Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-14, 23:41
  #1
Avstängd
Squadristas avatar
Det talades ju om att den svenska självmordsguiden kunde få folk att begå självmord lättare, jag läste igenom den för längesen och måste säga att alla metoderna där är ju vidriga och hemska, vem vill begå självmord efter att ha läst den? Metoderna som radas upp i den är ju nästan alla plågsamma och jobbiga/krångliga så en självmordsbenägen, kan han inte avskräckas av denna guide istället för att få tips tror ni?
Citera
2011-04-14, 23:50
  #2
Avstängd
PerschlarFundrons avatar
Jag känner precis på samma sätt. När jag var deppig och funderade lite lätt på självmord så satt jag en kväll och läste denna "guide". Jag minns att jag både garvade åt det morbida och bisarra på siten, samtidigt som jag blev uppriktigt chockad och äcklad.

Resultatet blev att jag fortfarande full i skratt förstod att jag nog inte vill begå självmord!
Citera
2011-04-14, 23:51
  #3
Medlem
D0ZZYs avatar
länk? Så gör jag mitt uttalande efter att jag har läst.
Citera
2011-04-14, 23:53
  #4
Medlem
Syftet med guiden är väll att få självmordsbenägna att tänka till en gång extra.
Citera
2011-04-14, 23:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D0ZZY
länk? Så gör jag mitt uttalande efter att jag har läst.

Antar att det är denna guide TS syftar på: http://www.sjalvmord.com/

ont: Jag har läst hela och gillade den verkligen. Den kan vara avskräckande eftersom den även beskriver alla negativa saker med att ta sitt liv.
Citera
2011-04-14, 23:54
  #6
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D0ZZY
länk? Så gör jag mitt uttalande efter att jag har läst.

Hur svårt är det egentligen?
http://lmgtfy.com/?q=svenska+sj%C3%A4lvmordsguiden&l=1
Citera
2011-04-15, 00:17
  #7
Medlem
23838s avatar
Hur jävla svårt kan det vara egentligen? En snara, en pall och en flaska sprit sen är det fixat. Står ju en del tillvägagångssätt i guiden som säkert skulle funka.
Citera
2011-04-15, 00:24
  #8
Medlem
jag undrar fortfarande varför det anses så fegt och omoraliskt att ta sitt eget liv..
Citera
2011-04-15, 00:59
  #9
Medlem
Det gör det inte, min vän. Jag tänker starta en tråd nu och förklara min livssituation och vad som har hänt.

"Om de fjorton orden är djupt rotad i ditt hjärta, då biter varken spott eller spe, eller tillfällig smärta."


Är det fajaf ni talar om?



Sök efter tråden! Den berör vårt sjukhussystem, integrationen och den extrema situation dagens Göteborg och Sverige står inför.

eller om någon visar intresse länkar jag den hit.
Citera
2011-04-15, 01:14
  #10
Medlem
felpost
__________________
Senast redigerad av Miraclecure 2011-04-15 kl. 01:18.
Citera
2011-04-15, 04:23
  #11
Medlem
Ree81s avatar
Varför är den här i C&Y? Passar den inte bättre under Psykologi?
Citera
2011-04-15, 11:37
  #12
Avstängd
Squadristas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure
jag undrar fortfarande varför det anses så fegt och omoraliskt att ta sitt eget liv..

Det är bara den moderna människan som tror att allt liv är heligt eller något liknande trams, förr i tiden har heroiska individer alltid offrat sig för en högre sak, men dessa deprimerade tonåringarna vi ser idag är knappast några Mishima eller Kamikaze-piloter, och kan man hjälpa dem så varför inte? Om då denna guide kan göra unga och säkerligen osäkra ungdomar avskräckta så tycker jag att det är bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback