2011-04-22, 15:21
Medlem
Quarrels avatar
GT: Två personer skjutna på Hisingen
Citat:
Klockan 14.11 på långfredagen larmades polisen om skottlossningen på Lantmätaregatan på Hisingen i Göteborg.

Ut och spana, FB-are. Vad har hänt, och var exakt?
Senast redigerad av Quarrel 2011-04-22 kl. 15:29.
Citera
2011-04-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: Två personer skjutna på Hisingen

Ut och spana, FB-are. Vad har hänt, och var exakt?

Står här med, vad händer?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-skottlossning
Citera
2011-04-22, 15:26
Medlem
FilMedKattsands avatar
Skottlossning vid vågmästareplatsen (gbg) nu på dagen. Gäng uppgörelse?

Någon som vet nått om skottlossningen vid vågmästareplatsen/lantmätaregatan? 2 personer ska tydligen ha blivit skjutna i det området för ca 1 timma sen och det ska visst ha någon anknytning till albanska föreningen. Polishelikoptern har varit i luften ett tag nu och området är avspärrat.

Det står inte så mycket i GP just nu utan har fått höra detta av bekanta som bor i området, själva skottlossningen ska ha ägt rum vid korsningen långängen-lantmätaregatan i närheten av en liten park/lekplats. Det känns ju väldigt konstigt att det skjuts så tidigt på dagen, speciellt nu under påsktider när det är mycket folk ute.

Edit: såg precis att det skapats en annan tråd om detta samtidigt som jag satt och skrev min tråd.
Senast redigerad av FilMedKattsand 2011-04-22 kl. 15:29.
Citera
2011-04-22, 15:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Står här med, vad händer?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-skottlossning
Nu är det fyra män som har blivit skjutna. Rättar rubriken.
Citera
2011-04-22, 15:32
Medlem
FilMedKattsands avatar
Skapade precis en tråd om detta själv, så skriver det jag vet här också, skottlossningen ska tydligen ha anknytning till albanska föreningen. Det är allt jag vet just nu. Det ska ha hänt vid korsningen lantmätaregatan-långängen.
Citera
2011-04-22, 15:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Skapade precis en tråd om detta själv, så skriver det jag vet här också, skottlossningen ska tydligen ha anknytning till albanska föreningen. Det är allt jag vet just nu. Det ska ha hänt vid korsningen lantmätaregatan-långängen.
Du skrev i andra tråden att det var intill en lekpark, denna?
Citera
2011-04-22, 15:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade. //Mod
Citera
2011-04-22, 15:39
Medlem
4 skjutna nu? Landet förfaller snabbt. Två har blivit skjutna tidigare i veckan. Dessa var tydligen assyrier. Kan skjutningarna vara relaterade, hederskultur och blodshämnd?
Citera
2011-04-22, 15:40
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du skrev i andra tråden att det var intill en lekpark, denna?

Ja precis den parken. Har några bekanta som bor där som sagt som hörde skottlossningen och som såg 2 personer springa därifrån.
Citera
2011-04-22, 15:41
Medlem
När jag kom dit var det några killar som förklarade för mig att fyra personer hade blivit skjutna på ett nyöppnat kafé precis där. Andra kaféer i området är ganska mörka och inte speciellt inbjudande, och skulle man råka gå in går man fort ut igen. Känns att bara vissa får vara där liksom.

Sen kom det en gubbe och gormade om "dessa förbannade jugge-jävlar" och att allt var maffians fel.
Citera
2011-04-22, 15:45
Medlem
Matärgotts avatar
Vet man hur allvarligt skadade de är?
Citera
2011-04-22, 15:47
Medlem
the shit shit is going down yo.! jesus christ och jag som hade tänkt gå till backaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in