ta emot större summor bland annat, tror jag. så om du bara ska ta emot lite donationer så borde personligt konto räcka. du kan läsa mer om det på paypals sida, dom vet bättre
Citera
2011-04-24, 21:41
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
det personliga kontot är gratis, de andra kostar lite. skillnaden med dom andra är att de kan ta emot större summor bland annat, tror jag. så om du bara ska ta emot lite donationer så borde personligt konto räcka.

Mitt privata konto är Premier, men jag har inte stött på något med att betala? Menar du annars när man skickar/tar emot dras typ några % av pengarna? För det har jag märkt.
Citera
2011-04-24, 21:45
  #4
Avstängd
ikosaedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroi
Mitt privata konto är Premier, men jag har inte stött på något med att betala? Menar du annars när man skickar/tar emot dras typ några % av pengarna? För det har jag märkt.
ja, det är vad jag menade
Citera
2011-04-24, 21:47
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
ja, det är vad jag menade

Ah, okej!
Men jag tror jag kör på Premier igen då, de små summorna som dras skadar inte.
Citera
2011-04-25, 00:33
  #6
Medlem
Skogswalds avatar
For your reference:
https://www.flashback.org/t589618
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback