2021-11-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Både Elsa och Sofia Wood läser och lyssnar nog noggrant allt som skrivs och sägs om dem.
Allt som tas bort från bloggarna och hysteriskt bemötande av kritik om hur Pontus försörjer sig och Sofias röst är väl ypperliga exempel på att hon följer med i samtliga forum.

Du har säkert helt rätt!

Bemötande kring Pontus försörjning har jag missat, vad handlade det om?
Citera
2021-11-05, 17:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Du har säkert helt rätt!

Undrar också? Han gör väl musik och anordnar konserter va?
Citera
2021-11-05, 17:36
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Du har säkert helt rätt!

Ja detta gör mig förvånad, AllaBolag visar ju att han tjänar bra med kosing, i alla fall när det inte råder Corona-tider. När de träffades var han en rätt misslyckad musiker men på senare år hans bolag omsatt runt miljonen eller mer. Förutom konsert- och studiojobb så har han bla skrivit en musikal för Glada Hudik med Salem Al-Fakir som blev en dundersuccé.

Så jag fattar inte riktigt varför det uppstod frågetecken kring just detta. Visst han tjänar mindre än Elsa, men mer än de flesta andra (okända) kulturarbetare
Citera
2021-11-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Ja detta gör mig förvånad, AllaBolag visar ju att han tjänar bra med kosing, i alla fall när det inte råder Corona-tider. När de träffades var han en rätt misslyckad musiker men på senare år hans bolag omsatt runt miljonen eller mer. Förutom konsert- och studiojobb så har han bla skrivit en musikal för Glada Hudik med Salem Al-Fakir som blev en dundersuccé.

Så jag fattar inte riktigt varför det uppstod frågetecken kring just detta. Visst han tjänar mindre än Elsa, men mer än de flesta andra (okända) kulturarbetare

Hm. Var inte det mer av nyfikenhet pga att Elsa så ofta nämner att han jobbar kvällar och nätter när hon visar sin almanacka? Därav att några undrade vad han hade för yrke? Men jag kanske misstolkade eller missade något.
Citera
2021-11-05, 19:30
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Hm. Var inte det mer av nyfikenhet pga att Elsa så ofta nämner att han jobbar kvällar och nätter när hon visar sin almanacka? Därav att några undrade vad han hade för yrke? Men jag kanske misstolkade eller missade något.
Så kan det förstås vara, men är ändå förvånad att folk undrar. Brukar inte Elsa älska att skryta om allt som Pontus gör och hur talangfull han är? Kanske är det för att hans jobb kan verka lite luddigt jämfört med ett sk vanligt kneg?
Citera
2021-11-05, 20:07
Medlem
Citat:
Så kan det förstås vara, men är ändå förvånad att folk undrar. Brukar inte Elsa älska att skryta om allt som Pontus gör och hur talangfull han är? Kanske är det för att hans jobb kan verka lite luddigt jämfört med ett sk vanligt kneg?

SpeciElsa umgås väl inte med vanliga människor? Självklart är Pontus en naturbegåvning inom musiken.

Hon och Sofia raljerar ju oavbrutet över fenomen som är ”Svensson” och mainstream. Livrädda för något de sannolikt aldrig har upplevt. De ser dessutom bara nackdelar med det och tycker sådant är piiinsamt dålig smaaaak. Samtidigt som de tycks ha fastnat i ett evigt kicksökande och jagande efter en ”grundtrygghet” som de förmodligen hade haft - om de hade vuxit upp under lite mer vanliga och medelmåttiga omständigheter…
Senast redigerad av AdlerSaddler 2021-11-05 kl. 20:10.
Citera
2021-11-05, 20:22
Medlem
Citat:

Ja eller hur, det gör hon ju rätt ofta, särskilt om sommaren på Gotland!
Citera
2021-11-05, 20:32
Medlem
Solklart fall av nepotism
Citera
2021-11-09, 11:11
Medlem
Hamsterbolls avatar
Elsa lade upp dagens schema på story på Instagram:

8:00 Äta Frukost
9:00 Lämna på förskolan
9:15-11:15 Jobba (blogga)
11:30-12:15 Träna
12:30 Laga pasta
13:00 Äta lunch
14-16 möte
16:30 Lynn och Pontus kommer hem
18:00 middag
21-22 kolla på teve

Hon jobbar alltså 4 timmar om dagen. Om nu mötet är ett jobbmöte.

Ja jag är avundsjuk. Jag vill också träna, göra egen pasta och ha egentid mitt på dagen. Låter helt underbart. Tycker dock synd om Lynn som har så långa dagar på förskolan.
Citera
2021-11-09, 12:58
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Elsa lade upp dagens schema på story på Instagram:

8:00 Äta Frukost
9:00 Lämna på förskolan
9:15-11:15 Jobba (blogga)
11:30-12:15 Träna
12:30 Laga pasta
13:00 Äta lunch
14-16 möte
16:30 Lynn och Pontus kommer hem
18:00 middag
21-22 kolla på teve

Ja jag är avundsjuk. Jag vill också träna, göra egen pasta och ha egentid mitt på dagen. Låter helt underbart. Tycker dock synd om Lynn som har så långa dagar på förskolan.
Ja jösses, Elsa tillhör inte direkt de influencers som jobbar ihjäl sig.

Vet de facto att en del sliter rätt hårt med att pumpa ut content i alla sina kanaler och jobba med andra projekt och sitt företagande, Det är bra mer än ett 8-17 för dem.

Måste sticka i ögonen även för dem att se hur lite Elsa jobbar för alla miljoner som hon cashar in. Men så känns väl allt hon gör rätt slarvigt?
Citera
2021-11-09, 13:11
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Jobbmötet är säkert ett "planeringsmöte" med Sofia Wood inför nästa "konferens" på Ett Hem...
Citera
2021-11-09, 16:33
Medlem
Jag hoppas att det där inte är en vanlig dag, men det är det säkert. Helt sjukt schema, men som ni säger mycket egentid och rogivande aktiviteter, så hon mår säkert toppen. Men varför inte jobba undan och ha familjetid isf? Ja jag låter dömande men man utgår väl från sitt egna svenssonliv hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in