• 2
  • 3
2011-04-21, 21:03
Medlem
PeterBorossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Vad har ni för lustig stil egentligen? Rätt trist och grå antar jag precis som resten av Sverige. Att spendera sådana summor på enbart 1 plagg skulle aldrig falla mig i smaken, dels för att det inte är värt det och sen för att min ekonomi inte tillåter det (gillar som sagt o handla "många" plagg). Fast om jackan är av kvalitet skulle jag helt klart kunna tänka mig investera i en dyrare sådan. Tills vidare nöjer jag mig med mina jackor för 300-1000kr
Jo för meningen med inlägget var att jag endast har på mig rygbytröjor chinos och jackor? Min poäng var att det ibland är svårt att hitta ett snyggt plagg av en viss typ utan att man måste betala mer än vad man brukar göra ifall man har en tight budget. Köpte vinterjacka i år för 7000+ kr men samtidigt skor för 300, svårt att hitta billiga och snygga vinterjackor men lättare när det kommer till vårskor.
Citera
2011-04-21, 21:25
Medlem
Antar att du menar tygskor? Bra skor är det jag lägger mest på, 2000-4000 paret, när det gäller byxor blir det ganska billiga, ofta kostar skräddarändringar mer än själva byxorna. Skjortor har jag från alltifrån dressmann till Polo RL och Hackett, skjortor som passar just mig är svåra att hitta. Förutom skor är det främst kostymer/kavajer samt ytterplagg jag är beredd att betala mest för, iom att i princip alla budgetvarianter är skräp som ingen skräddare kan åtgärda.

Vad det blir per månad vet jag inte, men förutom reaköp (oftast halsdukar, handskar, slipsar, i viss mån även skjortor) brukar jag inte köpa något oplanerat, att köpa ett par skor kan ta mig en månad
Citera
2011-04-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.U
Jag tror att någon här är kommunist eller p12. I mode spelar pengar och märken en central roll. Det är faktiskt en hörnsten.

Innan du öppnar munnen igen tänker jag säga något som säkert kommer att få dig att inse varför du har fel. Kolla här på min vänsterarm. Ser du den där gnistrande saken av guld? Ser du de ändlösa utsniringarna och symbolerna? Bra, kolla närmare nu, ser du alla de olika helt obegripliga knackande och tickande kugghjulen och visarna? Just det, det är inte bara en klocka, det är en Cuppertain Nexodus Blanch D-5000, en ädelsten i klass med hovets kronjuveler. Det finns bara 1000 av den i hela världen och jag var tvungen att åka till Frankrike för att kunna köpa den.

Låt mig berätta mer om den här armbands-MonaLisan. Självfallet har den tim-, minut- och sekundvisare men ifall du kollar under dem ser du ett antal motsvarande röda, svarta och ljusblåa visare. De respresenterar tidszonerna i Washington, Bejing och Berlin. Funktionen kalas Ezum-chronology. Top Notch som in i helvette, men det vet du såklart ingenting om. En annan häftig funktion är braddidorh-uren, vilka du kan se i de mindre cirklarna i klockan. De mäter olika delar av min fysiska hälsa, som blodtryck, andning, puls, you name it, och ifall någonting skulle verka fel för klockan kommer den omedelbart att berätta det för mig. Min klocka är gjord av gamla delar från en nedmonterad rymdfärja och är av högsta kvalitet. Den tål vatten, värme, kyla, hugg av vassa verktyg, emp-chockar, och fungerar även i tyngdlöst tillstånd. Den kostade drygt två miljoner kronor men var värd var enda slant. Det är inte bara en penisförlängare, det är en motherfucking raket som opereras in under din förhud varje gång som du trär klockan över armen.

Du är säkert grön av avundsjuka just nu men försök att inte skratta bort det med något patetiskt skämt. Det skulle vara alltför genomskinligt.

Jag tror att det här är det tveklöst mest patetiska jag läst på ett forum i hela mitt liv, alternativt en av de bästa trollningar jag har haft nöjet att beskåda. Jag skrattar tamejfan så att tårarna rinner.

OnT: Jag lägger nog uppemot en 500-lapp i månaden om man slår ut det månadsvis.
Citera
2011-04-23, 02:57
Medlem
Blir runt 6000kr/Månad.
(Mer eller mindre beroende på vad jag vill ha)
Citera
2011-04-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.U
Jag tror att någon här är kommunist eller p12. I mode spelar pengar och märken en central roll. Det är faktiskt en hörnsten.

Innan du öppnar munnen igen tänker jag säga något som säkert kommer att få dig att inse varför du har fel. Kolla här på min vänsterarm. Ser du den där gnistrande saken av guld? Ser du de ändlösa utsniringarna och symbolerna? Bra, kolla närmare nu, ser du alla de olika helt obegripliga knackande och tickande kugghjulen och visarna? Just det, det är inte bara en klocka, det är en Cuppertain Nexodus Blanch D-5000, en ädelsten i klass med hovets kronjuveler. Det finns bara 1000 av den i hela världen och jag var tvungen att åka till Frankrike för att kunna köpa den.

Låt mig berätta mer om den här armbands-MonaLisan. Självfallet har den tim-, minut- och sekundvisare men ifall du kollar under dem ser du ett antal motsvarande röda, svarta och ljusblåa visare. De respresenterar tidszonerna i Washington, Bejing och Berlin. Funktionen kalas Ezum-chronology. Top Notch som in i helvette, men det vet du såklart ingenting om. En annan häftig funktion är braddidorh-uren, vilka du kan se i de mindre cirklarna i klockan. De mäter olika delar av min fysiska hälsa, som blodtryck, andning, puls, you name it, och ifall någonting skulle verka fel för klockan kommer den omedelbart att berätta det för mig. Min klocka är gjord av gamla delar från en nedmonterad rymdfärja och är av högsta kvalitet. Den tål vatten, värme, kyla, hugg av vassa verktyg, emp-chockar, och fungerar även i tyngdlöst tillstånd. Den kostade drygt två miljoner kronor men var värd var enda slant. Det är inte bara en penisförlängare, det är en motherfucking raket som opereras in under din förhud varje gång som du trär klockan över armen.

Du är säkert grön av avundsjuka just nu men försök att inte skratta bort det med något patetiskt skämt. Det skulle vara alltför genomskinligt.

Du framställer dig själv som en nyrik 90-tals brat men förmodligen är du inte ens det utan ett helt vanligt troll.
Citera
2011-04-23, 12:20
Medlem
Mr.Nesss avatar
Beror väl på vad du handlar för kläder, men jag handlar väl för kanske 1000 om året, dvs 83 kr i månaden. Det är lagom för mig, men då är jag inte ett dugg intresserad av kläder utan går i mina t-shirts med Metallicatryck, ett par jeans och ett par conversekopior
Citera
2011-04-23, 23:54
Medlem
jag kör runt 30% av lönen, om inte 60% i vissafall. Resten går åt skit.
Citera
2013-08-01, 18:25
Medlem
Fooulzs avatar
Efter hyra, skulder, mat och allt sånt nödvändigt kanske 40-50% är rimligt? Sen kan resterande gå till utekvällar, kanske äta ute någon dag, gå på bio och allt man har för sig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in