Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-24, 12:05
  #3109
Medlem
farlings avatar
Det enda jag tänker på när jag ser hennes "Självporträtt" video är att hon ju inte ens har körkort.
Citera
2023-01-24, 14:33
  #3110
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det enda jag tänker på när jag ser hennes "Självporträtt" video är att hon ju inte ens har körkort.
Det måste skaffas, en scenograf kör hela tiden med grejer.
Citera
2023-01-24, 14:40
  #3111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Ett hinder för hennes ambitioner är att hon inte verkar på att vara ett dugg intresserad av något utanför den egna personen och smaken. En scenograf ska ju kunna konstruera alla slags miljöer från olika tider och det vette fan om hon kan eller ens skulle ha lust till. Skulle hon kunna inreda ett trovärdigt småstadshem på 60-talet där en kedjerökande äldre medborgare ur socialgrupp tre skulle kunna bo, eller ens ett hem där en med henne jämnårig kvinna i en liten svensk ort och med blygsam inkomst skulle bo år 2023?

Att hon söker sig till miljöer och föremål som hela tiden bekräftar det hon redan känner till är en stor begränsning för hennes utveckling vilket är tydligt i den 100% självcentrerade tidigare ansökningen.

Precis, och som vi såg när hon och Sofia samarbetade med det där soff-företaget så är de ju inte ens särskilt bra på homestyling. Det är väl om någon råkar ha en lägenhet exakt likadan som Elsas med oändligt med plats som man skulle ringa henne för att få den inredd...
Citera
2023-01-24, 14:44
  #3112
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Det måste skaffas, en scenograf kör hela tiden med grejer.

Ja… en stor anledning till att jag tog körkort var för att kunna skriva det på mitt cv. I verkligheten kan man oftast lösa det ändå med taxi eller kollektivtrafik, men det är ganska bökigt och som sagt, försvårar nog att få många jobb.

Hur gör hon t.ex. när hon rest till Dalarna? Tåg och sen taxi, eller hämtar någon henne på stationen? Man kan ju inte alltid förlita sig på att ens kollegor eller vänner kan eller vill köra.
Citera
2023-01-24, 19:17
  #3113
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Vad ska detta visa prov på?
En extrem övertro på sin egen kreativa förmåga.
Citera
2023-01-25, 08:16
  #3114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det enda jag tänker på när jag ser hennes "Självporträtt" video är att hon ju inte ens har körkort.
Haha ja just ja, det slog mig inte. Komiskt
Citera
2023-01-25, 08:25
  #3115
Medlem
Hennes bloggande har nått nya nivåer av ointressant. Det här tramset om vårigt, grönt och krispigt står mig upp i halsen.
Hon växlar bara mellan navelskådande betraktelser där hon självdiagnostiserar allehanda åkommor på ett sätt som är direkt kränkande för personer som faktiskt lider av dessa diagnoser, och att lägga upp andras bilder från nätet där hon har någon slags naiv bild av hur underbart allt kommer bli…sen. När hon kan sitta i barnskor och dricka vin på uteserveringar. (Och gråta svartsjukt över att hennes vänner har egna liv utanför hennes)
Citera
2023-01-25, 08:41
  #3116
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Hennes bloggande har nått nya nivåer av ointressant. Det här tramset om vårigt, grönt och krispigt står mig upp i halsen.
Hon växlar bara mellan navelskådande betraktelser där hon självdiagnostiserar allehanda åkommor på ett sätt som är direkt kränkande för personer som faktiskt lider av dessa diagnoser, och att lägga upp andras bilder från nätet där hon har någon slags naiv bild av hur underbart allt kommer bli…sen. När hon kan sitta i barnskor och dricka vin på uteserveringar. (Och gråta svartsjukt över att hennes vänner har egna liv utanför hennes)

Haha det lät ju dock asmysigt att sitta i barnskor på en uteservering och dricka vin! Det vill jag också göra. Dessutom har hon väl någon utbildning på gång? Blir intressant att se vad det är.
Citera
2023-01-25, 09:07
  #3117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha det lät ju dock asmysigt att sitta i barnskor på en uteservering och dricka vin! Det vill jag också göra. Dessutom har hon väl någon utbildning på gång? Blir intressant att se vad det är.
Ja, bara det att jag är tveksam till om det ens är utbildning hon pratar om. Jag tror det när jag ser det helt enkelt🤪
Jag upplever inte Elsa som konstnärlig nog att komma in på ens en förberedande folkhögskola (ja jag har koll på vad som krävs då jag själv läst konst)
Kanske ska hon gå en ABF-kurs?😅
Citera
2023-01-25, 09:14
  #3118
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Ja, bara det att jag är tveksam till om det ens är utbildning hon pratar om. Jag tror det när jag ser det helt enkelt🤪
Jag upplever inte Elsa som konstnärlig nog att komma in på ens en förberedande folkhögskola (ja jag har koll på vad som krävs då jag själv läst konst)
Kanske ska hon gå en ABF-kurs?😅

Ja eller en vanlig konstskola som man kommer in på med antagningsprov men ändå betalar själv? Där går ju oftast rätt unga personer så kraven är inte jättehöga. Elsa skulle definitiv komma in. Eller kanske något med teater? Hon gick ju teater på gymnasiet.
Citera
2023-01-25, 09:21
  #3119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja eller en vanlig konstskola som man kommer in på med antagningsprov men ändå betalar själv? Där går ju oftast rätt unga personer så kraven är inte jättehöga. Elsa skulle definitiv komma in. Eller kanske något med teater? Hon gick ju teater på gymnasiet.
Ja. Men jag undrar om Elsa verkligen är bekväm med att gå på ”vanlig” folkhögskola tillsammans med blandad kompott. Hon verkar ju tycka att hon är något extra
Men om hon skulle göra det, typ börja konst på Nyckelvikens fhs skulle jag bli förvånad, på ett bra sätt. Det skulle göra henne lite mer jordnära tycker jag.
Citera
2023-01-25, 09:25
  #3120
Medlem
Jag har många i min familj och vänkrets som jobbar med teater och film på olika sätt, och alla har som gemensam nämnare att de gått olika utbildningar ELLER hankat sig fram inom teatern i många år (20+), samt ägnat sig helhjärtat åt detta, är kreativa av naturen osv.
Elsa har bara spenderat nästa hela sitt vuxna liv åt att pynta hemma, fota mat och posera i kläder. Ingenstans i hennes kanaler har en brinnande kreativitet eller längtan efter något mer lyst igenom. Inte förrän hon fick för sig (för så var det tror jag) att bli scenograf och trodde hon skulle kunna halka in på ett bananskal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback