2011-04-20, 23:20
Medlem
Sedan jag började arbeta har jag spart sjukt mycket pengar, köper bara kläder på dressman när dom har rea. Är sten rik idag..men vilken tjej stöter på en 30 åring med fula kläder och dålig stil heheh.. Någon ska väl få napp, lutar skarpt åt att jag skaffar en thai tjej eftersom jag inte orkar bry mig om att se snygg ut, gå på krogen o visa upp mig fjäska hit o dit.

Fan hela livet kan ju inte vara kläder!!
Citera
2011-04-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Jasså, du har en Cuppertain Nexodus Blanch D-5000? Jag har två.
Ok.
http://img716.imageshack.us/i/clocksandclocks.jpg/
Citera
2011-04-20, 23:23
Medlem
Dr0sters avatar
Räknar man ut mitt spenderande på kläder så blir det väll runt 100-200 spänn månaden samanligt på kläder och accesoarer. Man behöver faktikst inte 20 skjortor, 10 byxor osv eller byta ut byxorna efter en säsong. Bättre att ha mindre saker som fungerar med varandra utan allt för stora beskymmer. Då hittar man dessutom enklare i gaderoben och saker används. Kläder är till för att användas. Inte bara hänga i en gaderob och användas 2 gånger.
Citera
2011-04-20, 23:25
Medlem
Dr0sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.U
Jag tror att någon här är kommunist eller p12. I mode spelar pengar och märken en central roll. Det är faktiskt en hörnsten.

I mode spelar utseende och kvalité roll. Inte pengar och märken. Däremot kostar kvalité ofta endel ifall man köper nytt. Det du snackar om är snarare lyx. Din klocka kan ha 100 funktioner och ädelstenar, men det spelar absolut ingen roll om den är ful och inte passar till dina kläder.
Senast redigerad av Dr0ster 2011-04-20 kl. 23:30.
Citera
2011-04-20, 23:30
Medlem
PeterBorossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr0ster
Räknar man ut mitt spenderande på kläder så blir det väll runt 100-200 spänn månaden samanligt på kläder och accesoarer. Man behöver faktikst inte 20 skjortor, 10 byxor osv eller byta ut byxorna efter en säsong. Bättre att ha mindre saker som fungerar med varandra utan allt för stora beskymmer. Då hittar man dessutom enklare i gaderoben och saker används. Kläder är till för att användas. Inte bara hänga i en gaderob och användas 2 gånger.

Det är ofta svårt att hitta en snygg vårjacka t.ex. under 2000kr eller en rugbytröja under 1200, det är ju där pengarna försvinner, annars handlar jag mer än gärna på billigare affärer där man kan få ett par chinos för 200 spänn.
Citera
2011-04-20, 23:32
Medlem
Haha.
Har svårt att tänka mig att du är på riktigt, men om du nu är det så vore det kanske idé att du lärde dig att skriva någorlunda ordentligt om du vill ge ett gott intryck.
Senast redigerad av betrunken 2011-04-20 kl. 23:33. Anledning: Till Robert.U alltså
Citera
2011-04-20, 23:40
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ok.
http://img716.imageshack.us/i/clocksandclocks.jpg/
Jag har tre Vacheron Constantins, det där är den ena.
http://3.bp.blogspot.com/_GVJ7r3O38Y...0/tdlille1.jpg

För att inte gå allt för off topic: (sorry)
Sålänge man har kvar pengar månaden ut och kan göra lite saker, kanske lägga undan en liten del, så ser jag inga problem med att spendera så mycket man har råd med på kläder och "prylar".
Senast redigerad av ShogunAssasin 2011-04-20 kl. 23:45.
Citera
2011-04-20, 23:48
Medlem
Parondrycks avatar
Jag fyllde upp min garderob rejält i mitten på förra året och handlade för 10 000 kr i ett svep på rea. Bytte i princip ut alla mina gamla kläder, har efter det inte handlat något mer. Har fortfarande kläder med lappar på, förstår inte hur man kan spendera månadsvis för fasen vilken oändlig garderob man skulle ha! Köp kläder i kvartalet istället och spara pengar inför framtiden, det kommer alltid behövas!
Citera
2011-04-20, 23:55
Medlem
Dr0sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBorossy
Det är ofta svårt att hitta en snygg vårjacka t.ex. under 2000kr eller en rugbytröja under 1200, det är ju där pengarna försvinner, annars handlar jag mer än gärna på billigare affärer där man kan få ett par chinos för 200 spänn.

