2024-09-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Jag tänker att Elsa typ tycker att hon är bjussig och charmig. Hon har sagt att hon tycker om att göra tv etc. Minns när hon var med i alla mot alla och börjar sjunga lite sådär crazy och kul 🤮 Hon tänkte väl att hon bjöd på sig själv och ”gjorde tv”. Man riktigt såg på Filip och Fredrik hur de led och sekundärskämdes. Jag skämdes också.

Jag har fortfarande inte pallat kolla reklamen för mantle, men känner att jag typ ser det framför mig?

Förstår dig! Jag kunde liksom inte sluta titta när jag väl börjat för det var så fascinerande😅 Men ja hon tänkte nog att hon skulle vara lite charmig och flirt-blinka. Det är bara det att målgruppen kanske är lite fel att flirta till…
Citera
2024-09-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbssmultron
Förstår dig! Jag kunde liksom inte sluta titta när jag väl börjat för det var så fascinerande😅 Men ja hon tänkte nog att hon skulle vara lite charmig och flirt-blinka. Det är bara det att målgruppen kanske är lite fel att flirta till…

Haha håller med allihopa här men alltså Sensai inlägget på Instagram tar ju priset!! Orimligt pinsamt. Ska man blinka sådär var tredje sekund så måste man vara typ supermodell-snygg och kunna göra det med glimten i ögat. Vad hon håller på med är så himla oklart… kollar hon inte videon innan hon lägger ut den? Biancas sminkvideos framstår ju som genialiska i jämförelse. Hon sitter iallafall inte och åmar sig och lägger huvudet på sned och jag vet inte vad. Hade jag varit beställaren på Sensai hade jag genast dragit in detta.
Citera
2024-09-25, 21:47
Medlem
Citat:
Hahaha gud vilken igenkänning! Älskar den känslan - man bara ”hello there gorgeous! Var har du varit?!”😅 Det är ju EXAKT så de beter sig, fast in i kameran då🙈

Haha, skönt att det inte bara är jag som gör så. Precis "hello there gorgeous!"-känslan!
Om man har i åtanke att dom kör samma repertoar fast spiknyktra och som content på sociala medier, säkert med några omtagningar, så blir det ju ganska pinsamt.
Citera
2024-09-25, 22:22
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Åh Mantle-reklamerna på Instagram ändå! Om ni vill se något riktigt pinsamt - gå in på Elsas stories nu 😅 Alltså varför måste Elsa och Sofia göra det hela så förföriskt - smörja lååångsamt, pluta med läpparna, fnissa lite, pluta mer med läpparna och sen en liten blink på slutet. Är det någon som klarar av att titta på alla stories utan skämskudde? Reklamen får heeeelt motsatt effekt på mig - vill verkligen inte köpa någon av produkterna för allt känns så tillgjort.. Vad tycker ni? Sofia har ett Mantle-inlägg på sin feed som också är sååå pinsamt…

Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Samt lite tungpress på det! Awkward.

Citat:
Så. Plågsamt.

Jaa, det tror jag med att hon har. Om Sofia har gjort det så måste såklart Elsa. En till sak jag tänkt på är hur Elsa totalt kopierat hela Sofias mimik, så konstigt beteende…

Elsa gör ändå tungan mer diskret, kan tycka att det är plågsamt att se Sofia, hon gör det mer utstuderat och ofta, har svårt att se att det har något annat syfte än att behaga eventuella män som tittar. Förlåt, förstår att det låter bitchigt men blir lite trött på 40-åriga kvinnor som åmar och kråmar sig som tonåringar och den där öppna munnen och den spelande tungan… vi är inte riktigt målgruppen, va?

Citat:

Ja, eller hur! Sen fattar jag - vem vill inte att män (om man är straight) ska tycka att man är sexig? Är ju underbart att veta att man är åtrådd.
Men det görs så övertydligt (iaf när det kommer till flera av Sofias videor).

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Haha håller med allihopa här men alltså Sensai inlägget på Instagram tar ju priset!! Orimligt pinsamt. Ska man blinka sådär var tredje sekund så måste man vara typ supermodell-snygg och kunna göra det med glimten i ögat. Vad hon håller på med är så himla oklart… kollar hon inte videon innan hon lägger ut den? Biancas sminkvideos framstår ju som genialiska i jämförelse. Hon sitter iallafall inte och åmar sig och lägger huvudet på sned och jag vet inte vad. Hade jag varit beställaren på Sensai hade jag genast dragit in detta.

Nej, men, vad kritisk du är! 0,008 av följarna hade faktiskt gillar sensaivideon och 8 promille kan inte ha fel!
Nej, men seriöst, jag tyckte faktiskt den videon var lite gullig. Men som ovan konstaterar är nog kvinnor i 30 - 40-årsåldern fel grupp att försöka flirta med genom att spela spontant gullig ”busig”. Tror vi som grupp mest blir irriterande. Slänga med håret, smizea, ”förföriskt” sära på läpparna lite ”casual” (not!) och sticka ut en liten bit av tungan, är kanske inte vad vi faller för.
Tycker dock inte man behöver vara supermodellsnygg (och Elsa är verkligen tillräckligt snygg!) men däremot måste det spelas övertygande.
Riktigt bra skådisar känner jag ÄR rollen de spelar, med lite sämre skådisar är det snarare att X spelar rollen. Och lite så är det väl här. Det blir pinsamt för det är Elsa låtsas vara fransk, ”busig” sex kitten, inte Elsa ÄR det. MEN - hon gör den rollen otroligt mycket bättre än Sofia, troligen för att Elsa naturligt verkar vara mer spontan och ”goofy” och inte lika rädd att framstå som löjlig. Jag kan faktiskt på riktigt tycka att Elsas videor är lite gulliga och charmiga. Hon ser också pigg och lycklig ut i blicken, det gör mycket för intrycket. Sofia ser lite mer… avtrubbad ut.
Citera
2024-09-26, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Burr, så klart har hon randig tröja nu när hon är i Frankrike. Och det känns som hon bara häckat på hotellet hela dagen eller i dess absoluta närhet? Vad gör hon ens där?

Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Tror hon nämnde att hon skulle på ensamresa för att kunna skriva i fred.

Citat:
Ursprungligen postat av hellohalloj
Ja, visst var det sagt ensamresa? Men nu är ju Pontus där såg jag på insta. Klarade hon inte av att resa själv?

Lite pretentiöst att bygga upp det som en skrivaresa när hon är själv i 1 1/2 dygn och bara beskriver en timme eller två där hon faktiskt skriver. Resten är promenader kring området, spa, yoga, äta osv. Sedan såklart att blogg inte speglar verkligheten fullt ur, men med tanke på hennes faiblesse för att romantisera vardagen så är det klart att skrivaresa låter bättre, typ "Jag la sista handen på det här projektet med utsikt över havet i Nice" 😉
Citera
2024-09-26, 11:13
Medlem
plommonstups avatar
Underbara Claras inlägg i dag heter "Konsumtion är inte kreativitet" och hon skriver om hur det var när hon började blogga och ger en diskret känga till hela influencervärldens poserande med prylar och köphets. Ingen pik till Elsa speciellt men hon borde rimligen känna sig träffad.

"I en värld där influencers har så mycket pengar att de tar hjälp med allt ifrån att måla om hemma, till att komponera buketter eller bli professionellt sminkade inför en att fota en “autentisk” dagens outfit. Då känns det som att allt har gått varvet runt. Det som startade som någonting alternativt och gör-det-självigt har istället blivit precis som allting annat."
Citera
2024-09-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Elsa gör ändå tungan mer diskret, kan tycka att det är plågsamt att se Sofia, hon gör det mer utstuderat och ofta, har svårt att se att det har något annat syfte än att behaga eventuella män som tittar. Förlåt, förstår att det låter bitchigt men blir lite trött på 40-åriga kvinnor som åmar och kråmar sig som tonåringar och den där öppna munnen och den spelande tungan… vi är inte riktigt målgruppen, va?

Ja, eller hur! Sen fattar jag - vem vill inte att män (om man är straight) ska tycka att man är sexig? Är ju underbart att veta att man är åtrådd.
Men det görs så övertydligt (iaf när det kommer till flera av Sofias videor).

