2024-11-28, 06:30
Medlem
Dishys avatar
Tyckte dagens inlägg om att åldras och bli 40+ var bra, men undrar vilka män hon avser ska bli målbilden för hennes 40. Det var lite konstigt uttryckt av någon som inte är singel. Hon menar det kanske på något estetiskt och eteriskt sätt ("böcker, mat, män och skönhet"). Fast ändå. Hade jag varit Pontus och läst det där hade jag nog tänkt "vilka män??".
Citera
2024-11-28, 07:12
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Tyckte dagens inlägg om att åldras och bli 40+ var bra, men undrar vilka män hon avser ska bli målbilden för hennes 40. Det var lite konstigt uttryckt av någon som inte är singel. Hon menar det kanske på något estetiskt och eteriskt sätt ("böcker, mat, män och skönhet"). Fast ändå. Hade jag varit Pontus och läst det där hade jag nog tänkt "vilka män??".

Tyckte också om dagens inlägg. Angående männen är det väl mer de sexiga danskornas aura hon syftar på? Böcker, mat, män och skönhet är liksom en utstrålning de har. Jag förstår precis! Man vill ju trots allt vara åtråvärd även om man är gift sedan många år och har blivit äldre. Känner igen mig i det hon skriver. Det är en annan sorts ”sexighet” när man är 40. Inte längre den flickaktiga ”TikTok”-sexigheten (som jag upplever att t.ex. Sandra Beijer fortfarande försöker uppnå), utan något mer femme fatal, något mystiskt och ja vuxet. Men klart man ändå vill ha det där suget i blicken ibland när man klätt upp sig och sminkat sig även om man är gammal och gift. Inuti är man ju på många sätt samma person även om det yttre förändras.
Citera
2024-11-28, 16:11
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tyckte också om dagens inlägg. Angående männen är det väl mer de sexiga danskornas aura hon syftar på? Böcker, mat, män och skönhet är liksom en utstrålning de har. Jag förstår precis! Man vill ju trots allt vara åtråvärd även om man är gift sedan många år och har blivit äldre. Känner igen mig i det hon skriver. Det är en annan sorts ”sexighet” när man är 40. Inte längre den flickaktiga ”TikTok”-sexigheten (som jag upplever att t.ex. Sandra Beijer fortfarande försöker uppnå), utan något mer femme fatal, något mystiskt och ja vuxet. Men klart man ändå vill ha det där suget i blicken ibland när man klätt upp sig och sminkat sig även om man är gammal och gift. Inuti är man ju på många sätt samma person även om det yttre förändras.

Tänkte det först också men sen står det ju:
"Böcker, mat, män och skönhet. Det blir målbilden för mina 40." Så någon form av vuxen sexighet som innefattar män och Elsa i 40-årsåldern.

Vore jag riktigt Flashbacksk hade jag tolkat det som att hon slänger Pontus åt helvete och ska ge sig ut på femme fatale-erövringståg vid 40+. Böcker, mat och skönhet hade kanske räckt för att beskriva känslan.

Ja precis, som de flesta vettiga män och kvinnor vet så är äldre, både män och kvinnor, automatiskt sju resor sexigare på ett mer äkta sätt än yngre. Framför allt yngre eller 30+ som tror att utseendet är den avgörande faktorn vid sexighet.

Bra spaning angående SB, hon har nog en längre mental sträcka dit. Och inte pga hennes stil, den kan hon så klart ha kvar även som äldre, utan det är mer en inre attitydsfråga.
Citera
2024-11-28, 21:37
Medlem
Tänkte en sak när Elsa nu börjat resan mot sin utdragna 40-års”kris” som jag antar att det kommer att ältas om; undrar hur det känns egentligen att vara ett par med dyrt leverne och dubbla boenden men ingen av dem är särskilt anställningsbara eller supertalanger på något kreativt sätt. Antar att det finns en del ångest och stress i det, hur länge kan man ha ett jobb som inte är något riktigt jobb? Jag tänker att det är svårt att fortsätta få lukrativa samarbeten och uppdrag som influencer när man passerat 40? Elsas företag är ju välmående men hur länge kan man hålla sig flytande och vad är det man ska hålla på med fram till pensionen? Gå på stan och köpa nåt smink här och nåt doftljus där hela dagarna?
Citera
2024-11-29, 06:46
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Tänkte en sak när Elsa nu börjat resan mot sin utdragna 40-års”kris” som jag antar att det kommer att ältas om; undrar hur det känns egentligen att vara ett par med dyrt leverne och dubbla boenden men ingen av dem är särskilt anställningsbara eller supertalanger på något kreativt sätt. Antar att det finns en del ångest och stress i det, hur länge kan man ha ett jobb som inte är något riktigt jobb? Jag tänker att det är svårt att fortsätta få lukrativa samarbeten och uppdrag som influencer när man passerat 40? Elsas företag är ju välmående men hur länge kan man hålla sig flytande och vad är det man ska hålla på med fram till pensionen? Gå på stan och köpa nåt smink här och nåt doftljus där hela dagarna?

