2011-05-21, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jo, jag bor i Sverige och jag har dessutom erfarenhet av assyrier. De kvalar knappast in på en topp tio över Sveriges jobbigaste och mest aggressiva folkgrupper.

Då ljuger du. "Assyrier" med sina pizzerior runt om Sverige som även har sina hemliga verksamhet inom droghandel och prostitution förekommer väldigt ofta.
Senast redigerad av mentos-fruit 2011-05-21 kl. 14:06.
2011-05-21, 13:46
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
http://en.wikipedia.org/wiki/Filearius-Vase.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Alexandermosaic.jpg

Några av de få överlevande avbildningar som sätter ditt dravel i perspektiv.
100 BC är inte 3000 år sedan. Du kanske tror att arierna ploppade upp från ingenstans i Iran och såg ut som iranier gör idag.

Dessutom ser de iranska blattarna i den alexandermosaiken mer europeiska ut än många av de bruna iranier jag lärt känna genom åren.

Citat:
Du är inte full av skit, du är skit.
Och du är brun som skit

Citat:
Sa inte du 100 nyligen, hur ska du ha det egentligen?
Jag skrev, specifikt, under 100 individer.

Citat:
Men det är 100? 50? Vad blir nya siffran? 21?
Minimum bör vara 30 individer för en referenspopulation. Det är dock inte bara en fråga om hur många individer man använder, det är även en fråga om hur mycket av deras genomprofil man skannar. Så 10 individer som skannats med full genome sequencing är långt mer värdefullt än 30,000 individer som bara har testats för haplogrupper. Kvalitet, inte kvantitet.

Citat:
De har även sådana gener direkt från de folken eller indirekt från sina grannar.
Det är just det vi inte har:
Haplogroups L1–L3A in the Near East reach their highest frequency in the Yemen Hadramawt (∼35%). Other Arab populations—Palestinians, Jordanians, Syrians, Iraqis, and Bedouin—have ∼10%–15% of lineages of sub-Saharan African origin. These types are rarely shared between different Arab populations. By contrast, non-Arab Near Eastern populations—Turks, Kurds, Armenians, Azeris, and Georgians—have few or no such lineages, suggesting that gene flow from Africa has been specifically into Arab populations. For comparison, southern European mtDNAs include only ∼2% of these lineages, and northern Europeans <1% (Richards et al. 2000). The only European region to stand out is Iberia, where ∼4% of mtDNAs belong to these clusters, probably a trace of the medieval Moorish conquests (Côrte-Real et al. 1996; Richards et al. 2000). There is also evidence from one sample (Semino et al. 1989) that in parts of Sicily, which was held by the Arabs between 825–1091 a.d., haplogroups L1 and L2 amount to ∼4%.
Extensive Female-Mediated Gene Flow from Sub-Saharan Africa into Near Eastern Arab Populations: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1180338/
^^ Assyrier är tveklöst den mest renrasiga folkgruppen i mellanöstern, tveklöst.

Citat:
Det visar hur ofantligt osäkert ett test är, som är baserat på 20 personer. Jag har sett riktigt bruna assyrier, skulle inte bli förvånad om de hade en del afrikanskt blod i sig.
Jag är medveten om att det finns en del bruna assyrier. Det är en bra fråga hur dessa är så bruna, jag skulle själv vilja undersöka dem närmare. Jag misstänker att de är ättlingar till assimilerade elamiter eller något.

Citat:
Sen när påstod jag att araberna var "äldre", jag har haft en ifrågasättande åsikt om "faderskapet", så att säga, i sak.
Du skrev att vi inte är mer original än de folk som är "äldre" än oss, som svar på mitt påstående att araberna är en kopia av det semitiska originalet vilket utgörs av assyrier.

Araberna är verkligen inte en äldre befolkning. Alla befolkningar är förstås lika gamla då vi alla härstammar från två gemensamma afrikanska förfäder från Etiopien, men sett från ett etnogenes perspektiv är assyrierna när det kommer till semitiskt påbrå, äldre än araber.

Citat:
För de med något pannbenet kan man direkt se sarkasmen i det inlägget. De kan även se hur du fatalt bekräftar hur få bra argument du har eftersom du konstant länkar till detta inlägg.
Bortförklara inte ditt svenskhat! Stå för vad du tycker, att du vill utrota svenskar.

Citat:
Inga källor fortfarande på att den iranska platån och den indiska subkontinenten har färre antal IE-språk än Europa.
Det behövs ingen källa, det är ett lingvistiskt faktum. Lägg ner dina desperata svar som "källa".

Citat:
Vilket visat sig innebära betydligt lägre intellektuell kapacitet. Assyrier är ljusår från de framgångar som judar och araber har uppnått. Detta enligt din retorik för det finns inget som heter renrasighet.
Enda anledningen till att judar är så framstående inom forskning är att de levt i en europeisk miljö, vilket de facto är en mer intellektuell kultur än den arabiska eller iranska miljön. De judar som har historiskt sett varit framstående vetenskapsmän, har varit det i en europeisk omgivning, som t.ex. Europa eller USA. De judar som levt bland efterblivna araber och iranier i t.ex. Jemen eller Iran, har inte imponerat särskilt mycket.

Att vi assyrier är mer semitiska än judar är ett faktum som går att verifiera baserat på den dominanta manliga markören bland semitiska talare, Y-DNA J1c3 (P58) och dess spridning och variation. Detta innebär dock inte att judar skulle vara smartare bara för att de är mindre semitiska. Judarna har kunnat utbilda sig i Väst medan assyrier inte haft samma möjligheter då vi levde bland er efterblivna muslimer. Det är egentligen enda skillnaden då judarna i övrigt härstammar från en anatolisk-levantinsk befolkning.

Du är bara kass på att provocera då dina provokationer inte bygger på logik och intellektuell ärlighet. Du är bara anti-intellektuell rakt av.

Citat:
Ännu mer skitsnack från ditt håll om assyriernas potential. Hade din grupp haft någon kapacitet hade du kunnat dominera de folk som du kallar underlägsna. Historia står inte på din sida, med alla dess indikationer under de senaste 2500 åren.
Och vi har verkligen dominerat er skitfolk också. Att vi inte brytt oss om sådant på senare år beror på att det varken fanns någon vilja eller enighet för sådant tidsfördriv.

Citat:
Det handlar inte om subjektivitet. Renrasighet är inte ett meningsfullt biologiskt uttryck. Att kalla någon renrasig är befängt då människor knappt hade formulerat sådana missvisande uttryck för ens 500 år sedan.
De kanske inte hade formulerat sådana uttryck men de hade praktiserat avel i tiotusentals år vilket ledde till den renrasighet vi kan observera idag med genetiska verktyg. Assyrier är inget undantag här.

Citat:
Det var ingen anekdot, du ville bevisa att orden ljus och arier var sammankopplade vid vilken färg hyn har. Gör om gör rätt.
Nej, jag är medveten om att Aryamehr var en politisk etnocentrisk beskrivning som inte hade något med hudfärg att göra. Det hade klingat mycket illa bland Irans bruna folkgrupper att snacka om ljus hudfärg, av Reza Pahlavi (en mycket respektabel iransk president för övrigt, även om han hade sina brister).

Det ariska kastsystemet bland bruna folkgrupper var inte en slump dock.

Citat:
Genflödet har gått åt alla håll. Därför är renrasighet en icke-meningsfull biologisk term. Det du nu skriver om fenotyper motsäger det du skrev om arabernas uppvisade icke-homogenitet p.g.a. deras varierande fenotyper.
Genflödet har inte alls gått åt alla håll. Det finns isolerade genetiska grupper, assyrier är en sådan folkgrupp när man jämför med negerfolk och gulingfolk. Om genflödet hade gått åt alla håll hade man inte kunnat identifiera folkgrupper och strukturella grupper inom homo sapiens från ett kladistiskt perspektiv.

