2025-05-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Blir också förvånad att de säljer, trodde de älskade sitt hus och hus som har en "själ" säljer man inte lättvindigt. Tyckte att de fixade köket där nyss. Men är väl beviset på att hon aldrig är nöjd.... Och artikeln i Leva&bo var säkert med försäljning i åtanke.
Elsa skickade Pontus att titta på huset och han bestämde då att, jo dom skulle köpa just det huset. Elsa var inte med dit då MEN dom hade redan valt ut det på Hemnet tror jag det var. Köket har hon/dom(?) bytt ut 2 ggr och båda gångerna med spons aka "samarbete". Hon äcklar mig å det grövsta numera.
Citera
2025-05-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citronzest
Minns att Sandra Beijer hälsade på i deras hus på Gotland en gång. Måste varit en mardröm för henne, inga härliga duschar, stränder utan skugga och inga solstolar. Hon har aldrig återvänt till Elsas hus!

Hahaha sant, hon har aldrig satt sin fot där igen! Undrar om hon vågar sig tillbaka när Elsas nya hus är färdigrenoverat.
Citera
2025-05-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Agejev
Exakt. Ny möjlighet att konsumera. Samt möjlighet att kopiera Ellen Dixdotters sommarhus.

Det är väl också ett sätt att skapa nytt content…det är väl egentligen inte så konstigt att folk som livnär sig på livsstilscontent och inredning behöver byta bostad och sommarhus ibland. Finns ju många som har som hobby bara att renovera hus och sen flytta vidare för nästa utmaning och renoveringsobjekt. Men det blir ju också tröttsamt….
Citera
2025-05-26, 15:25
Medlem
Tycker det gamla huset är finare än det nya, men det gamla ligger som sagt precis vid en väg där man kör ganska fort (min bästa vän har sommarhus i närheten….) det nya känns lågt i tak i tak och med färre rum och sämre planlösning och sämre ljus. Men läget är kanske bättre. Kommer krävas många samarbeten och hantverkare för att få det iordning. Men då kan hon ju skriva en ny bok om sin renoveringsresa där hon står och målar verandan i vit spetsklänning.
Citera
2025-05-26, 15:28
Medlem
När Hallbjänne 695
Slutpris 4 200 000 kr. Såldes 24 april.
Byggår 1909
Så sunkigt där inne så kommer kräva mycket jobb.
Citera
2025-05-26, 17:25
Medlem
Mörkt,sunkigt o finns det överhuvudtaget badrum o wc? Någon skrev enligt säker källa att hon skall vara med i Husdrömmar, nu blånekar hon!
Citera
2025-05-26, 18:11
Medlem
Tycker det nya huset på Gotland är finare än det gamla. En hel del renovering men sen kommer det bli fantastiskt tror jag. Ett hus i min stil, mysigt och ombonat. Blev avis.
Citera
2025-05-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Mörkt,sunkigt o finns det överhuvudtaget badrum o wc? Någon skrev enligt säker källa att hon skall vara med i Husdrömmar, nu blånekar hon!
Hon kanske får en förfrågan senare 😉
Citera
2025-05-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Någon som förstår? Huset är inte mycket större än det de har nu, ingen badrum (?) även om jag antar att de kommer sätta in en. Planlösningen ser väldigt märklig ut (jag antar också att de kommer flytta köket till ett av de större rummen). Det enda bra med det är väl läget, och att det utifrån påminner om Ellens Dixdotters otrolig sommarhus, men jag är väldigt förvirrad över att hon kallar det här för ett "drömhus". Det blir säkert tydligare när hon delar med sig av processen, men just nu förstår jag inte...

Det är väl för att det är just så det är att vara influencer, man kan inte bara göra en renovering och sedan njuta av lata dagar i ett fint hus i 15 somrar framåt, nej det behövs content och projekt i livet, som sedan kan ge nya intäkter, samarbeten och bokidéer. Tror det är rätt fruktansvärt att leva på det viset, där hela dit privatliv ska vara innehåll för andra att konsumera för att du ska tjäna några pengar själv.
Citera
2025-05-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Någon som förstår? Huset är inte mycket större än det de har nu, ingen badrum (?) även om jag antar att de kommer sätta in en. Planlösningen ser väldigt märklig ut (jag antar också att de kommer flytta köket till ett av de större rummen). Det enda bra med det är väl läget, och att det utifrån påminner om Ellens Dixdotters otrolig sommarhus, men jag är väldigt förvirrad över att hon kallar det här för ett "drömhus". Det blir säkert tydligare när hon delar med sig av processen, men just nu förstår jag inte...
Det nya huset är /kommer bli fantastiskt, det är en riktig gotlandsgård. Så jag förstår vad de ser i det. Men fattar inte att man köper nytt när man har ett hus man älskar (?) och lagt ner tid och arbete i. Hon har ju gett sken av att älska sitt hus, medan hon i själva verket gått o suktat efter att köpa nåt annat. Det fattar jag inte. Men som sagt är man influencer så måste man ha nytt content...
Senast redigerad av Fridafogel99 2025-05-27 kl. 08:46.
Citera
2025-05-27, 09:10
Medlem
Citat:
Det nya huset är /kommer bli fantastiskt, det är en riktig gotlandsgård. Så jag förstår vad de ser i det. Men fattar inte att man köper nytt när man har ett hus man älskar (?) och lagt ner tid och arbete i. Hon har ju gett sken av att älska sitt hus, medan hon i själva verket gått o suktat efter att köpa nåt annat. Det fattar jag inte. Men som sagt är man influencer så måste man ha nytt content...

Det är nog inte bara för att hon är influencer. Det är väl lite hennes personlighet, hon suktar alltid efter att köpa nästa grej. Aldrig riktigt nöjd med det hon har och där hon är. Är hon i stan längtar hon till Gotland, är hon på Gotland längtar hon till stan. Alla hennes för-evigt möbler byts ut i rasande fart. Skulle inte förvåna mig om hon tittar på nya lägenheter också haha.
Citera
2025-05-27, 09:25
Medlem
Citat:

Haha, och jag förstår verkligen den delen. Det är ju lite som när folk köper ny lägenhet trots att de älskar sin, ibland är det bara kul och spännande med ett nytt projekt. Jag tror att hon kanske har känt sig "klar" med huset ett tag, och det betyder ju inte att hon inte älskat det.

Men samtidigt tycker jag att om man köper nytt, så borde det vara bättre än det man redan har, och det enda jag personligen tycker är bättre med det nya huset är läget. Det är ungefär lika stort, har lägre tak och känns mycket mörkare. Men jag är helt säker på att hon/de kommer göra ett otroligt jobb, och om några år kommer det säkert att vara ett fantastiskt hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in