2011-06-01, 17:53
Citat:
Ursprungligen postat av TheFreakinPope
Nej det tycker jag inte att dom är värst.
Så har rankar jag Sveriges invandrargrupper:
Värst är kurder, araber, somalier och zigenare. Dessa folkslag är inte kapabla till att vara civiliserade.
Assyrier, perser, tukar (alltså från Turkiet) och balkanfolk är överlag bra invandrare. Tyvärr så har en minoritet dålig attityd dock.
Finnar och italienare tycker jag berikar Sverige. De är oftast väldigt snälla och hårt arbetandes. Dock om man vill fightas med dom så får man vara beredd på en tuff fight, då dom aldrig viker ned sig.
Nån som är beredd att hålla med?
Så har rankar jag Sveriges invandrargrupper:
Värst är kurder, araber, somalier och zigenare. Dessa folkslag är inte kapabla till att vara civiliserade.
Assyrier, perser, tukar (alltså från Turkiet) och balkanfolk är överlag bra invandrare. Tyvärr så har en minoritet dålig attityd dock.
Finnar och italienare tycker jag berikar Sverige. De är oftast väldigt snälla och hårt arbetandes. Dock om man vill fightas med dom så får man vara beredd på en tuff fight, då dom aldrig viker ned sig.
Nån som är beredd att hålla med?
Håller inte med, även om det är lätt att generalisera.
Börjar med kurderna: Finns stora kontraster bland kurderna i Sverige, liknande kontraster ser man inte bland iranierna i Sverige (även om dessa kontraster är fullt förekommande i t.e.x, Iran). Det finns råkriminella, till allt mer accepterade kurder, som dominerar politiken i Sverige, allt från vänsterpartiet, social demokraterna och folkpartiet. Personligen tycker jag att media befolkas allt mer av kurder; Newsmill, Expressen, Bang, etc., har alla kurdiska redaktörer. Samtidigt, så är jag av den uppfattningen att kurder utbildar sig i allt större utsträckning nu än tidigare, detta gäller även Assyrer, även om det är färre så er jag den dynamiken även hos dem.
Araber: Samma sak gäller araber, finns stora kontraster bland araberna. I england tycker jag inte alls araberna är problemmakarna, utan här finns det hundratals akademiker av arabisk ursprung. Det är snarare i Sverige vi känner igen det här problemet, främst på grund av att araberna i Sverige är flyktingar, emedan araberna i UK många gånger är rika araber som bosatt sig här.
Somalier: Jag vet inte så mycket om denna grupp, då jag inte har så många vänner av somalisk ursprung. Det jag läser om dem på flashback låter jag inte påverka min bedömning, för än har jag inte sätt kriminella somalier (här är kurder, iranier, assyrier mer aktiva). Somalierna kanske har mindre sysselsättning än dessa nämnda grupper, men hellre det än att livnära sig på att sälja droger, mörda och råna.
Perser: Ett bra folk, dock så har även dem sina brister. Glömt sin kultur (house niggers), ser ner på folk som har den "autentiska" kulturen kvar, och strävar till att måla upp bilden om dem själva som mellanösterns bourgeoisie. Försöker monopolisera allt i Iran med deras persocentrism. Även om andra folkgrupper bidrar till den iranska kulturen, nu snackar vi om klassisk musik, film, etc. Men i Sverige är dem skötsamma, dock bjuder dem på för mycket underkastelse gentemot svensken i Sverige. Inte ovanligt att man träffar på iranier med svenska namn/efternamn. Tycker personligen att iranierna i England är skönare och trevligare än dem i Sverige. Anyways, skulle kunna skriva en avhandling om dessa folkgrupper, speciellt med tanke på att jag både har vänner och släktingar från vissa av dessa folkgrupper.