Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-17, 05:36
  #1
Medlem
Tänkte egentligen ta det lugnt första terminen och bara köra 30 poäng för att se om jag orkar med mer än det på en gång.


Dock sitter jag och funderar om inte språk kan vara något kul att göra. Tyvärr finns de språk jag vill studera endast i nätbaserad form om man inte vill plugga 30 poäng direkt.

Har någon en erfarenhet av att plugga språk på distans?

Det känns som en rätt dum sak då man ändå skulle vilja tala med folk, höra hur läraren uttalar alla ord och helt enkelt bli bra på språket genom att använda det.

Finns det möjlighet att till exempel söka upp folk som pluggar distans där man bor och få kontakt med dem? Hur har ni gjort?
Citera
2011-04-17, 07:21
  #2
Medlem
Itons avatar
Att plugga språk på distans är på det stora hela tufft enligt mig eftersom det finns mycket mindre kommunikation med läraren. Du vet inte alltid exakt vad du ska fokusera på eller om du gör fel. Men det är inte omöjligt att göra det. Två saker som klart underlättar är att det brukar finnas många övningar samt om du har några förkunskaper.
Citera
2011-04-17, 10:03
  #3
Medlem
Jag pluggar språk via dalarna... Det är på halvtid och är därför en lektion i veckan där man får öva och sånt via internet tillsammans med lärare och andra elever. Sedan har vi läxor, läsa texter högt, skriva texter. grammatiska saker. Fungerar mycket bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback