2024-05-15, 10:06
Medlem
I bloggen 13 maj var det reklambilder mellan Elsas egna bilder där hon gjorde reklam för en målarfärg. Jag skrev en kommentar att det var tråkigt att se henne göra reklam för plastfärg (trodde hon ville ge intryck av att vara både kvalitets- och miljömedveten). Troligen var det samarbetet som Mira var på Gotland och fotade, när hon målar verandan. Min kommentar har inte publicerats och annonserna är borta/bytta mot andra annonser 🤔
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-05-15 kl. 10:12.
Citera
2024-05-16, 10:26
Medlem
Tror allt som uppfattas som nån form av kritik plockas bort. Hennes bror nämns i många inlägg längre tillbaks i tråden,de ligger kvar, förmodligen för hans för o efternamn inte nämns tillsammans,vilket jag gjorde så npg därför det togs bort. Men de andra som väl inte nämde hela namnet tog också bort...?
Citera
2024-05-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossefina
Tror allt som uppfattas som nån form av kritik plockas bort. Hennes bror nämns i många inlägg längre tillbaks i tråden,de ligger kvar, förmodligen för hans för o efternamn inte nämns tillsammans,vilket jag gjorde så npg därför det togs bort. Men de andra som väl inte nämde hela namnet tog också bort...?

Antar att han är här inne och läser och anmäler borttag.
Citera
2024-05-17, 18:33
Medlem
cleolinas avatar
Har inte läst Elsas blogg på några dagar för att det känns som man läst allt förr.
Var inne nu ändå och det är ju nästan komiskt - samma bilder, samma vyer, samma perspektiv, samma vinklar, samma kläder, samma poser, samma miner, samma saker de gjort, samma rutiner.
Vill hon verkligen aldrig testa något nytt - stilmässigt, sminkmässigt, frisyrmässigt, rutinmässigt?
Eller fota från en annan vinkel av huset? Testa en annan fotomin?
Och - Elsa gick väl teaterlinjen och ville väl bli skådis - hon nämner aldrig teater eller filmer hon sett? Har aldrig träffat någon som vill jobba inom ett visst fält men verkar totalt ointresserad av fältet i fråga. Handlade teaterdrömmarna bara om ”all eyes on me”? Sorry, lät bitchigt men är genuint förvånad över att, om hon nu har det intresset, varken verkar konsumera film eller teater själv.
Eller skriver om någon bok hon läst. Har hon verkligen inga intressen mer än yta? Och då exakt samma yta.
Obs! Jag tycker Elsa verkar snäll och trevlig. Men det är, som flera nyligen påpekat, verkligen en evighetsmaskin av ständigt samma saker.
Man skulle ju kunna låtsas vara synsk angående vad som kommer att visas och vad Elsa har gjort och man skulle ha stor chans att förbluffa icke-Elsakännare genom att veta vad hon haft på sig, vad hon åt till frukost, vad hon gjorde under dagen, hur hon poserar i spegeln, vilken min hon gör med munnen.

Som sagt: Elsa verkar snäll. Och hennes bilder är vackra, det tycker jag verkligen. Men det är lite… tråkigt. Samtidigt är det ju förmätet av mig att kräva att elsa ska ändra sin personlighet, smak och sin vardag för att jag ska bli förströdd några minuter om dagen när jag åker till och från jobbet.
Men skulle vara kul att läsa något som man faktiskt inte visste skulle komma.

Äh. Förlåt. Jag är bara på dåligt humör.
Citera
2024-05-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Nu är massa inlägg om Elsas bror borttagna.

Så nyfiken på vad ni skrivit om honom nu fniss. Som någon förut konstaterat så stör jag mig nästan mer på han konstnärsambitioner än Elsas försök att shoppa sig till ett drömliv.
Citera
2024-05-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Så nyfiken på vad ni skrivit om honom nu fniss. Som någon förut konstaterat så stör jag mig nästan mer på han konstnärsambitioner än Elsas försök att shoppa sig till ett drömliv.

Apropå konstnärsambitioner. Senaste podden (381. Glad och lättad men också helt förstörd) inleds med att Elsa säger att hon "sitter här bland allt bråte i ateljén, jag har alltså blivit mina föräldrar, det är ju det som är faktum nu."

Ja, det är är en ateljé, men det är ju inte som hon bedriver någon konstnärlig verksamhet från den 🤷
Citera
2024-05-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Apropå konstnärsambitioner. Senaste podden (381. Glad och lättad men också helt förstörd) inleds med att Elsa säger att hon "sitter här bland allt bråte i ateljén, jag har alltså blivit mina föräldrar, det är ju det som är faktum nu."

Ja, det är är en ateljé, men det är ju inte som hon bedriver någon konstnärlig verksamhet från den 🤷

Hehe nä. "Bråten" är fina klänningar som hon hyr ut dyrt (antar jag)? Men det ska väl romantiseras som vanligt
Citera
2024-05-19, 09:44
Medlem
Iofs,om hon ändrar,lagar,syr om klänningarna kan det ju ses som en atelje.Men hon är ju inte konstnär och kreativ som sina föräldrar.
Citera
2024-05-19, 09:57
Medlem
Ska hon bli faster?
Citera
2024-05-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Ska hon bli faster?

Ja.
Citera
2024-05-19, 16:42
Medlem
Står på Sigges instagram, hans loppisfyndrum ska bli barnrum. 😉
Citera
2024-05-19, 22:25
Medlem
Ja, misstänkte det när hon för ett tag sedan skrev att det skulle komma överraskningar som inte var hennes att dela typ. Vad skulle det annars handla om tänkte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in