Citat:
Ursprungligen postat av
CommanderShepard
Då var man klar med första LIAn då! Som jag misstänkte passar det här yrket mig som handen i handsken, fantastiskt roligt! Men jag måste säga att jag gillar mer att prata med fjärren i Gävle och i Ånge än fjärren Stockholm!
Fantastiskt arbete är det iallafall!
Någon skrev tidigare om hur man får anställning, med dom handledare jag har haft nu under första LIAn (även när jag pratat med lärare) så verkar majoriteten ha anställning vid sista LIAn. Även en snubbe som skrev på avtal hos Green Cargo redan på LIA 3!
Fjärren Ånge, vilka fenomenala sk rullande tågmöte de kunde tajma in när jag körde godståg, man behövde ibland inte ens ha stopp på sidan för tågen kom precis samtidigt till driftplatsen, det ena tåget hade sida in och det andra tåget rakspår, och båda fick därefter kör ut igen. Tacksamt när det är godståg och vinter att slippa bromsa till stopp.
Precis, fattar företaget tycke för dig och sköter LIAn och du får bra vitsord från körläraren så är det många som blir erbjudna anställning invid sista LIAn. Det är väl också för att de idag kan ha lite företagsspecifik utbildning på sista LIAn.