Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-05, 23:41
  #2653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det var länge sen!
Reagerade också på det där med korvgrillingen. Är ju en typisk barngrej.Visst vaer det med en blondin förra säsongen också som var väldigt gapig. Hette hon Jamie eller Amy?
Jamie Lystra har jag för mig att hon hette.

Det är väl ingen barngrej att grilla körv på spett? Visserligen har väl de flesta gått ifrån Dennis-korven med typ 60% kött, bindväv och skit och kör på bättre korvar.
Citera
2016-12-06, 09:58
  #2654
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Nej, menar inte svenskar. Mot saker och ting som tas upp i programmet givetvis. Han verkar vara en öppensinnad person, fri från fördomar. Man kan ha fördomar mot andra saker än olika folkslag o.s.v. om du inte visste det?

Man kan ha fördomar om franska bilar, maträtter eller olika mobiltelefoner.
Jaja du menar kritiskt/logiskt tänkande, då förstår jag precis, nu har jag fördomar om vad du egentligen menade, de sku aldrig St.Patrick ha , Amerikas sämste säkerhetsutformare av franska bilmodeller, Amerikas mysigaste smaksättare av mineralvatten & kaviar, Amerikas mysigaste mobilförsäljare, för att inte tala om Amerikas kanske mysigaste & därmed sämste familjeterapeut, han skulle du glatt kasta pengarna i sjön för lite småprat med, som Patrick sen kan fiska upp med sin magiska vev
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-12-06 kl. 10:17.
Citera
2016-12-06, 15:32
  #2655
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag tycker att årets säsong är en av de bästa, vilket förvånar mig då förra året var så tråkigt att jag trodde det var slut med AFS. Men serien har ryckt upp sig i år.
Jag håller på säsong 3 och 4 som de bästa, men jag håller helt med om att förra året var ett bottennapp och det äcklar mig en aning att just den fick en Emmy.

Jag mådde lite illa när jag via tuben hörde en amerikansk lokalradiointervju med en av deltagarna 2015 som skrattade rått åt det löjliga i att svenskar bryr sig så oerhört mycket om vad random amerikan tycker om Sverige. De (han och hans mamma som också var med) kunde inte förstå det.
Jag håller faktiskt med och förstår varför amerikaner i gemen tycker att vi är löjliga med vår vurm för allt amerikanskt. T.ex att gamla begrepp döps om till engelska: "rea" blir "sale", rullskridskor blir rollerskates, och munkar blir doughnuts. "Har ni inte ett eget språk?" - frågade en amerikansk turist mig en gång.

Jag förstår alltså vad han menade i radiointervjun, men mådde lite illa av skillnaden i vad man uttrycker i TV-serien och vad man troligen tycker. Jag tror inte att han är ensam om den tolkningen av Sverige nämligen. Men amerikaner är artiga så..
__________________
Senast redigerad av JaneMarple 2016-12-06 kl. 16:10.
Citera
2016-12-06, 16:21
  #2656
Medlem
Skönt program i dessa dagar av landsförräderi.
Citera
2016-12-07, 01:12
  #2657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Nej, menar inte svenskar. Mot saker och ting som tas upp i programmet givetvis. Han verkar vara en öppensinnad person, fri från fördomar. Man kan ha fördomar mot andra saker än olika folkslag o.s.v. om du inte visste det?

Man kan ha fördomar om franska bilar, maträtter eller olika mobiltelefoner.

Missade du vikingaavsnittet, han hade enorma fördommar mot hästkuken. Så visst har han fördommar, han dissade en av de viktigaste hedniska seder vi har i det här landet, vilket inte nån av de andra gjorde.
Citera
2016-12-07, 11:23
  #2658
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Missade du vikingaavsnittet, han hade enorma fördommar mot hästkuken. Så visst har han fördommar, han dissade en av de viktigaste hedniska seder vi har i det här landet, vilket inte nån av de andra gjorde.

Han kände väl sig mest blyg och ville inte dela med sig av sina sexuella drömmar så som de andra perverst fläkte ut. Han var faktiskt inte den enda.

Må din hästpenis vara hård på Midsommarafton!
Citera
2016-12-07, 16:04
  #2659
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Jag håller på säsong 3 och 4 som de bästa, men jag håller helt med om att förra året var ett bottennapp och det äcklar mig en aning att just den fick en Emmy.

Jag mådde lite illa när jag via tuben hörde en amerikansk lokalradiointervju med en av deltagarna 2015 som skrattade rått åt det löjliga i att svenskar bryr sig så oerhört mycket om vad random amerikan tycker om Sverige. De (han och hans mamma som också var med) kunde inte förstå det.

Jag håller faktiskt med och förstår varför amerikaner i gemen tycker att vi är löjliga med vår vurm för allt amerikanskt. T.ex att gamla begrepp döps om till engelska: "rea" blir "sale", rullskridskor blir rollerskates, och munkar blir doughnuts. "Har ni inte ett eget språk?" - frågade en amerikansk turist mig en gång.

Jag förstår alltså vad han menade i radiointervjun, men mådde lite illa av skillnaden i vad man uttrycker i TV-serien och vad man troligen tycker. Jag tror inte att han är ensam om den tolkningen av Sverige nämligen. Men amerikaner är artiga så..
Vem var det?
Citera
2016-12-07, 16:09
  #2660
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vem var det?
Minns inte vad han hette då jag inte orkade se mer än halva program förra året, men det var en kille i nöjesbranschen ialf. Musiker kanske.
Citera
2016-12-07, 18:00
  #2661
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Han kände väl sig mest blyg och ville inte dela med sig av sina sexuella drömmar så som de andra perverst fläkte ut. Han var faktiskt inte den enda.

Må din hästpenis vara hård på Midsommarafton!

Instämmer men skulle inte säga att de andra var särskillt perversa i sina önskemål. "jag vill träffa den rätta", "jag vill ha barn" "jag vill inte bli gravid" etc Ingen som ville fista en ladyboy.
Citera
2016-12-07, 20:38
  #2662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
T.ex att gamla begrepp döps om till engelska: "rea" blir "sale", rullskridskor blir rollerskates, och munkar blir doughnuts. "Har ni inte ett eget språk?" - frågade en amerikansk turist mig en gång.

Då kunde du i och för sig berätta för honom att engelskan har massa ord dom fått från Skandinavien. Men egentligen håller jag med dig.
Citera
2016-12-07, 23:38
  #2663
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Minns inte vad han hette då jag inte orkade se mer än halva program förra året, men det var en kille i nöjesbranschen ialf. Musiker kanske.

En snubbe var trummis i nåt rockband har jag för mig, det måste ha varit han.
Citera
2016-12-08, 10:06
  #2664
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vem var det?
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Minns inte vad han hette då jag inte orkade se mer än halva program förra året, men det var en kille i nöjesbranschen ialf. Musiker kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
En snubbe var trummis i nåt rockband har jag för mig, det måste ha varit han.
Nu har jag inte kollat igenom vad alla de andra från förra säsongen pysslade med, men trummisen är Nate Arling (Nathan).

Huruvida det är han som var med i radiointervjun har jag däremot ingen aning om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback