2011-04-18, 12:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Nej du brukar inte göra det
Du svarade inte på frågorna - så jag får väl utgå ifrån att de alltså INTE är feminister då, och att det hela hade mycket lite att göra med just feminism.
Citera
2011-04-18, 12:43
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du svarade inte på frågorna - så jag får väl utgå ifrån att de alltså INTE är feminister då, och att det hela hade mycket lite att göra med just feminism.
Att ta upp exempel på fall där andra begått liknande tjänstefel utan att blivit straffade är ett svar på att det inte är något ovanligt, det som sker i Irmeli Krans fall just nu.

Har du någon input i sakfrågan, dvs ämnet? Ingen har påstått att det inte sker bland icke feminister, så vad är din poäng?
Citera
2011-04-18, 12:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Att ta upp exempel på fall där andra begått liknande tjänstefel utan att blivit straffade är ett svar på att det inte är något ovanligt, det som sker i Irmeli Krans fall just nu.

Har du någon input i sakfrågan, dvs ämnet? Ingen har påstått att det inte sker bland icke feminister, så vad är din poäng?
Att det resonemang som DU och Narly för är irrelevant.

Citat:
Snarare handlar det om kvinnor, som i mitt tycke totalt tappat alll verklighetsuppfattning och rim och reson i feminismens yra och som i sina maktpositioner, faktiskt är samhällsfarliga.

Det handlar om människor som begått fel i tjänsten, inte om att de är feminister.
Citera
2011-04-18, 12:48
Bannlyst
Citat:
Jag hänger inte med riktigt nu;

Är Knut Dreyer feminist? Aktiv i vilken organisation då? På vilket sätt har han gjort sig känd som feminist?

Är Kenneth Lind feminist? Aktiv i vilken organisation då? På vilket sätt har han gjort sig känd som feminist?

Att människor begår tjänstefel gör dem väl knappast automatiskt till feminister.

Polismästare Knut Dreyer och falske psykoterapeuten Kenneth Lind hör till gruppen kvinnor som liksom Irmeli Krans är en samhällsfara. Du fattar ju ingenting du!!!

Irmeli Krans lär väl bli granskad då många verkar kritiska till hennes agerande och eventuellt sker då någon åtgärd. Om Knut Dreyer och den falska psykoterapeuten Kenneth Lind blir granskade låter jag vara osagt. De har sannolikt inte förfört Julian Assange. Att de är kvinnor är också tveksamt. Tråden handlar väl om kvinnor så de kanske är det?

Irmeli Krans agerande verkar vara av den arten att det bör skymdsamt undersökas. Att låta vänner medsitta vid upptagandet av anmälningar om det är nu vad som har hänt verkar inte professionellt.
Citera
2011-04-18, 12:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Polismästare Knut Dreyer och falske psykoterapeuten Kenneth Lind hör till gruppen kvinnor som liksom Irmeli Krans är en samhällsfara. Du fattar ju ingenting du!!!
Nej, jag missade den helt.

Citat:
Irmeli Krans lär väl bli granskad då många verkar kritiska till hennes agerande och eventuellt sker då någon åtgärd. Om Knut Dreyer och den falska psykoterapeuten Kenneth Lind blir granskade låter jag vara osagt. De har sannolikt inte förfört Julian Assange.
Jepp här måste vändas på varje sten förstås.

Citat:
Irmeli Krans agerande verkar vara av den arten att det bör skymdsamt undersökas. Att låta vänner medsitta vid upptagandet av anmälningar om det är nu vad som har hänt verkar inte professionellt.
Frågan är dock vänner till vem. Hon var inte vän till den hon förhörde. Där förelåg således inget "jäv".

Och man får ha vän (stöd) med sig vid målsägareförhör - det finns det normalt inget hinder för. Och mig veterligen har det aldrig tidigare påverkat om jag varit bekant med polismannen i fråga om jag följt med någon till polisen för att stötta.

Men det kanske är särskilda regler för feminister. Vad vet man.
Citera
2011-04-18, 12:58
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Att det resonemang som DU och Narly för är irrelevant.
Om det är irrelevant för dig så föreslår jag att du inte intresserar dig för ämnet? För mig är det i högsta grad relevant.

Citat:
Det handlar om människor som begått fel i tjänsten, inte om att de är feminister.
Nej, det gör det inte, vi pratar inte om tjänstefel i sak här utan vilken skada feminister med makt i samhället kan skapa.

