2026-03-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Syftar du på päronformad?

Nej, för då har man rumpa också. Och kan vara proportionerlig ben-överkropp längdmässigt. Den här kroppstypen har platt rumpa.
Citera
2026-03-15, 14:14
Medlem
Claire Danes har den kroppstypen.
Citera
2026-03-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Helt enligt Robert Crumb's ideal alltså. Mycket vackert!

Serietecknaren? Hans kvinnor har väl snarare långa muskulösa ben och korta överkroppar?
Citera
2026-03-15, 17:34
Medlem
Citat:
Serietecknaren? Hans kvinnor har väl snarare långa muskulösa ben och korta överkroppar?
"Elsas ben är muskulösa och välsvarvade men kraftiga i proportion till överkroppen" är väl vad Faustik refererar till,och just så gillar Crumb att teckna kvinnor!
Citera
2026-03-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Det finns en kroppstyp där man har lång överkropp och denne petit och så är underdelen bredhöftad och kraftig.

Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
"Elsas ben är muskulösa och välsvarvade men kraftiga i proportion till överkroppen" är väl vad Faustik refererar till,och just så gillar Crumb att teckna kvinnor!

Okej jag tog mer fasta på vad Harlekina skrev om lång överkropp. Tyckte inte det stämde med Crumbkvinnorna.
Citera
2026-03-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Hon är ju också oproportionerlig, överkroppen tunn och till synes även utan direkta muskler, medan nederkroppen och benen fortfarande är kraftiga pga hennes kroppsbyggnad. Hennes kraftiga ben går aldrig att få smäckra och smala, och det ser helt enkelt konstigt ut i relation till överkroppen. Såg finare ut innan när hon var mer proportionerlig, även om hon var mullig då
Tycker hon var lika oproportionerlig när hon var tjock, plus att hon såg ut som att hon skulle tippa över när hon bar platåskor. Anser nog att hon är sitt allra finaste nu och i den framtiden hon möter som smal. Ansiktet har ju blivit helt fantastiskt vackert när konturerna kom fram.
För övrigt så tror jag hon går på en viktminskningsmedicin. Håret får sig en stöt, man rasar i vikt och har nästintill noll aptit. Hon började gå ned i vikt exakt när de blev tillgängliga på marknaden för de som har råd. Man blir lite trött av de flesta av dessa injektioner= hon går och lägger sig tidigt. Är det på så vis så klandrar jag henne verkligen inte.
Citera
2026-03-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Hon är ju också oproportionerlig, överkroppen tunn och till synes även utan direkta muskler, medan nederkroppen och benen fortfarande är kraftiga pga hennes kroppsbyggnad. Hennes kraftiga ben går aldrig att få smäckra och smala, och det ser helt enkelt konstigt ut i relation till överkroppen. Såg finare ut innan när hon var mer proportionerlig, även om hon var mullig då
Jösses
Citera
2026-03-16, 07:13
Medlem
Citat:
Börjar mer och mer tro att Elsa måste köpa något varje dag för att fungera. Ser liknande hos Sandra Beijer. Det är som om deras välmående är helt beroende av konsumtion. Egentligen är man som läsare medskyldig till att de här kvinnorna kan förlänga sin barndom i all oändlighet. De behöver aldrig växa upp och ha vanliga tråkiga jobb utan får betalt för att sitta och prata om sig själva och sina önskelistor. Det är sånt man tillåter barn att göra. Beijers blogg har fortfarande något ändå. Den är tidvis proffsig och har vissa kvaliteter av ett magasin. Men inte ens den kan hålla i evighet. Det finns inget tidlöst och nödvändigt med bloggar och deras upphovskvinnor.

100%! Läste dagens inlägg där vårpeppen tycks stå runt hörnet, ” Jag blir helt nipprig över allt jag vill får gjort, uppleva och känna.” Kort därefter uppräkningar av allt som måste köpas, inklusive kläder för trädgårdsarbete, och tips på verktyg efterfrågas till en proffsig ”trädgårdsbasgarderob”. Jag tror tanken på all shopping hon anser sig ha behov att göra är det som gör henne alldeles nipprig.

Vad hade hon för kläder och verktyg i förra huset? Varför inte använda carhart-brallorna hon köpte för att måla en vägg en gång? Sen är väl det normala att ha gamla slit och släng T-shirtar, skjortor och collegetröjor. Men hon lär väl köpa linnekläder och sirliga bomullsblusar parat med snusnäsdukar att knyta i håret så Mira kan ta vackra bilder när hon jobbar och sliter i sin trädgård.
Citera
2026-03-16, 09:05
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Ja det är duktigt av henne men jag tror definitivt att ozempic var inblandat i början, då när hon tappade många kg. Att hon orkar maintaina det nu och fortsätta gå ner beror nog på att det enda hon tänker på är sitt utseende, för oss vanliga människor är det nog svårt att ha ett sånt fokus.

Citat:
Ursprungligen postat av Intig
100% någon form av GLP1 som varit inblandat.

Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Tycker hon var lika oproportionerlig när hon var tjock, plus att hon såg ut som att hon skulle tippa över när hon bar platåskor. Anser nog att hon är sitt allra finaste nu och i den framtiden hon möter som smal. Ansiktet har ju blivit helt fantastiskt vackert när konturerna kom fram.
För övrigt så tror jag hon går på en viktminskningsmedicin. Håret får sig en stöt, man rasar i vikt och har nästintill noll aptit. Hon började gå ned i vikt exakt när de blev tillgängliga på marknaden för de som har råd. Man blir lite trött av de flesta av dessa injektioner= hon går och lägger sig tidigt. Är det på så vis så klandrar jag henne verkligen inte.

För ett bra tag sedan (kanske uppemot två år sedan) kom en kommentar i hennes blogg under användarnamnet ”Ozempic” som skrev något i stil med vad pigg och fräsch hon plötsligt såg ut. Elsa godkände den kommentaren men raderade den efter några timmar. Jag är övertygad om att hon inte godkänt denna förtäckta pik om hon faktiskt gått på Ozempic. Hon visste nog inte vad det var för något och raderade den troligen först när hon insåg det/någon påpekade det för henne. (Hon har även sagt i podden att hon inte har koll alls på dessa läkemedel, men visst, hon kan ju ljuga.)
Dessutom är det ju inte en enorm viktnedgång hon har gjort på något sätt. Hon var inte fet. Hon var mullig. 15 - 20 kilo max under nu flera års tid, det vill säga ganska långsam viktnedgång och absolut inte ”rasat i vikt”.
Dessutom är det inte medicinen i sig som ger tunnare hår utan det är en risk med all viktminskning om man äter sämre och inte får i sig allt kroppen behöver.
Som någon som använder sig av sprutorna kan jag också meddela att man varken rasar i vikt eller aptiten försvinner (mer än i början, men kroppen vänjer sig snabbt). Jag gick ned 35 kilo på egen viljestyrka och det var lika effektivt och gick i samma takt som nu när jag tar Mounjaro. Det var faktiskt mer effektivt eftersom jag undvek sötsaker i första fallet men äter det nu och går ner lite långsammare.
Att vara kvällstrött är inte heller konstigt och behöver knappast tyda på medicinering. : )
Men det som möjligtvis skulle tala för att hon tar sprutor nu (dock inte innan, jag tror verkligen inte det) är för att orka upprätthålla det. Det brukar ju vara den jobbigaste delen iom att det är livslångt men hos henne syns ju ingen tillstymmelse till viktökning alls.
Citera
2026-03-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
För ett bra tag sedan (kanske uppemot två år sedan) kom en kommentar i hennes blogg under användarnamnet ”Ozempic” som skrev något i stil med vad pigg och fräsch hon plötsligt såg ut. Elsa godkände den kommentaren men raderade den efter några timmar. Jag är övertygad om att hon inte godkänt denna förtäckta pik om hon faktiskt gått på Ozempic. Hon visste nog inte vad det var för något och raderade den troligen först när hon insåg det/någon påpekade det för henne. (Hon har även sagt i podden att hon inte har koll alls på dessa läkemedel, men visst, hon kan ju ljuga.)
Dessutom är det ju inte en enorm viktnedgång hon har gjort på något sätt. Hon var inte fet. Hon var mullig. 15 - 20 kilo max under nu flera års tid, det vill säga ganska långsam viktnedgång och absolut inte ”rasat i vikt”.
Dessutom är det inte medicinen i sig som ger tunnare hår utan det är en risk med all viktminskning om man äter sämre och inte får i sig allt kroppen behöver.
Som någon som använder sig av sprutorna kan jag också meddela att man varken rasar i vikt eller aptiten försvinner (mer än i början, men kroppen vänjer sig snabbt). Jag gick ned 35 kilo på egen viljestyrka och det var lika effektivt och gick i samma takt som nu när jag tar Mounjaro. Det var faktiskt mer effektivt eftersom jag undvek sötsaker i första fallet men äter det nu och går ner lite långsammare.
Att vara kvällstrött är inte heller konstigt och behöver knappast tyda på medicinering. : )
Men det som möjligtvis skulle tala för att hon tar sprutor nu (dock inte innan, jag tror verkligen inte det) är för att orka upprätthålla det. Det brukar ju vara den jobbigaste delen iom att det är livslångt men hos henne syns ju ingen tillstymmelse till viktökning alls.

Hon godkänner ju inte kommentarerna själv utan det är väl Pontus eller nån annan som gör första rensningen? Så är väl isf att den som släppte igenom kommentaren inte visste vad det betydde men att hon sen raderade när hon såg den?

Hon var inte fet nej men hon gick ner mycket i början, det var stor skillnad. Säkert 15-20kg på ett halvår, sen har hon fått mersmak och fortsatt banta i flera år för att hålla vikten och gå ner ännu mer. Det måste vara en speciell känsla ändå att vara mullig hela livet (även som barn och typ 18) och sen få en helt ny kroppsform? Hon har ju tidigare verkat rätt förlikad med sin kropp och ändå kört nån body positive light under åren, jag tror inte att hon trodde att hon skulle kunna se ut såhär. Det är väl det som pekar ännu mer mot viktminskningsmedicin, att hon blev uppmärksammad på vilken skillnad det kan göra och att hon då ville prova själv.
Citera
2026-03-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Hon godkänner ju inte kommentarerna själv utan det är väl Pontus eller nån annan som gör första rensningen? Så är väl isf att den som släppte igenom kommentaren inte visste vad det betydde men att hon sen raderade när hon såg den?

Hon var inte fet nej men hon gick ner mycket i början, det var stor skillnad. Säkert 15-20kg på ett halvår, sen har hon fått mersmak och fortsatt banta i flera år för att hålla vikten och gå ner ännu mer. Det måste vara en speciell känsla ändå att vara mullig hela livet (även som barn och typ 18) och sen få en helt ny kroppsform? Hon har ju tidigare verkat rätt förlikad med sin kropp och ändå kört nån body positive light under åren, jag tror inte att hon trodde att hon skulle kunna se ut såhär. Det är väl det som pekar ännu mer mot viktminskningsmedicin, att hon blev uppmärksammad på vilken skillnad det kan göra och att hon då ville prova själv.

Jag tror ni glömmer när hennes viktnedgång började. Jag var själv en av de första i Sverige att testa viktminskningsmedicin och det var redan när Elsa HADE börjat gå ner i vikt. För att få den utskriven då, för cirka 3-4 år sedan, var man tvungen att dels veta exakt vart man skulle vända sig och dels ha många läkarutlåtanden/prover osv. Det är lättare nu, men då var det verkligen inte enkelt att få medicinen.

Jag använde mig av ett viktminskningsföretag och fick även skicka in bilder på mig själv för att få det utskrivet, de nekade många. Hade förvånat mig enormt om Elsa varit så tidig att hoppa på just Ozempictåget (nu använder jag och de flesta Mounjaro eller Wegovy, men då var det Ozempic).
Citera
2026-03-16, 14:06
Medlem
Tycker att hon var söt på denna bild.

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/37993113036/in/photolist-oJ7NCU-oJ7ZEd-oJ8mYW-oJ8vrN-oJaNgK-oJbwya-powrhf-powJBe-powQ11-pox9j4-poxkhX-poyJ4j-poyQvY -pozvnA-pEJqd4-pEYPT6-pEZ4Bt-pF3TT9-pF4373-ZTjCR3-ZTjDof-ZTjF37-ZY5beP-ZY5bJM-ZY5en2-DxCG5o-DxCHnd-G JTz8P-GJTB3k-GJTG7t-ZAeg4L-ZAeh6L-ZAeoWQ-ZTjGHw-ZY57Hv-ZY58ng-ZY592c-ZY59Cx-ZY5a92-21AwLZN-21AwMKL-2 1AwNoj-21AwPj7-21AwQ2E-21CEm3m-21CEmFW-21CEo3U-21CEonG-21FvvNn

Fanns en lekfullhet i stilen som saknas nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in