Citat:
Ursprungligen postat av
Misirlouie
Ja det är duktigt av henne men jag tror definitivt att ozempic var inblandat i början, då när hon tappade många kg. Att hon orkar maintaina det nu och fortsätta gå ner beror nog på att det enda hon tänker på är sitt utseende, för oss vanliga människor är det nog svårt att ha ett sånt fokus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Intig
100% någon form av GLP1 som varit inblandat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solinvictus86
Tycker hon var lika oproportionerlig när hon var tjock, plus att hon såg ut som att hon skulle tippa över när hon bar platåskor. Anser nog att hon är sitt allra finaste nu och i den framtiden hon möter som smal. Ansiktet har ju blivit helt fantastiskt vackert när konturerna kom fram.
För övrigt så tror jag hon går på en viktminskningsmedicin. Håret får sig en stöt, man rasar i vikt och har nästintill noll aptit. Hon började gå ned i vikt exakt när de blev tillgängliga på marknaden för de som har råd. Man blir lite trött av de flesta av dessa injektioner= hon går och lägger sig tidigt. Är det på så vis så klandrar jag henne verkligen inte.
För ett bra tag sedan (kanske uppemot två år sedan) kom en kommentar i hennes blogg under användarnamnet ”Ozempic” som skrev något i stil med vad pigg och fräsch hon plötsligt såg ut. Elsa godkände den kommentaren men raderade den efter några timmar. Jag är övertygad om att hon inte godkänt denna förtäckta pik om hon faktiskt gått på Ozempic. Hon visste nog inte vad det var för något och raderade den troligen först när hon insåg det/någon påpekade det för henne. (Hon har även sagt i podden att hon inte har koll alls på dessa läkemedel, men visst, hon kan ju ljuga.)
Dessutom är det ju inte en enorm viktnedgång hon har gjort på något sätt. Hon var inte fet. Hon var mullig. 15 - 20 kilo max under nu flera års tid, det vill säga ganska långsam viktnedgång och absolut inte ”rasat i vikt”.
Dessutom är det inte medicinen i sig som ger tunnare hår utan det är en risk med all viktminskning om man äter sämre och inte får i sig allt kroppen behöver.
Som någon som använder sig av sprutorna kan jag också meddela att man varken rasar i vikt eller aptiten försvinner (mer än i början, men kroppen vänjer sig snabbt). Jag gick ned 35 kilo på egen viljestyrka och det var lika effektivt och gick i samma takt som nu när jag tar Mounjaro. Det var faktiskt mer effektivt eftersom jag undvek sötsaker i första fallet men äter det nu och går ner lite långsammare.
Att vara kvällstrött är inte heller konstigt och behöver knappast tyda på medicinering. : )
Men det som möjligtvis skulle tala för att hon tar sprutor nu (dock inte innan, jag tror verkligen inte det) är för att orka upprätthålla det. Det brukar ju vara den jobbigaste delen iom att det är livslångt men hos henne syns ju ingen tillstymmelse till viktökning alls.