Hm, exakt samma dag som Sofia tar examen som sjuksköterska och dessutom håller (egetskrivet, förmodar jag) tal till hela årskursen, inklusive lärare och alla anhöriga, skriver Elsa:
Citat:
Det finns ingenting jag hellre gör med mina dagar än att patinera skor, kånka kassar, handla mjukisbyxor, jobba med fantastiska kollegor, värma skådespelare, skicka returer, åka till Nacka Forum, tvätta jeans och jobbar natt på set.
Viss skillnad i ambition mellan dessa två poddpartners.
Å andra sidan - hon är ju multimiljonär via bloggen. Hon behöver ju inte ha något annat jobb alls om hon inte vill. Och har någon i hennes familj egentligen en utbildning, mer än att Helene och Ernst gått på konstskola (förmodar jag), vilket ju absolut är en utbildning men knappast särskilt teoretisk? Hon kanske i själva verket följer det spår som redan är upptrampat i familjen och det är det som är det naturliga för henne, dvs man studerar inte vidare och kommer in via ett yrke som ”lärling” (”assistent” i Elsas fall).
Oavsett vilket saknar jag verkligen bloggen som den var för några år sedan. Jag tycker att deras lägenhet på Mosebacke var mycket mer personligt och mysigt inrett än det nuvarande sterila showroomet (köket dock jättefint!) och det var oftare temainlägg instället för det kanske inte jätteintressanta ”det här gjorde jag en helt vanlig dag för en vecka sedan” (som alltid är likadant dessutom).
Jaja. Kanske bättre att inse att man själv lite tröttnat i stället för att bita sig fast och bara bittert klaga på någon som lever sitt liv som hon vill - även om det inte är som jag vill att hon ska leva det. 🙃🙃🙃