Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
100 BC är inte 3000 år sedan. Du kanske tror att arierna ploppade upp från ingenstans i Iran och såg ut som iranier gör idag.
Dessutom ser de iranska blattarna i den alexandermosaiken mer europeiska ut än många av de bruna iranier jag lärt känna genom åren.
Citat:
Du är inte full av skit, du är skit.
Och du är brun som skit
Citat:
Sa inte du 100 nyligen, hur ska du ha det egentligen?
Jag skrev, specifikt,
under 100 individer.
Citat:
Men det är 100? 50? Vad blir nya siffran? 21?
Minimum bör vara 30 individer för en referenspopulation. Det är dock inte bara en fråga om hur många individer man använder, det är även en fråga om hur mycket av deras genomprofil man skannar. Så 10 individer som skannats med full genome sequencing är långt mer värdefullt än 30,000 individer som bara har testats för haplogrupper. Kvalitet, inte kvantitet.
Citat:
De har även sådana gener direkt från de folken eller indirekt från sina grannar.
Det är just det vi inte har:
Haplogroups L1–L3A in the Near East reach their highest frequency in the Yemen Hadramawt (∼35%). Other Arab populations—Palestinians, Jordanians, Syrians, Iraqis, and Bedouin—have ∼10%–15% of lineages of sub-Saharan African origin. These types are rarely shared between different Arab populations. By contrast, non-Arab Near Eastern populations—Turks, Kurds, Armenians, Azeris, and Georgians—have few or no such lineages, suggesting that gene flow from Africa has been specifically into Arab populations. For comparison, southern European mtDNAs include only ∼2% of these lineages, and northern Europeans <1% (Richards et al. 2000). The only European region to stand out is Iberia, where ∼4% of mtDNAs belong to these clusters, probably a trace of the medieval Moorish conquests (Côrte-Real et al. 1996; Richards et al. 2000). There is also evidence from one sample (Semino et al. 1989) that in parts of Sicily, which was held by the Arabs between 825–1091 a.d., haplogroups L1 and L2 amount to ∼4%.
Extensive Female-Mediated Gene Flow from Sub-Saharan Africa into Near Eastern Arab Populations: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1180338/
^^ Assyrier är tveklöst den mest renrasiga folkgruppen i mellanöstern, tveklöst.
Citat:
Det visar hur ofantligt osäkert ett test är, som är baserat på 20 personer. Jag har sett riktigt bruna assyrier, skulle inte bli förvånad om de hade en del afrikanskt blod i sig.
Jag är medveten om att det finns en del bruna assyrier. Det är en bra fråga hur dessa är så bruna, jag skulle själv vilja undersöka dem närmare. Jag misstänker att de är ättlingar till assimilerade elamiter eller något.
Citat:
Sen när påstod jag att araberna var "äldre", jag har haft en ifrågasättande åsikt om "faderskapet", så att säga, i sak.
Du skrev att vi inte är mer original än de folk som är "äldre" än oss, som svar på mitt påstående att araberna är en kopia av det semitiska originalet vilket utgörs av assyrier.
Araberna är verkligen inte en äldre befolkning. Alla befolkningar är förstås lika gamla då vi alla härstammar från två gemensamma afrikanska förfäder från Etiopien, men sett från ett etnogenes perspektiv är assyrierna när det kommer till semitiskt påbrå, äldre än araber.
Citat:
För de med något pannbenet kan man direkt se sarkasmen i det inlägget. De kan även se hur du fatalt bekräftar hur få bra argument du har eftersom du konstant länkar till detta inlägg.
Bortförklara inte ditt svenskhat! Stå för vad du tycker, att du vill utrota svenskar.
Citat:
Inga källor fortfarande på att den iranska platån och den indiska subkontinenten har färre antal IE-språk än Europa.
Det behövs ingen källa, det är ett lingvistiskt faktum. Lägg ner dina desperata svar som "källa".
Citat:
Vilket visat sig innebära betydligt lägre intellektuell kapacitet. Assyrier är ljusår från de framgångar som judar och araber har uppnått. Detta enligt din retorik för det finns inget som heter renrasighet.
Enda anledningen till att judar är så framstående inom forskning är att de levt i en europeisk miljö, vilket de facto är en mer intellektuell kultur än den arabiska eller iranska miljön. De judar som har historiskt sett varit framstående vetenskapsmän, har varit det i en europeisk omgivning, som t.ex. Europa eller USA. De judar som levt bland efterblivna araber och iranier i t.ex. Jemen eller Iran, har inte imponerat särskilt mycket.
Att vi assyrier är mer semitiska än judar är ett faktum som går att verifiera baserat på den dominanta manliga markören bland semitiska talare, Y-DNA J1c3 (P58) och dess spridning och variation. Detta innebär dock inte att judar skulle vara smartare bara för att de är mindre semitiska. Judarna har kunnat utbilda sig i Väst medan assyrier inte haft samma möjligheter då vi levde bland er efterblivna muslimer. Det är egentligen enda skillnaden då judarna i övrigt härstammar från en anatolisk-levantinsk befolkning.
Du är bara kass på att provocera då dina provokationer inte bygger på logik och intellektuell ärlighet. Du är bara anti-intellektuell rakt av.
Citat:
Ännu mer skitsnack från ditt håll om assyriernas potential. Hade din grupp haft någon kapacitet hade du kunnat dominera de folk som du kallar underlägsna. Historia står inte på din sida, med alla dess indikationer under de senaste 2500 åren.
Och vi har verkligen dominerat er skitfolk också. Att vi inte brytt oss om sådant på senare år beror på att det varken fanns någon vilja eller enighet för sådant tidsfördriv.
Citat:
Det handlar inte om subjektivitet. Renrasighet är inte ett meningsfullt biologiskt uttryck. Att kalla någon renrasig är befängt då människor knappt hade formulerat sådana missvisande uttryck för ens 500 år sedan.
De kanske inte hade formulerat sådana uttryck men de hade praktiserat avel i tiotusentals år vilket ledde till den renrasighet vi kan observera idag med genetiska verktyg. Assyrier är inget undantag här.
Citat:
Det var ingen anekdot, du ville bevisa att orden ljus och arier var sammankopplade vid vilken färg hyn har. Gör om gör rätt.
Nej, jag är medveten om att Aryamehr var en politisk etnocentrisk beskrivning som inte hade något med hudfärg att göra. Det hade klingat mycket illa bland Irans bruna folkgrupper att snacka om ljus hudfärg, av Reza Pahlavi (en mycket respektabel iransk president för övrigt, även om han hade sina brister).
Det ariska kastsystemet bland bruna folkgrupper var inte en slump dock.
Citat:
Genflödet har gått åt alla håll. Därför är renrasighet en icke-meningsfull biologisk term. Det du nu skriver om fenotyper motsäger det du skrev om arabernas uppvisade icke-homogenitet p.g.a. deras varierande fenotyper.
Genflödet har inte alls gått åt alla håll. Det finns isolerade genetiska grupper, assyrier är en sådan folkgrupp när man jämför med negerfolk och gulingfolk. Om genflödet hade gått åt alla håll hade man inte kunnat identifiera folkgrupper och strukturella grupper inom homo sapiens från ett kladistiskt perspektiv.
Din rasförnekande retorik är tröttsam.