Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-21, 18:34
  #1
Medlem
EdgeofEndings avatar
Jag var precis nere på ica och handlade lite diverse skit, och där jobbar det en tjej som verkar konstant glad. Alltid trevlig, ler & ser glad ut. Hennes leende ser inte ut som en plastikoperation, som vissa av "svenska hollywood-fruarna". Hon verkar genuint jätteglad, helt enkelt. Först kändes det som ren slump, eftersom jag bara går dit för att handla, men den känslan minskar klart varje gång jag drar dit.

Nu lider jag själv av depression, så för mig känns det overkligt att vara så otroligt glad, konstant.


Kan någon förklara detta märkliga fenomen?



Kan inte tänka ordentligt nu, så ursäkta ifall min text är krånglig att läsa^^
Citera
2011-04-21, 18:36
  #2
Medlem
nej håller med vissa ser alltid glada ut och fatytar inte hur de grejar det.Jag e glad men lika bra nere och då kan jag omöjligen se glad ut.Tvinga fram ett smajl skulle se ut det.Man undrar dock om det inte är intränat.
Citera
2011-04-21, 18:38
  #3
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tester69
nej håller med vissa ser alltid glada ut och fatytar inte hur de grejar det.Jag e glad men lika bra nere och då kan jag omöjligen se glad ut.Tvinga fram ett smajl skulle se ut det.Man undrar dock om det inte är intränat.

Det tänkte jag med, men med denna tjejen så verkar det så genuint.
Citera
2011-04-21, 18:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Det tänkte jag med, men med denna tjejen så verkar det så genuint.
jag tycker du ska bjuda ut henne,på en kaffe eller vad som helst om det är möjligt.då får du säkert svaret:-)
Citera
2011-04-21, 18:42
  #5
Medlem
Hegamons avatar
Har fått svar från två bekanta som alltid är glada oavsett vad, tid, när, hur.

Antidepressiva medel är svaret.

Jobbig egenskap att aldrig kunna vara annat än en solstråle.
Citera
2011-04-21, 18:43
  #6
Medlem
Om jag dricker alkohol minskar min deppighet,för att när baksmällan sätter in känns det som världen är väldigt skör...hehe
Citera
2011-04-21, 18:44
  #7
Medlem
Rulzas avatar
Jo, har också undrat över detta fenomen precis som TS gör. Har en tjej som går i min klass för nuvarande, hon skrattar åt ALLTING, hon går jämt med ett leende på läpparna och är alltid jättetrevlig mot alla. Hon har varit sådan i över 2 år nu, non-stop. Trots detta känns det nästan alltid jättefalskt när hon skrattar eller är trevlig, det känns inte äkta. Jag tror att denna glädje bara är en mask för att inte visa det sanna, men det vet jag inte jag bara spekulerar.
Citera
2011-04-21, 18:46
  #8
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har fått svar från två bekanta som alltid är glada oavsett vad, tid, när, hur.

Antidepressiva medel är svaret.

Jobbig egenskap att aldrig kunna vara annat än en solstråle.

Jag tar också medicin...

Vad/hur mycket tar dina vänner?
Citera
2011-04-21, 18:47
  #9
Medlem
Kan det inte vara för att hon jobbar? Är det ett serviceyrke?

EDIT, läse Ica.

Kan ju vara så att hon är mån om kunderna
Citera
2011-04-21, 18:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MU2
Kan det inte vara för att hon jobbar? Är det ett serviceyrke?

EDIT, läse Ica.

Kan ju vara så att hon är mån om kunderna
ok besservisser...vi behöver ingen Einstein i denna tråd
Citera
2011-04-21, 18:48
  #11
Medlem
SocDs avatar
Har en tjejkompis som också alltid går med ett leeende på läpparna. Man blir så himla varm och glad när man träffar henne. På fyllan däremot.. då jäklar förvandlas hon till en riktig bitterfitta!
Citera
2011-04-21, 18:49
  #12
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MU2
Kan det inte vara för att hon jobbar? Är det ett serviceyrke?

EDIT, läse Ica.

Kan ju vara så att hon är mån om kunderna

Det var säkert ett mega-plus när hon sökte, men det finns några andra där som får döden likna Monty Python
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback