Citat:
Ursprungligen postat av
Fridafogel99
Definitivt är det "arbetsresor". Hon sitter ju och "jobbar" på Hotel du Couvent i Nice. Inte en chans att hon skulle betala rumspriset där ur sin privata ficka. Senast bytte de ju hotell i Nice när Pontus kom ner, kanske för att jobbresan övergick i privat resa och då blev det billigare hotell.
Helt otroligt om Skatteverket kan godkänna att man ska skriva lite kort bjäfs om olika recept och för det måste man åka till Nice och bo på lyxhotell. Skriva lite anekdoter om de utlovade familjerecepten borde klaras av när barnet är i skola och på fritids?
Jag ska inte säga att jag bojkottar Elsa, jag vill fortsätta läsa hennes blogg (tänker faktiskt också högst troligen köpa hennes kokbok), men från att ha läst varje dag (ibland gått in flera gånger per dag) kommer jag att gå in 1 eller 2 gånger i veckan. Förstår att det är en droppe i havet men hon lever ett så bisarrt Marie Antoinette-liv, med t ex hårspännen i plast för flera tusen kronor styck, att jag, även om jag fortsätter att läsa, åtminstone tänker dra ner på besöken.
Jag vill helt enkelt inte stödja detta. (Men vet att jag inte kommer att kunna sluta helt.) Någonstans tycker jag en gräns för anständighet går, när man tittar på hur världen ser ut. Det där fula jäkla plasthårspännet som Miu Miu har mage att ta 4000 kronor och som Elsa kommer att använda några få gånger, hade kunnat betyda så mycket för så många familjer i Sverige och hade kunnat rädda liv i andra länder. Fattar att man vill shoppa fina saker och bo fint och resa. Men toalettborstar för tusentals kronor och ett vanligt jäkla hårspänne för 4000 (även om det var på rea), det är inte anständigt. Hon kan lika gärna elda upp pengarna. För liksom alla andra överprisade inneköp kommer detta ju inte heller användas mer än några gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trash-Panda84
Bojkottar Elsa nu. Droppen fick mig när hon står och kramar sin väska hårdare än hon någonsin varit närmare Lynn
Är helt övertygad om att Elsa är en jättebra mamma. Har verkligen noll att anmärka på Elsa och Pontus som föräldrar. Barnet ger ett fullständigt intryck av att vara väldigt tryggt, omhändertaget, välmående och älskat.