Du kan ju fundera på vilket rykte i övriga världen IK hjälpt till att skapa om Sverige och jämlikhet, och vår rättsäkerhet. Ansvaret vilar tugnt på hennes och medhjälparnas axlar.
Citera
2011-04-18, 13:04
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Nej, jag missade den helt.

Jepp här måste vändas på varje sten förstås.

Frågan är dock vänner till vem. Hon var inte vän till den hon förhörde. Där förelåg således inget "jäv".
Därför det finns en JO anmälan nu då? Du tycker det är försvarbart att hålla förhör, utan att spela in det, med en av sina vänninnor närvarande som dessutom oxå är inblandad i fallet? Ja vi har nog olika uppfattningar om rättsäkerhet och "JÄV".
Citat:
Och man får ha vän (stöd) med sig vid målsägareförhör - det finns det normalt inget hinder för. Och mig veterligen har det aldrig tidigare påverkat om jag varit bekant med polismannen i fråga om jag följt med någon till polisen för att stötta.

Men det kanske är särskilda regler för feminister. Vad vet man.
http://postimage.org/image/oscn0o04/
och ja det är enormt proffsigt att delge sin uppfattning om fallet på facebook med? Inte bara en gång heller. Hon sitter alltså vid skrivtillfällena på sekretessbelagda uppgifter och chattar om skuldfrågan!
Citera
2011-04-18, 13:06
Bannlyst
Citat:
Därför det finns en JO anmälan nu då? Du tycker det är försvarbart att hålla förhör, utan att spela in det, med en av sina vänninnor närvarande som dessutom oxå är inblandad i fallet? Ja vi har nog olika uppfattningar om rättsäkerhet och "JÄV".

och ja det är enormt proffsigt att delge sin uppfattning om fallet på facebook med? Inte bara en gång heller. Hon sitter alltså vid skrivtillfällena på sekretessbelagda uppgifter och chattar om skuldfrågan!

Hon kommer att åka dit så det dammar låter det som. Vad har det med feminism att göra? Förstår inte kopplingen, är det ett hemligt nätvärk som avslöjats här eller?
Citera
2011-04-18, 13:09
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Hon kommer att åka dit så det dammar låter det som. Vad har det med feminism att göra? Förstår inte kopplingen, är det ett hemligt nätvärk som avslöjats här eller?
Du får fundera på vad det har med feminism att göra om du inte förstått det. Vi står inför en rättskandal med hela världens ögon på oss, oavsett hurvida han är skyldig eller ej.

Läs lite vad andra länder skriver om feminism och Sverige så kanske du förstår lite bättre. IK har varit med att skapa denna bilden av sverige.
Citera
2011-04-18, 13:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
En JO anmälan säger absolut ingenting om någonting. Vet du hur många JO anmälningar det görs varje år om rent skit.
Ett klander från JO säger någonting, så man vänta med att hänvisa till JO tills de avgett sin sin synpunkt i frågan.

Citat:
Mig veterligen berörde jag inte ens delen, däremot konstaterade jag redan i ett tidigare inlägg att det var frågan om möjliga tjänstefel av tjänstemän - inte just av feminister, eller i feminismens namn.

Att skrika feminist så fort någon gör något man inte gillar är lite som att skrika "vargen kommer".

Hon kan mycket väl vara feminist, det innebär inte att hon har agerat i feminismens namn - du måste lära dig att skilja på det. En persons övertramp kan man inte tillskriva alla andra bara för att de delar en åsikt om något.
Citera
2011-04-18, 13:11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du får fundera på vad det har med feminism att göra om du inte förstått det. Vi står inför en rättskandal med hela världens ögon på oss, oavsett hurvida han är skyldig eller ej.

Läs lite vad andra länder skriver om feminism och Sverige så kanske du förstår lite bättre. IK har varit med att skapa denna bilden av sverige.
Andra länder skriver att svenska kvinnor är lättfotade horor också - betyder det att du nu definierar dig själv som en lättfotad hora. Andra länder skriver ju det - så då måste det väl vara sant.
Citera
2011-04-18, 13:14
Bannlyst
Citat:

Kan du förklara vad feminism har med hennes agerande att göra eller inte? Jag förstår det sannerligen inte. Har hon själv gjort ett uttalande att allt hon gör gör hon i feminismens namn eller?

Stötter Gudrun Schyman allt hon gör och Eva Lundgren hon stöttar också och alla de andra feministerna vi har i Sverige står alltså bakom Irmeli Krans, är det det du vill säga? Har du någon länk som visar att feministerna står bakom samhällsfaran Krans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in