2011-04-22, 15:47
Medlem
Är det lugnt där nu så man vågar sig dit?
Jag har ett ärende där men vågade mig inte in i området.
Citera
2011-04-22, 15:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Vet man hur allvarligt skadade de är?
GT:
Citat:
Det är oklart hur svårt skadade de är.

– Med vissa var det mer bråttom än andra, säger polisens presstalesman Ulf Edberg.

Tre av dem fördes till Sahlgrenska sjukhuset medan de fjärde togs till Östra sjukhuset.
Citera
2011-04-22, 15:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan
Du får nog passa dig, polisen är nog kvar ett tag till.
Citera
2011-04-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan

lagligt ärende?
lugnt isåfall.
Citera
2011-04-22, 15:52
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
the shit shit is going down yo.! jesus christ och jag som hade tänkt gå till backaplan.

Det är helt sjukt, jag gick längs den gatan bara 2 timmar innan skottlossningen. Tur att jag inte åkte in till backa senare som jag hade tänkt, då kanske man hade hamnat mitt i smeten.
Citera
2011-04-22, 15:54
Medlem
harrings avatar
Läste aftonbladet och GP om det nu(kan ju updateras när som helst) och det är inga indikationer på att någon förbipasserande skulle ha blivit träffad av en kula utan att bara de som var menade blev drabbade. Någon som vet mer om det?
Citera
2011-04-22, 15:55
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevereasy
När jag kom dit var det några killar som förklarade för mig att fyra personer hade blivit skjutna på ett nyöppnat kafé precis där. Andra kaféer i området är ganska mörka och inte speciellt inbjudande, och skulle man råka gå in går man fort ut igen. Känns att bara vissa får vara där liksom.

Sen kom det en gubbe och gormade om "dessa förbannade jugge-jävlar" och att allt var maffians fel.

Vad hette caféet där skjutningarna ägde rum? Är ägarna inblandade eller är det bara en slump att skjutningarna inträffade där?
Citera
2011-04-22, 15:57
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Läste aftonbladet och GP om det nu(kan ju updateras när som helst) och det är inga indikationer på att någon förbipasserande skulle ha blivit träffad av en kula utan att bara de som var menade blev drabbade. Någon som vet mer om det?

Det är nog som sagt "gäng" relaterat då dom flesta "café" verksamheterna där i området inte ens serverar kaffe så det säger ju ett och annat om vilken typ av verksamhet som egentligen drivs där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
lagligt ärende?
lugnt isåfall.

Ja, lagligt ärende till en butik där, men man vill ju inte riskera att stå öga mot öga med nån med vapen eller bli omkullsprungen av någon som flyr eller liknande.....Tror jag väntar till efter påsk. Befinner mig i områdets utkant och föredrar nog att stanna inne helt och hållet idag....
Citera
Medlem
Kalla Kåres avatar
Fan vad trött jag blir på det här. Nu går det åt en massa blod som riktiga människor har donerat igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
the shit shit is going down yo.! jesus christ och jag som hade tänkt gå till backaplan.

du kan vara lugn, det är bara negrer som skjuter negrer. inte den typiska psykopat massakern.
Citera
2011-04-22, 15:58
Medlem
Quarrels avatar
GT har uppdaterat:
Citat:
- Jag hörde hur det sköts i lokalen och såg en man som sprang ut förföljd av flera personer. Vad som hände sedan vet jag inte.
Så uppenbarligen var det inte på öppen gata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in