Jag tänker mer på influenceryrket som rätt stabilt, dels för att människan är en social varelse och är intresserad av att se andras liv och dels för att saker alltid kommer säljas och köpas och man relaterar mycket mer till "sina" influencers än en reklamröst på tv:n.

För mig som är 40+ är de yngre inom den branschen helt ointressanta, jag följer bara (inget medvetet val) influencers som är 35-65 år. Förstår att yrket blivit så stort för det handlar ju om en ny variant av marknadsföring som vi konsumenter söker upp aktivt jämfört med övrigt reklam som man bara tycker är irriterande.
Citera
2024-11-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

I en Värvet-intervju från 2020 säger hon att hon inte kommer att arbeta som influenser när hon är 50. Men i samma podd pratar hon på om sina scenograf- och teaterdrömmar, vilka jag fyra år senare tror kommer förbli drömmar.
Citera
2024-11-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Tänkte det först också men sen står det ju:
"Böcker, mat, män och skönhet. Det blir målbilden för mina 40." Så någon form av vuxen sexighet som innefattar män och Elsa i 40-årsåldern.

Vore jag riktigt Flashbacksk hade jag tolkat det som att hon slänger Pontus åt helvete och ska ge sig ut på femme fatale-erövringståg vid 40+. Böcker, mat och skönhet hade kanske räckt för att beskriva känslan.

Ja precis, som de flesta vettiga män och kvinnor vet så är äldre, både män och kvinnor, automatiskt sju resor sexigare på ett mer äkta sätt än yngre. Framför allt yngre eller 30+ som tror att utseendet är den avgörande faktorn vid sexighet.

Bra spaning angående SB, hon har nog en längre mental sträcka dit. Och inte pga hennes stil, den kan hon så klart ha kvar även som äldre, utan det är mer en inre attitydsfråga.
På tal om mognad så känns Elsa så otroligt ängslig och identitetslös vilket många skrivit om. Sandra må se flickig ut men har pondus, säker i sin stil, intelligent, dessutom bästa bloggen, rolig och underfundig. Elsa är slät,beige, förutsägbar och framför allt så ängslig i allt hon säger och gör. Så att vara 40 och mogen ligger Elsa långt ifrån.. Mina tankar mina åsikter!
Citera
2024-11-30, 15:12
Medlem
Fast alltså, haha, helt sjukt att tro att man ska vara en uppdaterad, mer mogen, avslappnad, sexig osv person efter man fyllt 40. Är själv 40 plus och väntar fortfarande på det där heliga ögonblicket. Elsa romantiserar på sitt vanliga okunniga, naiva sätt
Citera
2024-12-01, 21:46
Medlem
Senaste reklamen om Mantle… Hur många gånger kan man blinka med ena ögat? Så sjukt obekvämt, brrr.
Citera
2024-12-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkakatill
Senaste reklamen om Mantle… Hur många gånger kan man blinka med ena ögat? Så sjukt obekvämt, brrr.

Typ 14 gånger. Om jag räknade rätt. Kan ha varit fler blink med ena ögat.

Hur ska hon ha det, är det Mantle eller Sensai som gäller? Eller La Roche-Posay? Trovärdighet noll, hur som helst.
Citera
2024-12-01, 22:00
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkakatill

Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Typ 14 gånger. Om jag räknade rätt. Kan ha varit fler blink med ena ögat.

Hur ska hon ha det, är det Mantle eller Sensai som gäller? Eller La Roche-Posay? Trovärdighet noll, hur som helst.
Jag fick det bara till 12. 😅
Men seriöst - ja, det är lite… ansträngande att titta på. Tror verkligen inte den kvinnliga målgruppen är de som faller för skälmska blinkningar. (Dessutom upprepade parodiskt ofta.) Förstår inte heller - nog för att jag själv använder 😉 , för att visa i skrift att jag säger något skämtsamt, men blinkar verkligen folk i verkligheten?

Hur som helst är det uppenbart att Elsa är född med fantastisk porslinshy, det är inte krämernas förtjänst.
Citera
2024-12-01, 22:08
Avslutad
Inte lätt att vara Elsa, först är det stirrig blick, sen är det blinkande öga…

Tycker för övrigt att hela 40ish och det nya sexiga är väldigt cringe. I vanliga fall kanske man tänker för sig själv, i sin egen tysthet, att man ska försöka utstråla lite mer sexig 40-åring. Men att bryta ner det i beståndsdelar och deklarera för hundra tusentals personer att man tänkte bli mer vuxen och sexig är ju sjukt pinsamt. Det är det enda jag kan tänka på när jag ser henne nu, att hon försöker vara mogen och sexig på olika sätt och det blir bara konstigt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in