Nej, men, vad kritisk du är! 0,008 av följarna hade faktiskt gillar sensaivideon och 8 promille kan inte ha fel!
Nej, men seriöst, jag tyckte faktiskt den videon var lite gullig. Men som ovan konstaterar är nog kvinnor i 30 - 40-årsåldern fel grupp att försöka flirta med genom att spela spontant gullig ”busig”. Tror vi som grupp mest blir irriterande. Slänga med håret, smizea, ”förföriskt” sära på läpparna lite ”casual” (not!) och sticka ut en liten bit av tungan, är kanske inte vad vi faller för.
Tycker dock inte man behöver vara supermodellsnygg (och Elsa är verkligen tillräckligt snygg!) men däremot måste det spelas övertygande.
Riktigt bra skådisar känner jag ÄR rollen de spelar, med lite sämre skådisar är det snarare att X spelar rollen. Och lite så är det väl här. Det blir pinsamt för det är Elsa låtsas vara fransk, ”busig” sex kitten, inte Elsa ÄR det. MEN - hon gör den rollen otroligt mycket bättre än Sofia, troligen för att Elsa naturligt verkar vara mer spontan och ”goofy” och inte lika rädd att framstå som löjlig. Jag kan faktiskt på riktigt tycka att Elsas videor är lite gulliga och charmiga. Hon ser också pigg och lycklig ut i blicken, det gör mycket för intrycket. Sofia ser lite mer… avtrubbad ut.

Kommer aldrig någonsin köpa en mantle-produkt nu efter att ha genomlidit Elsas och Sofias fyllevideor (spot on, du som kom på jämförelsen!). Så nej, vi är nog inte målgrupp. Men då undrar jag - vem är det?
Citera
2024-09-26, 12:43
Medlem
Jag följer inte EB på insta o ser inte hennes stories,men den reklam jag sett henne göra med S har jag nästan upofattat som en parodi på de själva,om ni förstår hur jag menar.Som att de spelar dålig teater.
Citera
2024-09-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossefina
Jag följer inte EB på insta o ser inte hennes stories,men den reklam jag sett henne göra med S har jag nästan upofattat som en parodi på de själva,om ni förstår hur jag menar.Som att de spelar dålig teater.
Ha ha ha kanske är det så, de tycker det är lite pinsamt själva så de skojar till det.
Citera
2024-09-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Underbara Claras inlägg i dag heter "Konsumtion är inte kreativitet" och hon skriver om hur det var när hon började blogga och ger en diskret känga till hela influencervärldens poserande med prylar och köphets. Ingen pik till Elsa speciellt men hon borde rimligen känna sig träffad.

"I en värld där influencers har så mycket pengar att de tar hjälp med allt ifrån att måla om hemma, till att komponera buketter eller bli professionellt sminkade inför en att fota en “autentisk” dagens outfit. Då känns det som att allt har gått varvet runt. Det som startade som någonting alternativt och gör-det-självigt har istället blivit precis som allting annat."
Clara själv gör ju div reklamsamarbeten för Volvo, tandkräm etc så hon kastar sten i glashus. Så typiskt henne att pika andra influensers, därmed inte sagt att hon inte har rätt.
Citera
2024-09-26, 15:06
Medlem
Elsa har ju helt klart en känsla för att ta bra bilder och skapa stämning i sina bilder. Men hur seriöst kan det kännas att som snart 40-åringar försörja sig på t ex Mantle-reklamen och på att kabla ut sitt liv, eller sin fejkade tillvaro, hon visar knappast hela verkligheten, som levebröd? Hon borde skaffa ett riktigt jobb, som Sofia som utbildar sig iaf. För hennes egen skull hoppas jag att hon kan få fler kostym/scenograf-jobb.
Citera
2024-09-26, 15:27
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Clara själv gör ju div reklamsamarbeten för Volvo, tandkräm etc så hon kastar sten i glashus. Så typiskt henne att pika andra influensers, därmed inte sagt att hon inte har rätt.

Det var nog inte själva grejen med reklam/samarbeten som Underbara Clara reflekterade över, utan att det dödar kreativiteten att ständigt köpa nya saker istället för att skapa något själv. Elsa är ju mån om att framstå som en kreativ/konstnärlig person men det var längesedan jag tänkte på henne på det viset eftersom bloggen bara är olika varianter på samma tema, d.v.s "kolla vad jag har köpt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in