2026-08-27, 15:27
Medlem
I inlägget du länkade:
"Idealet, den perfekta kroppen, som vi tydligen ska sträva mot, oavsett dna, oavsett historia. Vi ska köpa saker, drivas av ångest och drömma."

Ironin i att hennes liv nu 12 år senare verkar gå ut på allt det hon ifrågasatte då.

Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Tror Elsa hatat sin kropp länge, kanske hela livet, även om hon försökte ge sken av något annat på den tiden. Som i detta inlägg , tänker ibland på det
https://elsa.elle.se/minnen/om-min-kropp/. Tror tyvärr hon är långt ifrån nöjd nu heller, och har oerhörda komplext gentemot Sofia och bara vill vara som henne. Om hon bara försöker tillräckligt hårt.....så kanske en dag verkar hon tro. Men det är ju inte så det funkar, man är ju inte mer än sig själv.
Citera
2026-08-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Haha älskar såna här uppdateringar! Men håller med.
Brukar se henne i Götgatsbacken ibland. Tycker alltid hon ser mer ”normal ut” än vad hon vill ge sken av i bloggen. Inte alls lika polerad eller mager.

Hon såg absolut inte tjock eller överviktig ut. Bara inte alls så som hon marknadsför sig själv i bloggen. Sofia såg ungefär likadan ut. Dock är jag förvånad hur kort Elsa är. Trodde faktiskt hon var mycket längre.
Citera
2026-08-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Självklart ska hon inte låna ut dem gratis. Men däremot betala sina "donatorer" vore väl rimligt. Det märkliga är ju att folk skänker klänningar som hon sen tjänar pengar på.
Ja det vore rimligt men hon söker ju inte upp dem. De kommer till henne och donerar med endast glädjen att dräkten återanvänds som betalning. Vad ska hon göra liksom annat än att hedra deras önskan.
Citera
2026-08-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
tråkigt att hon blev smal, gillade henne mullig
Jag tycker personligen att hon var lite för stissig och neurotisk som mullig. Liiite mer chill nu och fin att se på.
Citera
2026-08-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag tycker personligen att hon var lite för stissig och neurotisk som mullig. Liiite mer chill nu och fin att se på.

Pga ingen energi när hon inte äter eller så vill hon bara spela fransk och världsvan. Det mest humana hon gjort på länge var när hon gick och köpte en innebandyklubba till Lynn. Men fattar inte varför man måste ha glasögon när man spelar snuthockey? Jag spelade innebandy under hela min uppväxt och det fanns inte på kartan att man skulle ha skyddsglasögon? Typiskt Stockholm
Citera
2026-08-28, 05:38
Medlem
Citat:
Hans egna bilder är så mycket finare och intressantare, mindre tillrättalagda.
Ja, Pontus verkar ändå ha ärvt den konstnärliga ådran, medans den helt skippade förbi Elsa
Citera
2026-08-28, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Ja det vore rimligt men hon söker ju inte upp dem. De kommer till henne och donerar med endast glädjen att dräkten återanvänds som betalning. Vad ska hon göra liksom annat än att hedra deras önskan.
Tja betala nån tusenlapp som tack t ex
Citera
2026-08-28, 19:44
Medlem
Citat:
Tja betala nån tusenlapp som tack t ex
Mm hoppas hon gör det men inte nämner det för oss.
Citera
2026-08-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hon såg absolut inte tjock eller överviktig ut. Bara inte alls så som hon marknadsför sig själv i bloggen. Sofia såg ungefär likadan ut. Dock är jag förvånad hur kort Elsa är. Trodde faktiskt hon var mycket längre.

Elsa är ju väldigt mycket mer kompakt i verkligheten. Har inte sett henne klampa runt i flip-flops i sommar dock, men kan bara tänka mig.
Citera
2026-08-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Elsa är ju väldigt mycket mer kompakt i verkligheten. Har inte sett henne klampa runt i flip-flops i sommar dock, men kan bara tänka mig.
Brevid Sofia & Beijer är hon kraftig o storväxt. Ser henne ofta & just ordet klampa passar in. Klampar o högljudd i butiker . Definitionen av smal är min ensak( ej smal själv efter vad som räknas)
Citera
2026-08-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Brevid Sofia & Beijer är hon kraftig o storväxt. Ser henne ofta & just ordet klampa passar in. Klampar o högljudd i butiker . Definitionen av smal är min ensak( ej smal själv efter vad som räknas)

Hennes ambition är ju att ha gått över till en smal, sval, lite blyg viol med halvslutna ögon och bebisröst. Och det kanske håller i stillbild men senast jag såg henne var hon lika brölig och manhaftig som alltid med uppspärrade ögon, öppen mun och ryckandes ett plagg nästan ur näven på någon.
Citera
2026-08-29, 06:09
Moderator
cleolinas avatar
Från nya vardagstrosor för 900 kronor styck till ny jobbväska för 17 500 - tror ni Elsa får mer betalt för samarbeten nu när hon gått ner i vikt? Hemskt i så fall. Även andra bisarrt luxuösa köp som lilla spegeln från Svenskt tenn för över 40 000 köptes väl efter viktnedgången. Plus möjligheten att köpa en större lägenhet. (Men kanske inte alls har samband, slog mig bara som en möjlighet.)

Angående längddiskussionen är hon 171,5 (råkar komma ihåg exakt eftersom jag är samma), dvs några cm över svensk medellängd för kvinnor men flera centimeter kortare än Sofia. Sofia har ju också relativt sin egen kropp betydligt längre ben utöver den grundläggande längdskillnaden, plus väldigt smal, så Elsa kan säkert se ganska kort och kompakt ut bredvid just henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in