2024-11-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crappie
Betalade också för avsnittet och tycker att det var riktigt bra! Tycker framför allt att det var intressant när de pratade om den här flashbacktråden, och hur den framför allt tog fart i samband med Elsas metamorfos till Sofia Wood. Tror aldrig jag har sett något liknande heller hos någon annan vuxen person, att bara göra en sådan helvändning i den man är och vad man uppskattar, baserat på en annan person som man också är bästa kompis är. Undrar också mycket om vad Sofia känner inför det hela? Jag skulle tycka att det var så obehagligt? På bara fem år har hon gått från detta https://elsa.elle.se/kalas/nyarsafton-med-barnvakt-och-hemlig-dejt/
Till detta
https://elsa.elle.se/elsa-billgren/trasig-tvattmaskin-trollkarlar-och-hemmaspa/

Undrar om hon är sitt kompisgängs nyckfulla knäppis? Känner mig oerhört fascinerad av de oerhörda kontrasterna? Antingen loppis för någon hundralapp eller daAAaaAnsk deEsiGn för flera tusen. Soffa från Ikea eller spegel för 80 000kr?? Det enda konstanta är väl köpenhamnssemestrarna 🥲
Bra beskrivning av Elsas stilbyte från färgglad och personlig till att ganska plötsligt bli beige som metamorfos. Helt i linje med detta är hennes nya kappköp i Köpenhamn (supersnygg, och säkert svindyr trots vintage). Sofia har väl en lika/liknande brun från BMB, så klart att Elsa har drömt om en också!
Citera
2024-11-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Bra beskrivning av Elsas stilbyte från färgglad och personlig till att ganska plötsligt bli beige som metamorfos. Helt i linje med detta är hennes nya kappköp i Köpenhamn (supersnygg, och säkert svindyr trots vintage). Sofia har väl en lika/liknande brun från BMB, så klart att Elsa har drömt om en också!

Kappan som hon köpte i Köprnhamn är jättefin, men köper hon inte höst och vinterkappor hon kan ha "hela livet ut" varenda säsong? Snart dyker väl Köpenhamnskappan upp på hennes Tradera.
Citera
2024-11-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99

Ja, gud förbjude att vända den åt det o-beiga hållet 😱 (tydligen vändbar). Och sitter den verkligen som en smäck? Tycker ofta att hon beskriver för små kläder som att de sitter som en smäck, vet inte om hon missförstått begreppet eller plaggens passform.
Citera
2024-11-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Ja, det här har diskuterats en del i tråden tidogare. Varken Elsa eller Sigge har tagit en högre examen. Inte ens strökurser, vilket jag tycker är lite märkligt med tanke på vilket stort utbud det finns. Distansutbutet är också stort.

Nu har jag lyssnat på avsnittet och det var mycket informativt och samtidigt väldigt pinsamt att höra allt radas upp vilket inte skapar en bild av att någon i familjen är särskilt intelligent. Anekdoten om Sigges designade Pridemugg skrattade jag åt, men fick känslan att Elsa kanske är avundsjuk på sin bror som ändå vågat ta klivet och göra det familjen är känd för från början. Vad tror ni?
Citera
2024-11-14, 18:28
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Nu har jag lyssnat på avsnittet och det var mycket informativt och samtidigt väldigt pinsamt att höra allt radas upp vilket inte skapar en bild av att någon i familjen är särskilt intelligent. Anekdoten om Sigges designade Pridemugg skrattade jag åt, men fick känslan att Elsa kanske är avundsjuk på sin bror som ändå vågat ta klivet och göra det familjen är känd för från början. Vad tror ni?
Så många av oss som inte kommer lyssna, kan ni inte återge en del av vad som sägs?
Citera
2024-11-15, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crappie
Ja, gud förbjude att vända den åt det o-beiga hållet 😱 (tydligen vändbar). Och sitter den verkligen som en smäck? Tycker ofta att hon beskriver för små kläder som att de sitter som en smäck, vet inte om hon missförstått begreppet eller plaggens passform.

Utifrån dagens inlägg tycks det faktiskt som ”sitter som en smäck” innebär för stor. Den ser stor ut över axlarna och ärmarna är på tok för långa
Citera
2024-11-15, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Utifrån dagens inlägg tycks det faktiskt som ”sitter som en smäck” innebär för stor. Den ser stor ut över axlarna och ärmarna är på tok för långa

Oj, den är ju verkligen för stor. Undrar hur mycket hon betalade för den?
Citera
2024-11-15, 09:37
Medlem
Sitta som en smäck innebär rätt storlek och perfekt passform,och denna fårkappa ser för stor ut,även om modellen nog ska ha låååånga ärmar,så blir effekten lite hm...komisk? Och kliver hon ur vänster sko på bilden?
Citera
2024-11-15, 09:57
Medlem
Citat:

Kappan är "The perugia coat" by Marlene Birger. På Poshmark kostar den beg.1.575 usd,på en annan beg.site 2000 usd. Så tror nypriset ligger på runt 30-35 000 kr? Ligger en på Tradera nu till mkt snällare pris!
Kappan tycks vara en grej som spritt sig mellan influencers,Elles Johanna Bradford visar bild på den från Malenebirger stories där den bärs av Monica de la Villardiere. (insta monicaainleydlv).
Citera
2024-11-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Kappan är "The perugia coat" by Marlene Birger. På Poshmark kostar den beg.1.575 usd,på en annan beg.site 2000 usd. Så tror nypriset ligger på runt 30-35 000 kr? Ligger en på Tradera nu till mkt snällare pris!
Kappan tycks vara en grej som spritt sig mellan influencers,Elles Johanna Bradford visar bild på den från Malenebirger stories där den bärs av Monica de la Villardiere. (insta monicaainleydlv).
Tycker den är jättefin och sitter bra, ska nog ha långa ärmar som sagt. Troligen har hon betalat 15-20 000, otroligt att hon missat den på Tradera (som gick för drygt 7000) om hon nu "letat". Hon som dessutom samarbetar med Tradera. Säkerligen vill hon ha den för att "alla" inkl Sofia har en.
Citera
2024-11-15, 11:09
Medlem
Citat:

Jag tycker tvärtom att den ser ut att sitta bra, långa ärmar visst men den ser ju inte stor ut över axlarna (men iofs knepigt att bedöma utifrån de två bilderna i dagens inlägg https://elsa.elle.se/elsa-billgren/fredag-lordag-fina-november-polaroider-och-helgjobb/ ).

Men. Det var bara två år sedan hon köpte en superfin lammskinnskappa (second hand). Och senast i somras (!!!) hittade hon ”en fårskinnskappa i superkvalitet som jag tänkte ha med bruna höga boots och balaklava i vinter. Bäst att fynda vinterkläder i juli!” Vad hände med den liksom?

Jag har så himla svårt att förstå den här konsumtionshetsen. Det är en jättefin kappa hon köpt nu, men varför när hon har åtminstone två redan? Det känns också så sorgligt med alla glada hejarop i kommentarsfältet när något nytt (”för-alltid”) införskaffas, när vi tvärtom behöver minska vår konsumtion. Skygglapparna på liksom.

Länkar till inläggen
https://elsa.elle.se/en-hel-dag/fest-med-alla-mot-alla-och-min-nya-vinterkappa/
https://elsa.elle.se/gotland/lordag-med-loppis-picknick-pa-stranden-och-bok/
Citera
2024-11-15, 11:41
Medlem
Tja,hon kanske samlar på fårpälskappor? Eller så letar hon efter den absoluta perfekta fårpälskappan,och tror hon hittat den varje gång o köper den,men sen hittar hon en till som känns bättre...och så sitter hon snart där med 47 fårpälskappor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in