2023-12-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Tror du verkligen att hon betalar för sig på Ett Hem? Samarbeten tänker jag varje gång hon och Wood är där.
Detta tror jag också. Precis som de oanvända burkarna med Mantle som står placerade i bakgrunden ofta, eller Sezane som lanseras hårt nu. Omärkta samarbeten.
Citera
2023-12-28, 18:32
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Detta tror jag också. Precis som de oanvända burkarna med Mantle som står placerade i bakgrunden ofta, eller Sezane som lanseras hårt nu. Omärkta samarbeten.
Garanterat, eftersom även Sandra köttar Sezane just nu. Hur skulle någon kunna bevisa samarbete? Usch och fy för dessa usla typer som lever på att inte ha ett jobb och som inte ens ska behöva skatta sina intäkter som vanliga arbetstagare måste.

Och till råga på allt skriver Elsa beklagande inlägg om att folk är dumma mot henne. Ja, det är nog lätt att en vanlig knegare som aldrig har ett uns tur i livet låter irritationen spilla över på stekta-sparvar-gänget. Tänk den som hade det som tyngsta ok i livet.
Citera
2023-12-28, 19:08
Medlem
Kim-Wincents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Satte mig för att se en bra dokumentär om Carl och Karin Larsson. Helt plötsligt dyker Elsa Billgren upp och förstör trovärdigheten och sevärdheten TOTALT! "Konstexpert" my ass. Som vanligt började hon ranta om sina föräldrar, om hur det är att växa upp som sk. konstnärsbarn yada yada yada. Hon lyckas (nåja, försöker) att få denna dokumentär att handla om henne och hennes medelmåttiga konstnärer till föräldrar. 1 avsnitt kunde jag uthärda, övriga 2 får utgå. Hemska människa!

Usch. Hon kan inte mkt fröken Billgren men lyckas få en dokumentär om konstnärerna Larssons att handla om henne 🥰
Tycker inte hon e hemsk men tråkig och ointressant. Nepo-baby
Citera
2023-12-28, 21:20
Medlem
Ännu en gång indikation på att Elsa läser här; Nästa år ska hon resa till nya platser och besöka nya restauranger. Vi kanske fått henne inse att det är lite upprepning på hennes blogg m Köpenhamnsresor o samma ställen i Sthlm hela tiden.
Sen gnället om att folk borde bli snällare är lite missklädsamt. Ger man sig ut i offentligheten som bloggare och Instagrammare får man ju tyvärr räkna med sånt. Men skaffa ett riktigt (förlåt alla influencers) jobb så slipper du garanterat den syrliga tonen på Internet!
Senast redigerad av Fridafogel99 2023-12-28 kl. 21:22.
Citera
2023-12-28, 22:34
Medlem
Alla gör ju som de vill med traditioner förstås , men är det inte väldigt pretto med typ "nyårsmiddag" på julafton istället för traditionell julmat? Gissar att de väljer bort julmat för att framstå som väldigt exklusivt alternativa i kombination med Elsas kolhydrateskräck.
Citera
2023-12-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ännu en gång indikation på att Elsa läser här; Nästa år ska hon resa till nya platser och besöka nya restauranger. Vi kanske fått henne inse att det är lite upprepning på hennes blogg m Köpenhamnsresor o samma ställen i Sthlm hela tiden.
Sen gnället om att folk borde bli snällare är lite missklädsamt. Ger man sig ut i offentligheten som bloggare och Instagrammare får man ju tyvärr räkna med sånt. Men skaffa ett riktigt (förlåt alla influencers) jobb så slipper du garanterat den syrliga tonen på Internet!
Jag förstår inte heller varför hon ägnar rader åt att skriva om det. Blev lite Anna Book av det partiet. 😂 Ok, Elsa. Noterat.
Citera
2023-12-29, 19:34
Medlem
Citat:
Alla gör ju som de vill med traditioner förstås , men är det inte väldigt pretto med typ "nyårsmiddag" på julafton istället för traditionell julmat? Gissar att de väljer bort julmat för att framstå som väldigt exklusivt alternativa i kombination med Elsas kolhydrateskräck.

Ja det är så löjligt verkligen. Och varför skulle man vilja äta skaldjur på julafton? Det äter man ju vid så många andra tillfällen under året så det känns inte så speciellt. Är ju inte ens en tradition sedan länge i den familjen utan något nytt då ö-kommit på på senare år för att framstå som speciella och världsvana
Citera
2024-01-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja det är så löjligt verkligen. Och varför skulle man vilja äta skaldjur på julafton? Det äter man ju vid så många andra tillfällen under året så det känns inte så speciellt. Är ju inte ens en tradition sedan länge i den familjen utan något nytt då ö-kommit på på senare år för att framstå som speciella och världsvana

Det är väl inget konstigt? Bättre att äta nåt man gillar än prompt äta julmat bara för att man ska. Ändå festligt ju!
Citera
2024-01-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartlette
Det är väl inget konstigt? Bättre att äta nåt man gillar än prompt äta julmat bara för att man ska. Ändå festligt ju!
Det är kanske inte konstigt, men lite löjligt. Klart det är festligt men känns lite woke, alternativt för syns skull. Hon skriver inget om "i vår familj har vi valt bort traditionell julmat pga...." utan låtsas att det är helt naturligt.
Citera
2024-01-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna

Äh, är väl helt enkelt hennes sätt att visa att hon är lite finare, lite bättre, lite coolare än alla svennebananer. Wow vi äter inte trist svennejulmat, vi är KONSTNÄRSBARN och vi är såååå kontinentala och äter dyra skaldjur. Är väl inte alls förvånande?
Citera
2024-01-03, 15:27
Medlem
Har äntligen sett ett avsnitt av den där SVT dokumentären och den var ganska tråkig. Det som jag tog med mig:

- Elsa har en jätteläskig grop i hakan, kommer drömma mardrömmar.
- Elsa måste lära sig andas när hon pratar alt mellan meningarna. Blev helt stressad av att lyssna på henne.
- Elsa har ingen fakta bara åsikter. Hade typ varit mer trovärdigt att slänga in Ebba von Sydow ist för Elsa.
Citera
2024-01-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Har äntligen sett ett avsnitt av den där SVT dokumentären och den var ganska tråkig. Det som jag tog med mig:

- Elsa har en jätteläskig grop i hakan, kommer drömma mardrömmar.
- Elsa måste lära sig andas när hon pratar alt mellan meningarna. Blev helt stressad av att lyssna på henne.
- Elsa har ingen fakta bara åsikter. Hade typ varit mer trovärdigt att slänga in Ebba von Sydow ist för Elsa.
Håller med, hon tillför absolut ingenting. Mer än en stirrig neurotisk blick. Men jag blir närapå äcklad av hur hon helt och fullt försöker 1. Få det att handla om henne, som ”konstnärsbarn”, istället för att fokusera på paret Larsson och 2. Faktiskt försöker dra
paraleller så att det nääästan är så att hon ÄR paret Larsson, de är sååå lika i aaallt osv
Min sambo som är konstnär blev så förbannad att hen vägrade titta vidare. Skamligt är det hursom att Elsa ens är med i dokumentären. Är övertygad om att
Karin Larsson hade tyckte direkt illa om den ytliga och självcentrerade Elsa😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in