Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Tyckte också om dagens inlägg. Angående männen är det väl mer de sexiga danskornas aura hon syftar på? Böcker, mat, män och skönhet är liksom en utstrålning de har. Jag förstår precis! Man vill ju trots allt vara åtråvärd även om man är gift sedan många år och har blivit äldre. Känner igen mig i det hon skriver. Det är en annan sorts ”sexighet” när man är 40. Inte längre den flickaktiga ”TikTok”-sexigheten (som jag upplever att t.ex. Sandra Beijer fortfarande försöker uppnå), utan något mer femme fatal, något mystiskt och ja vuxet. Men klart man ändå vill ha det där suget i blicken ibland när man klätt upp sig och sminkat sig även om man är gammal och gift. Inuti är man ju på många sätt samma person även om det yttre förändras.
Tänkte det först också men sen står det ju:
"Böcker, mat, män och skönhet. Det blir målbilden för mina 40." Så någon form av vuxen sexighet som innefattar män och Elsa i 40-årsåldern.
Vore jag riktigt Flashbacksk hade jag tolkat det som att hon slänger Pontus åt helvete och ska ge sig ut på femme fatale-erövringståg vid 40+. Böcker, mat och skönhet hade kanske räckt för att beskriva känslan.
Ja precis, som de flesta vettiga män och kvinnor vet så är äldre, både män och kvinnor, automatiskt sju resor sexigare på ett mer äkta sätt än yngre. Framför allt yngre eller 30+ som tror att utseendet är den avgörande faktorn vid sexighet.
Bra spaning angående SB, hon har nog en längre mental sträcka dit. Och inte pga hennes stil, den kan hon så klart ha kvar även som äldre, utan det är mer en inre attitydsfråga.