Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-18, 17:16
  #1
Medlem
redhotchilis avatar
Någon som vet om det finns någon fotoautomat i Göteborg?

Måste ta kort för att förnya mitt körkort som jag nu haft i tio år. Räcker det med ett kort som är taget i en fotoautomat för det tro, eller måste man gå till samma ställe som man tar passfoto?
Citera
2011-04-18, 17:21
  #2
Medlem
Centralen?
Citera
2011-04-18, 17:23
  #3
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Centralen?

Finns det där, eller kör du bara på en vild gissning? Är ju en hel del i centralen men har inte lagt märke till någon sådan Vet du vart dom har placerat den?
Citera
2011-04-18, 17:24
  #4
Medlem
Frölunda Torg, vid hälsobutiken/apoteket/Dressman
Citera
2011-04-18, 17:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Finns det där, eller kör du bara på en vild gissning? Är ju en hel del i centralen men har inte lagt märke till någon sådan Vet du vart dom har placerat den?

Ja, finns två om jag tänker rätt. Helt säker på det. Exakt latitud och longitud på vart dom är placerade kan jag dock inte.
Citera
2011-04-18, 17:31
  #6
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Ja, finns två om jag tänker rätt. Helt säker på det. Exakt latitud och longitud på vart dom är placerade kan jag dock inte.

hehe okej. gött! tackar! Får kila ner dit då och hoppas på att sådana kort duger för körkortet
Citera
2011-04-18, 17:35
  #7
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Ja, finns två om jag tänker rätt. Helt säker på det. Exakt latitud och longitud på vart dom är placerade kan jag dock inte.
En vet jag ligger ganska nära huvudingången vid Pressbyrån och Forex, finns också en hos Coop Konsum på Avenyn (Domus).
Citera
2011-04-18, 18:29
  #8
Medlem
Palindromets avatar
Finns även i femmanhuset i nordstan, andra våning, vid toaletterna
Citera
2011-04-18, 18:48
  #9
Medlem
helvete!s avatar
När jag förnyade mitt körkort förra året så tog jag mitt kort i en automat på Trafikverkets körkortskontor. Då hamnar det dessutom direkt in i deras system så man behöver inte fippla med papperskopior.

Nu var detta visserligen i huvudstaden men det borde väl funka likadant i Göteborg kan man tycka.
Citera
2011-04-18, 18:56
  #10
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helvete!
När jag förnyade mitt körkort förra året så tog jag mitt kort i en automat på Trafikverkets körkortskontor. Då hamnar det dessutom direkt in i deras system så man behöver inte fippla med papperskopior.

Nu var detta visserligen i huvudstaden men det borde väl funka likadant i Göteborg kan man tycka.

Aha det låter då inte dumt. Ska ringa till trafikkontoret o kolla om dom har den möjligheten här med. Tack för tipset!

Och tack till alla andra om tips om automater i Göteborg. Trodde sådana likt telefonautomater var ett utdött släkte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback