Citat:
Ursprungligen postat av
Saga.Lind
Det känns som om Elsa har ett så mycket rikare socialt liv och många fler människor omkring sig än vad Sofia har. Sofia verkar leva lite i marginalerna där i Norrköping, med en mycket liten umgängeskrets. När hon träffar någon annan än dem i hennes familj så är det oftast personer som inte bor i Norrköping.
I början när Sofia började blogga så kändes det som om det fanns mer lust i bloggandet och hon bloggade oftare. Nu känns det som sagt som om hon krystar fram inlägg och som om hon är lite deppig. Kanske att det också är tyngden av att ha influencer-jobbet över sig som mer och mer tär på henne även om säkert lönen lockar. Elsas blogg tycker jag känns mindre framkrystad.
Sofia skrev ju för ett tag sedan om sina tankar rörande influenceryrket och att det nog inte var för henne, har för mig att det var i samband med att hon funderade på att läsa till sjuksköterska.
Jag tror att hon kommer att ge upp bloggandet inom ett år och söka sig till något anna yrke, om det sedan blir inom sjukvården eller tillbaka till modebranschen låter jag vara osagt.
Har hur som plockat bort hennes blogg från mina bookmarks och tänker inte följa något mer då hon helt enkelt inte ger mig något och jag är övermätt på bilder från hennes vardags- och sovrum. Samma sak med Johanna Bradford, hennes blogg ger mig heller ingening längre och det känns som att de enda inläggen hon gör numera är vad hon har köpt på fredagar.