Ja, det är det. Jackor i allmänhet och skor kostar en hel del. Antingen får man hålla utkik på begagnat marknaden eller så får man ha sin vårjacka mer än en vår.
Citera
2011-04-21, 00:00
Medlem
PeterBorossys avatar
Citat:
Ja, det är det. Jackor i allmänhet och skor kostar en hel del. Antingen får man hålla utkik på begagnat marknaden eller så får man ha sin vårjacka mer än en vår.
Helt sant! Men när man är runt 18 så fluktuerar stilen och färgerna ganska hårt med åren, hade en väldigt fin napapijri vindjacka med kapuschong förra våren men fick köpsug efter en barbour till denna vår eftersom jag tröttnade på den gamla, att tro att man kan ha ett plagg flera år i rad är nog ganska naivt för varje modeintresserad människa som jag känner!
Citera
2011-04-21, 20:50
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
2000? Pfft.

Ifall du visste någonting om stil och klass skulle du spendera åtminstone 8000. En del kan tydligen ingenting om världen. Låt mig ställa dig en fråga. Hur många par märkes-solglasögon har du och vilka märken är det? Eller nej förresten, hah, varför skulle jag ställa en sådan fråga när jag vet att svaret kommer att bli ett stönat "öh"... Istället frågar jag: Vilket märke tillhör ditt enda par märkes-solglasögon? Charles? Denise? Carbon? Slicktim? Harvey´s? Potsies? Burlinghams? Cubblebarbs? Grimmatomay-chaffers?
Du har säkert inte ens lagt ner mer än 6000 på slipshållaren

Hej din tönt.

Som jag skrev har jag en väldigt mångsidig klädstil men jag undviker som sagt "fin-plagg". Jag tycker det är bra mycket roligare och köpa billiga och många plagg (självklart köpes det mesta på rea så det är en hel del kvalitetsplagg ändå, men fortfarande billiga jag försöker hålla mig under 400kr per plagg oavsätt, snittet ligger nog på circus 200-300kr/plagg.)

Stil har jag, fått många fina kommentarer om min färgglada klädstil och hur jag klär mig snyggt (även div. accessoarer jag använder, ni må ha en klocka för 20,000 men vad gör det när ingen uppmärksammar den, min klocka som gick på 500pix får jag ständigt kommentarer om hur snygg och häftig den här ). Jag är fortfarande ung och kostymnisse kommer det aldrig bli av mig.

Klass är för osäkra individer som måste hävda sig genom att tillhöra en viss sorts "klass", jag kör mitt eget race och det funkar fint. Jag spottar på klass, det är helt värdelöst om man är den sorts person som jag är och har den livsstil som jag har. Jag tillhör ingen klass även om ni klassmänniskor skulle vilja klassificera mig.

Citat:

Tänk om man vill kunna vara mångsidig och variera sig? Man kan uttrycka mycket med hjälp av kläder, då kan det vara av hjälp att ha ett tillräckligt stor samling kläder. Jag använder "alla" mina kläder då jag köper endast kläder som jag tycker är snygga och VILL använda . Sen att man skaffar "få plagg som passar med varandra". Jag kan inte råför att du inte har ett sinne för att matcha kläder, för mig är det ingen konst.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterBorossy

Vad har ni för lustig stil egentligen? Rätt trist och grå antar jag precis som resten av Sverige. Att spendera sådana summor på enbart 1 plagg skulle aldrig falla mig i smaken, dels för att det inte är värt det och sen för att min ekonomi inte tillåter det (gillar som sagt o handla "många" plagg). Fast om jackan är av kvalitet skulle jag helt klart kunna tänka mig investera i en dyrare sådan. Tills vidare nöjer jag mig med mina jackor för 300-1000kr

Citat:
Ursprungligen postat av Parondryck
Jag fyllde upp min garderob rejält i mitten på förra året och handlade för 10 000 kr i ett svep på rea. Bytte i princip ut alla mina gamla kläder, har efter det inte handlat något mer. Har fortfarande kläder med lappar på, förstår inte hur man kan spendera månadsvis för fasen vilken oändlig garderob man skulle ha! Köp kläder i kvartalet istället och spara pengar inför framtiden, det kommer alltid behövas!

Köper alltid på rea (det är rea någonstans vart man än befinner sig på Internet). Att köpa till fullpris tycker jag känns onödigt nu för tiden då rea alltid finns någon stans och man kan ju köpa så mycket mer kläder då!
Citera
2011-04-21, 21:02
Medlem
Det som är rimligt att spendera på kläder varje månad är det man har råd med att spendera på kläder varje månad, kort sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in