Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-23, 21:23
  #1
Medlem
kalkonbarkiss avatar
Jag har tidigare köpt Kesella 1% och vet hur den ser ut. Är ju relativt slät och fast.

Öppnade just en burk Icas lättkvarg som ser ut som en rinnande grynig sörja. Ska den vara så? Försökte röra i den så att den skulle bli mindre grynig men den är fortfarande helt rinnande. Det är långt datum kvar och den luktar väl ok.

Ska man baka på den funkar väl kanske konsistensen, men jag skulle ha den till en äggvite-mousse och då funkar ju inte den där vattenkonsistensen.

Nån som köpt den och vet?
Citera
2011-04-23, 22:15
  #2
Medlem
Coolermasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkonbarkis
Jag har tidigare köpt Kesella 1% och vet hur den ser ut. Är ju relativt slät och fast.

Öppnade just en burk Icas lättkvarg som ser ut som en rinnande grynig sörja. Ska den vara så? Försökte röra i den så att den skulle bli mindre grynig men den är fortfarande helt rinnande. Det är långt datum kvar och den luktar väl ok.

Ska man baka på den funkar väl kanske konsistensen, men jag skulle ha den till en äggvite-mousse och då funkar ju inte den där vattenkonsistensen.

Nån som köpt den och vet?
Är jag inte helt ute och cyklar så är det där "vattnet" längst upp otroligt proteinrikt,det är inget fel på just den kvargen du köpt.. min ica kvarg brukar vara precis likadan!
Citera
2011-04-24, 00:44
  #3
Medlem
Lättkesella har om än lite så mer fett än icas lättkvarg vilket gör att den får lite annan konsistens. Detsamma gäller för Milbonas lättkvarg från LIDL.
Citera
2011-04-24, 07:30
  #4
Medlem
Ronilles avatar
Det är bara att röra om innan du äter, precis som föregående talare sagt så är det så av någon anledning. Själv föredrar jag Kesellan, men det är jag det. Tycker ICAS är bittrare på något sätt.
Citera
2011-04-24, 18:36
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
TS. Det ska inte vara några problem att äta den. En av anledningarna till varför kvargen kan bli just rinnig är att den har varit nedfrys och sedan blivit upptinad igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Coolermaster
Är jag inte helt ute och cyklar så är det där "vattnet" längst upp otroligt proteinrikt,det är inget fel på just den kvargen du köpt.. min ica kvarg brukar vara precis likadan!

Stämmer bra. Det är nämligen vassle som flyter runt.
Citera
2011-04-24, 19:45
  #6
Medlem
jakcc3s avatar
Då lärde man sig ngt nytt.. Jag som tippat ut vattnet flertal gånger
Citera
2011-04-25, 13:53
  #7
Medlem
Sintzus avatar
Med lite vilja får man icas kvarg till att bli slät och fin. Det gäller bara att ha lite fart i omrörningen!
Citera
2011-04-27, 00:06
  #8
Avstängd
MinStarkaSidas avatar
Det brukar vara ett lager med genomskinlig vätska ovanpå kesellan, bara att vispa runt lite.

Antagligen samma sak med ICAs produkt.
__________________
Senast redigerad av MinStarkaSida 2011-04-27 kl. 00:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback