Citat:
Ursprungligen postat av
Fridafogel99
Alltid intressant med folk som är inne på Flashback för att klaga på folk som är på Flashback. Jag tycker inte heller att hon är tjock, har t o m bett admin ändra rubriken.
Ja, det är lite intressant, men troligen anser sig personerna vara högre moraliskt stående då de inte skriver skvaller utan bara läser skvaller. De har också fått för sig att det skulle ta otroligt lång tid att författa ett inlägg och att de som skriver alltså lägger ner mycket mer tid och dessutom - att det man gör som förströelse när man är uttråkad i kön på Ica, på t-banan eller i sängen när man är för trött för att läsa en bok men ändå vill läsa något, och alltså en är parentes i ens liv, skulle vara en höjdpunkt och huvudsak i livet och det viktigaste ens liv kretsar kring.
Personligen vill jag helst inte skvallra om folk som är kändisar ”by accident” - dvs politiker, författare eller skådisar, som bara gör sitt yrke och blir kända pga det, iaf om de tydligt försöker undvika för mycket uppmärksamhet. Men influencers lever ju på att sälja ut just sig själva. De är kända för att de delger oss sitt privatliv. De blir också miljonärer av det, iaf Elsa, så ja, jag anser att det då är ok.
Sen förstår jag inte riktigt varför man läser/följer en person man ogillar, men alla tänker ju olika. Personligen giller jag Elsa. Det betyder inte att jag gillar allt hon gör. Jag gillar inte ens allt jag själv gör… 🙃
Det finns verkligen saker jag undrar över, som brist på böcker hemma och kulturupplevelser. Och saker jag tycker är superfåniga - som att gifta sig en gång till när man redan är gift. 🤦♀️
Annat jag inte alltid kan förstå är kritiken här - t ex verkar jag vara den enda i tråden som inte förfasas över hennes shopping. Må så vara att hon shoppar riktigt dyrt men mycket? (Ok, tre vinterkappor på en säsong är mycket men knappast unikt.) Köper hon verkligen mer saker än t ex Sandra och Flora? Visst, hon blev känd för vintage - men det var väl typ för 15 år sedan - hon kör fortfarande mycket vintage men känns lite för mycket begärt att man måste hålla sig till samma stil och smak livet ut. Jag tycker att hon är otroligt mycket snyggare och sexigare nu som halvmogen 40-åring är hon var som tillgjord och tillkämpat spexig 25-åring.