2011-04-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamboocha
Hejsan!
'
Jag är själv tjej, och har hunnit leva i lite drygt 20 år.
Jag har aldrig fått orgasm av penetration. Dock har jag haft mycket sex, olika typer av partners och långvariga förhållanden.
Jag har haft apdåligt sex och jag har haft grymt sex.

Det är helt enkelt så att det är lättare för vissa. Det beror säkert på hur man är byggd där nere. Om det finns folk som är fysiologiskt förhindrade från att uppnå vaginalorgasm vet jag inte, men kanske det.
I alla fall så hoppas jag att jag inte är en av dem, utan bara har lite svårt för det.

Men det finns andra typer av orgasmer. Dels, icke att förglömma, den mentala orgasmen. Dels så klart klitorisorgasmen. Jag fick inte orgasm när jag hade sex över huvud taget förrän jag var cirka 17 och hade varit (väldigt) sexuellt aktiv i två år (fast förhållande nästan hela tiden). Men nu går det som en dans om killen gör ett seriöst försök (vilket inte ONS brukar göra, så slopa dem om du vill njuta!).
För mig funkar det inte så bra att pilla på mig själv samtidigt som jag knullar. Jag blir liksom totalt okänslig i klitoris då. Det är nästan som att trycka på en "off"-knapp. Så se till att killen dyker ner under ett annat tillfälle!

Det här med vaginalorgasm ser jag som ett kul experiment. Jag har inte ens varit i närheten under samlag, men däremot så har jag upptäckt kombinationen g-punktsdildo+vibrator, vilken tar mig till nya höjder, så potentialen kanske finns?
Prova det du!
En annan intressant sak är att när jag drömmer att jag har sex (versionen då det känns lika verkligt som i vaket tillstånd) så får jag ibland helt andra orgasmer, som tycks vara rotade i slidan snarare än klitoris. Hela samlaget i drömmarna känns aningen annorlunda. Jag kommer bara ihåg en annan gång när jag har anat något liknande i vaket tillstånd, men då var jag jäkligt full, så jag minns mest vaga delar av tankegången.
Kan detta också tyda på att jag har potential till vaginalorgasmer?
Hur känns det för er när ni har sex i drömmar? Annorlunda?

Jaja, detta är ett intressant ämne, som jag definitivt tänker fortsätta forska i och leka med de närmaste åren. Och man vet ju aldrig. Plötsligt händer det!

Tja! Tack för ditt svar! Det får en alltid på lite bättre humör med långa svar och massa att läsa och tänka igenom!
Jag kan ju komma när jag onanerar.. Och när jag har haft samlag så har jag ju dock aldrig kommit men tycker det är så otroligt skönt och allt. en gån trodde jag verkligen att jag skulle komma,.. men det var som att någon klippte av en spänd tråd med en sax och känslan försvann lika snabbt som den kom.. så förhoppningsvis så kommer jag lyckas någon gång.

Låt oss kämpa tjejen! ;D
Citera
2011-04-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamboocha
Det här med vaginalorgasm ser jag som ett kul experiment. Jag har inte ens varit i närheten under samlag, men däremot så har jag upptäckt kombinationen g-punktsdildo+vibrator, vilken tar mig till nya höjder, så potentialen kanske finns?

Kanske det, men tex ett ex till mig, som var klitoris flicka only men blev Klitoris + G-punktsflicka på någon månad, hon kom ändå aldrig av samlag under våra 5½år ihop. Så som du påpekar, sitter saker "fel" därnere så kan det vara svårt till omöjligt att ge rätt stimuli med annat än vingrar, oberoende av ställning.

En grej för dig att prova är kanske sexleksaken we-vibe 2. Sätts in och stimulerar både klitoris och g-punktsområdet samtidigt som man kan ha samlag. Kanske just den extra puff som behövs för dig att nå över tröskeln då du kommer nära?

Sen vet jag tjejer som före de fick barn i princip aldrig kom, men efter födseln har de blommat upp och kommer som på räls, av allt möjligt.

Sen finns det ju också krämer med L-Arginin, dyra men effektiva, för den som vill experimentera med vad som händer då känsligheten går upp en hel massa pinnhål.

Ska man gå in lite på hardcore sex också, finns många tjejer som får grymma orgasmer av fisting. Men det kräver ju både att någon med lite erfarenhet gör ett försök + att du själv vågar prova. Sen ska ju förstås handen komma in också, ett tips där, flickors händer är ofta betydligt mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av amandalouise
Tja! Tack för ditt svar! Det får en alltid på lite bättre humör med långa svar och massa att läsa och tänka igenom!

Vi är dock 2 som har ställt väldigt korta frågor om samma sak, som är av ytterst stor vikt, men som du inte svarat på ännu. Så för din egen skull, ignorera inte inlägg bara för de är korta.
Senast redigerad av puppyfrogtiger 2011-04-19 kl. 22:35.
Citera
2011-04-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puppyfrogtiger
Kanske det, men tex ett ex till mig, som var klitoris flicka only men blev Klitoris + G-punktsflicka på någon månad, hon kom ändå aldrig av samlag under våra 5½år ihop. Så som du påpekar, sitter saker "fel" därnere så kan det vara svårt till omöjligt att ge rätt stimuli med annat än vingrar, oberoende av ställning.

En grej för dig att prova är kanske sexleksaken we-vibe 2. Sätts in och stimulerar både klitoris och g-punktsområdet samtidigt som man kan ha samlag. Kanske just den extra puff som behövs för dig att nå över tröskeln då du kommer nära?

Sen vet jag tjejer som före de fick barn i princip aldrig kom, men efter födseln har de blommat upp och kommer som på räls, av allt möjligt.

Sen finns det ju också krämer med L-Arginin, dyra men effektiva, för den som vill experimentera med vad som händer då känsligheten går upp en hel massa pinnhål.

Ska man gå in lite på hardcore sex också, finns många tjejer som får grymma orgasmer av fisting. Men det kräver ju både att någon med lite erfarenhet gör ett försök + att du själv vågar prova. Sen ska ju förstås handen komma in också, ett tips där, flickors händer är ofta betydligt mindre.

Vi är dock 2 som har ställt väldigt korta frågor om samma sak, som är av ytterst stor vikt, men som du inte svarat på ännu. Så för din egen skull, ignorera inte inlägg bara för de är korta.

Ber om ursäkt till dom jag inte svarat.. Helt ny här och vet inte riktigt hur allt fungerar
Citera
2011-04-19, 23:13
Medlem
Grainger-13s avatar
Kom och tänka på en sak.
Personligen älskar jag att ha sex när jag är trött, verkligen jättetrött. Så där klockan 3-4 på natten, när man verkligen har grus i ögonen. Ingen eller mkt ringa alkohol i kroppen.

Sen är det inte så att jag har gjort någon statistisk undersökning av det hela men får ändå så den uppfattningen att tjejerna har haft mycket lättare för att komma när dom oxo är supertrötta,dvs det är då pärlbandsorgasmerna är lättast att få fram.

Mitt förslag, hitta ett lämpligt "offer", lägg er sent. Gosa och hångla en bra stund, tills ni nästan somnar för att ni är så trötta. Tror fullt och fast på att man tappar lite mentala blockeringar och slappnar av på ett bra sätt när man är som tröttast och att det i sin tur gör det lättare för dig att få den där efterlängtade orgasmen.
Citera
2011-04-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt till dom jag inte svarat.. Helt ny här och vet inte riktigt hur allt fungerar

Be inte om ursäkt, onödigt. Gå bara tillbaka till sida 1 och svara på min fråga.
Citera
2011-04-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puppyfrogtiger
TS kan du komma av att killar slickar och smeker dig då? Det är ju liksom steg ett.

Nix, har aldrig kommit med en kille alls.. bara för mig sj =/
Citera
2011-04-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grainger-13
Kom och tänka på en sak.
Personligen älskar jag att ha sex när jag är trött, verkligen jättetrött. Så där klockan 3-4 på natten, när man verkligen har grus i ögonen. Ingen eller mkt ringa alkohol i kroppen.

Sen är det inte så att jag har gjort någon statistisk undersökning av det hela men får ändå så den uppfattningen att tjejerna har haft mycket lättare för att komma när dom oxo är supertrötta,dvs det är då pärlbandsorgasmerna är lättast att få fram.

Mitt förslag, hitta ett lämpligt "offer", lägg er sent. Gosa och hångla en bra stund, tills ni nästan somnar för att ni är så trötta. Tror fullt och fast på att man tappar lite mentala blockeringar och slappnar av på ett bra sätt när man är som tröttast och att det i sin tur gör det lättare för dig att få den där efterlängtade orgasmen.

Coolt! Men asså jag har haft sex jäätte sent och även jäääätte tidigt! och när jag knappt orkat hålla ögonen öppna eller ens orka ha sex nästan.. Och det är inte ofta jag inte ORKAR ha sex:O

Men ska testa o se om jag kanske skulle kunna vara änu tröttare.

Har ett par killar jag kan välja mellan som är villiga o ställa upp ! hehe
Citera
2011-04-20, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-U-2
Kör mer i dom ställningarna när du har kontrollen och klitoris blir stimulerad samtidigt, typ att rida... gnugg-rid liksom, fram å tillbaka, rid inte på upp å ner sättet för då får du inte klitorisstimulans.
Upp å ner sättet kan kanske dom flesta snubbar tycka är skönare, men det kan du göra efter du kommit själv först.
Ligger ni i missionären så funkar det utmärkt att du sköter gnugget också, ta tag i hans skinkor, pressa han mot dig och gnid på!
Många brudar kommer enklast i dessa ställningar, är min erfarenhet.
Låter iofs trevligt att du är ständigt kåt men men
(Hoppas du fattade mina beskrivningar och att dom kommer att hjälpa dig hehe).

Lycka till nu fröken amandalouise

Ohh, självklart är det jäääätte skönt med ''gnid metoden'' heh men det har aldrig gått för mig ändå Jag tror jag har testat alla ställningnar i världen.. känns iaf så just nu :P får kollla lite mer karisma böcker och se om jag kan inte något jag inte testat
Citera
2011-04-20, 01:02
Medlem
Joe Cools avatar
Citat:

Ok, då sitter det i huvudet och inte i fittan vilket är bra, det kan man nämligen fixa.

Har du fast förhållande eller iaf någon du har sex med regelbundet?
Citera
2011-04-20, 01:49
Medlem
Citat:
Hade ett förhållande i 2 år, han kom inte snabbt utan kämpade för livet att få mig att komma när jag berättade för honom att jag aldrig lyckats..

Tror nog att mycket av problemet kan ligga i just det du beskrev, lät som något som skulle kunna orsaka ganska ordentlig prestationsångest för er båda

Som många skrivit, du är väldigt ung så du har gott om tid på dig, vore ju trist om du hade upplevt allt redan nu, kan ju vara kul att ha något att se fram emot
Citera
2011-04-20, 01:52
Medlem
Citat:

Ja, då har vi ett grundproblem här som är lämpligt att fixa först före du fortsätter jaga vaginal orgasm.

Antingen är problemet att

1) killarna du varit med suger
eller
2) Du är lite mentalt blockerad från att komma när någon annan ser på/är där

(eller både 1&2 :P)

För att utesluta 2), prova onanera med din kille i rummet och se om du klarar komma hela vägen. (De flesta killar tycker det är as hett att titta på, så du behöver inte vara orolig för att han inte vill va med)
Funkar inte det då inte för dig att komma, ja då har du ju mentala spärrar av något slag som du behöver arbeta med.

Om det går alldeles utmärkt, ja då är det dax att börja ställa krav på killen att slicka o pilla på dig 20-30min före varje gång han får trycka in kuken. Då lär han bli motiverad att lära sig hur du ska beröras för att du ska komma. När han klarar det, DÅ kan du börja "jaga" den vaginala orgasmen igen, och det lär bli lättare, för du har redan tryggheten i att veta att du kan få orgasm med killen och kan slappna av och koncentrera dig på att njuta.
Citera
2011-04-20, 12:36
Medlem
bamboochas avatar
Citat:

Okej, första frågan:

Är det någon som på allvar har försökt?

Det kan tyckas för en del här som en lustig fråga men den är inte helt omotiverad.
Att sticka ner händerna och slabba runt i någon minut för att kolla läget räknas inte.
Inte heller motsvarande scenario med tungan.

Är det någon som verkligen tagit hand om dig med målet att du ska komma, och i princip blivit tvungen att ge upp efter en lång stund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in