2024-12-21, 08:31
Medlem
Dishys avatar
Men alltså HUR SNYGG var hon inte på Ett Hems julmarknad i dagens inlägg. Bilden med vinglaset måste ju vara snyggare bilden på henne någonsin.
Citera
2024-12-21, 08:38
Medlem
Håller inte med, en persons yta blir inte vacker om personligheten är obehaglig.
Citera
2024-12-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Men alltså HUR SNYGG var hon inte på Ett Hems julmarknad i dagens inlägg. Bilden med vinglaset måste ju vara snyggare bilden på henne någonsin.

Bilden med vinglaset var väl inte alls särskilt speciell? Hon såg ut som vanligt.
Citera
2024-12-21, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Bilden med vinglaset var väl inte alls särskilt speciell? Hon såg ut som vanligt.
Ja, som vanligt SAMT extremt självmedveten i vanlig ordning, vilket blir sjukt osnyggt och avtändande tycker jag.
Citera
2024-12-21, 12:44
Medlem
"Vid lunch kom en leverans med ett stort allmogebord som vi köpt från Ala gård och som kommer bli vårt julbord. Tanken är att vi ska ha ett stort bord som går att sätta ihop och ta isär enkelt när vi har större middagar eller som nu när vi har hela familjen över på jul."

Är det någon mer än jag som reagerade på detta? Kan de inte bara köpa ett snyggt justerbart bord som kan vara i vardagsrummet hela tiden? Eller har de inte plats för ett matsalsbord i vardagsrummet?
Citera
2024-12-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
"Vid lunch kom en leverans med ett stort allmogebord som vi köpt från Ala gård och som kommer bli vårt julbord. Tanken är att vi ska ha ett stort bord som går att sätta ihop och ta isär enkelt när vi har större middagar eller som nu när vi har hela familjen över på jul."

Är det någon mer än jag som reagerade på detta? Kan de inte bara köpa ett snyggt justerbart bord som kan vara i vardagsrummet hela tiden? Eller har de inte plats för ett matsalsbord i vardagsrummet?

Ja antalet bord som passerat hemmet kan väl nästan mäta sig med antalet soffor -_-

Blir det ett traditionellt julbord eller har hon fortsatt med skaldjur till julmiddag?
Citera
2024-12-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Ja antalet bord som passerat hemmet kan väl nästan mäta sig med antalet soffor -_-

Blir det ett traditionellt julbord eller har hon fortsatt med skaldjur till julmiddag?
Hon skrev häromdagen att det är skaldjur som gäller på jul
Citera
2024-12-21, 19:11
Medlem
Skaldjur efter bantningen såklart, så ängsligt att härma Beijer där också. En annan sak inte ett djävla ord om nya soffan, knappt visat för det vågar hon inte, visar o berättar bara pris från loppis…Som ngn vän till henne skrev här att hon är en fruktansvärd person. Mina tankar o åsikter. Detta är ju ingen Pk woke sida utan högt i tak. GodJul
Citera
2024-12-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Skaldjur efter bantningen såklart, så ängsligt att härma Beijer där också. En annan sak inte ett djävla ord om nya soffan, knappt visat för det vågar hon inte, visar o berättar bara pris från loppis…Som ngn vän till henne skrev här att hon är en fruktansvärd person. Mina tankar o åsikter. Detta är ju ingen Pk woke sida utan högt i tak. GodJul
Tror hon har skrivit tidigare att hennes familj brukar äta skaldjur på jul :P
Om ni hade fett med pengar, som elsa har, hade ni inte också då köpt ”onödiga” köp? Det hade jag iallafall gjort, det gör man ju redan utan ens närheten av samma inkomst som elsa. Det finns saker att kritisera men seriöst, att ni brinner över att hon köpt ännu en soffa är löjligt bara.
Citera
2024-12-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Om ni hade fett med pengar, som elsa har, hade ni inte också då köpt ”onödiga” köp? Det hade jag iallafall gjort, det gör man ju redan utan ens närheten av samma inkomst som elsa. Det finns saker att kritisera men seriöst, att ni brinner över att hon köpt ännu en soffa är löjligt bara.
Du har helt rätt, men det jag tror att vi stöt oss på att hon vill ge intryck av att vara en medveten person som gör medvetna val, handlar kvalitet och närodlat typ. Samtidigt som hon ju ängsligt ska köpa det "rätta"avs märken hela tiden. Det var som sagt himla tur för hennes samvete att Sofia tog över hennes tidigare soffa, detta måste naturligtvis nämnas i bloggen med.
Äta skaldjur som julmat påpekar hon varje år att de gör, nog en kombination av kaloriskröck och att de vill vara lite exklusiva.
Citera
2024-12-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa

De hade väl ett liknande allmogebord men kortare på Mosebacke. Att ha ett bord där man kan ta emot vänner och familj är ju självklart, men sjukt att lägga säkert 30 000 kr på ett bord som bara tas fram ibland.
Citera
2024-12-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99

Nä, det är ju de senaste åren de börjat med skaldjur efter att Elsa tjatat, men sin vana trogen får hon det att låta som att hon alltid gjort på ett visst sätt.
Jag tror folk stör sig eftersom hon har en image av hållbarhet och vintage men i själva verket är en av de influencers som konsumerar mest. Det är mina två cent iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in