2021-11-09, 17:10
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Jag hoppas att det där inte är en vanlig dag, men det är det säkert. Helt sjukt schema, men som ni säger mycket egentid och rogivande aktiviteter, så hon mår säkert toppen. Men varför inte jobba undan och ha familjetid isf? Ja jag låter dömande men man utgår väl från sitt egna svenssonliv hehe.
Jag mår faktiskt lite lätt dåligt av det där ”jobb”-schemat. Att få ha sitt barn på förskolan sådär många timmar för att äta lunch, träna och ”jobba” i 2-3 timmar. (Tänker också på
alla arbetslösa eller sjukskrivna som verkligen av olika skäl skulle behöva få ha sina barn på förskola lite längre än ett par timmar om dagen…)
Citera
2021-11-09, 17:57
Medlem
Vad är det för konstiga ”skoj”-inlägg med påhitt och Hashkakor och allt möjligt som hon lägger upp? Förstår inte riktigt poängen om jag ska vara ärlig…
Citera
2021-11-09, 18:10
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag mår faktiskt lite lätt dåligt av det där ”jobb”-schemat. Att få ha sitt barn på förskolan sådär många timmar för att äta lunch, träna och ”jobba” i 2-3 timmar. (Tänker också på
alla arbetslösa eller sjukskrivna som verkligen av olika skäl skulle behöva få ha sina barn på förskola lite längre än ett par timmar om dagen…)
Om man inte har haft ett vanligt stämpla-in-arbete så uppfattar man nog en sådan dag som en vanlig heltidsarbetsdag. Timmarna fylls ju med saker att göra så man ser sig inte som ledig.
Citera
2021-11-09, 19:58
Medlem
Citat:

Jo jag håller med dig, helt absurt sett ur ett större perspektiv. Förstår att samhället inte kan gå in och kontrollera vad folk gör hela dagarna, men man behöver ju inte barnomsorg för att träna eller laga mat mitt på dagen..
Citera
2021-11-09, 21:46
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Om man inte har haft ett vanligt stämpla-in-arbete så uppfattar man nog en sådan dag som en vanlig heltidsarbetsdag. Timmarna fylls ju med saker att göra så man ser sig inte som ledig.
Så är det nog. Mig veterligen har Elsa aldrig haft ett vanligt heltidsjobb, det närmaste var väl ett deltidsjobb på Beyond Retro där hon jobbade framförallt med PR, tror inte hon jobbade på butiksgolvet som en vanlig expedit.

Ändå impad att hon blivit så framgångsrik på så lite slit. Är det efternamnet månne? Eller är hon bra på att göra minsta möjliga med maximerat utfall?

Den stora massan tror nog att alla influencers jobbar lika lite som Elsa, men den lilla insyn jag har är att många sliter rätt hårt ändå plus att det finns en hel del duktiga flickor-komplex, tex skulle jag klassa Sandra Beijer och Underbara-Clara och många mat- och trädgårdsbloggare i den kategorin.
Citera
2021-11-10, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus

Och har man aldrig upplevt kicken i att klara av en högre utbildning, att ha ett intellektuellt stimulerande arbete och kompetenta kollegor i ett sammanhang där man inte bara tjänar pengar utan också gör skillnad…. Då tror man säkert att höjden av lycka är att skrota runt hemma på dagtid (och att lämna bort sina barn på förskolan medan man gör det).

Jag är förvånad över att 100 års kvinnokamp landade i det här ”mediala” idealet för kvinnor.
Citera
2021-11-10, 08:23
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Jo jag håller med dig, helt absurt sett ur ett större perspektiv. Förstår att samhället inte kan gå in och kontrollera vad folk gör hela dagarna, men man behöver ju inte barnomsorg för att träna eller laga mat mitt på dagen..
Nej, snacka om att utnyttja systemet.
Jag tror inge Elsa lyft ett finger i hela sitt liv, och jag tycker det är rätt uppenbart att hon nått framgång tack vare sitt efternamn. Hon trodde nog det skulle räcka hela vägen in på scenografskolan men tji fick hon.
Citera
2021-11-10, 09:08
Medlem
Citat:

Håller helt med, det skaver verkligen. Dessutom han var så liten också. Han var väl runt 1.5 när han började, och då har inget barn ett behov av att vara på förskola.
Citera
2021-11-10, 11:47
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Jag tycker det är rätt uppenbart att hon nått framgång tack vare sitt efternamn. Hon trodde nog det skulle räcka hela vägen in på scenografskolan men tji fick hon.
Ja efter att ha sett hennes "jobbschema" är det fullkomligt glasklart varför hennes arbetsprover var så hoprafsade och undermåliga.

Helt klart så har Elsas gräddfil varit gigantisk, men hon verkar inte ha ärvt sina föräldrars arbetsmoral. För både Ernst och Helene verkar ju ändå vara något av slitvargar som jobbar jämt med sin konst..
Citera
2021-11-10, 11:59
Medlem
Roffe Ruff och denna dam är kusiner
Citera
2021-11-10, 12:10
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Ja efter att ha sett hennes "jobbschema" är det fullkomligt glasklart varför hennes arbetsprover var så hoprafsade och undermåliga.

Helt klart så har Elsas gräddfil varit gigantisk, men hon verkar inte ha ärvt sina föräldrars arbetsmoral. För både Ernst och Helene verkar ju ändå vara något av slitvargar som jobbar jämt med sin konst..
Nej precis, hon har inte behövt kämpa för att få något och därför inte lärt sig att arbeta utan kan mest lalla runt och ”låtsas-jobba”. Alla hennes blogginlägg känns så otroligt ihoprafsade , precis som hennes bok. Det är uppenbart att hon inte lägger särskilt många timmar på sitt ”jobb”
Citera
2021-11-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight

Ja eller hur, om hon anser att det där är en arbetsdag så lär hon ju inte ha lagt speciellt mycket tid på skisserna, och då rakt inte på träning och förberedelser innan själva provet. Skulle tro att hon kom vidare till arbetsproverna enkom tack vare sitt namn.

Ja det tycker jag det också verkar som. Men kan inte påstå att Sigge verkar jobba ihjäl sig heller med sina konstverk iaf... Undra om Elsa önskar att hon kommit på idén med sådana konstverk först, för att skapa dom krävs ju väldigt lite konstnärlig talang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in