Din rasförnekande retorik är tröttsam.
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-05-21 kl. 13:52.
2011-05-21, 15:07
Medlem
Rektangels avatar
Elias:

Jag begriper inte hur du nedlåter dej till att debattera med de som har så låg och känslosam argumentation. Ibland får man svälja förtreten och lugna sej och inte alltid till vilket pris som helst ta strid för sin sak.

Dina aggressiva gener?

2011-05-21, 18:38
Medlem
Jag må ha fel men jag tror jag är ursprungligen assyrier-vit(90% av min släkt är vita), och jag plus min släkt är inte alls aggresiva faktiskt lugnare än dom flesta!
2011-05-21, 19:32
Medlem
somalisomaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag må ha fel men jag tror jag är ursprungligen assyrier-vit(90% av min släkt är vita), och jag plus min släkt är inte alls aggresiva faktiskt lugnare än dom flesta!

Assyrier Kommer från mellan-östern därför de är icke Vita. Vita! brukar man kalla folk som har sitt ursprung i Europa. Assyriner/syrianer och araber är Semiter.
Om Aggressiviteten angående assyrien/Syrianer, man kan bara titta om brottsstatistiken.
Asyrier/syrianer faktist är överrepresenterade i den svenska brottsstatistiken.
Till example Sveriges färligaste kriminella gäng är assyrier/syrianer.
De Assyriska kriminella gänget sysslar med alltifrån rån av banker och värdetransporter, utpressning, narkotika- och vapenhandel samt stölder.

Citat:
Länets farligaste kriminella gäng finns i Södertälje

Två av de kartlagda gängen anser polisen vara extra farliga. Det ena är organisationen FFL i Tumba, som bland annat utförde det spektakulära värdetransportrånet i Hallunda 2005.

Det andra är den kriminella organisationen med bas i Södertälje som vars medlemmar enligt karläggningen nästan uteslutande kommer från den syrianska befolkningen i staden, skriver Svenska Dagbladet.

Gruppen är enligt länskriminalen inriktad på narkotika och vapenhandel, illegalt spel, utpressning samt stöld och häleri och har under de senaste åren stått för en omfattande brottslighet.

Södertälje är också kommunen som har flesta socialbidragstagare i hela Sverige.

Citat:
Under flera år i rad har Södertälje varit den kommun i landet där störst andel av invånarna får socialbidrag. Förra året fick mer än var tionde Södertäljebo socialbidrag under någon del av året.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2899287

Fler assyrier/syrianer lever på Socialbidrag än jämför med Somalier
2011-05-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
Assyrier Kommer från mellan-östern därför de är icke Vita. Vita! brukar man kalla folk som har sitt ursprung i Europa. Assyriner/syrianer och araber är Semiter.
Om Aggressiviteten angående assyrien/Syrianer, man kan bara titta om brottsstatistiken.
De Assyriska kriminella gänget sysslar med alltifrån rån av banker och värdetransporter, utpressning, narkotika- och vapenhandel samt stölder.

Jag vet inte, mina föräldrar har sagt att jag kan komma ifrån gamla Babylonien. Resten är förmodligen Italienare i den ena sidan av släktträdet.

Jag är vit, men lite mörkare än en svensk. Inte lika brun som en arab, eller jo kanske, snarare åt Libanonhållet(ta t ex Keanu Reeves.)

Är det någon som har källa om assyrier och syrianers brottstatistik? Jag har iallafall bara hört talats om syrianska gäng. Är inte assyrier kristna? Jävligt sjukt att krisnta kan begå brott, eller jag vet inte, jag är "protestant" har jag för mig.
2011-05-21, 20:32
Medlem
Citat:

Södertälje är också kommunen som har flesta socialbidragstagare i hela Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2899287

Fler assyrier/syrianer lever på Socialbidrag än jämför med Somalier

Vilken jävla statestik? Kan du komma med fakta istället för somalisk skitsnack.

Alla skrattar åt dig..En somalier som klagar på att inte syrianer jobbar

Jag ber dig kolla på Södertälje komuns statestik så kan du se att innan Irak kriget så var socialbidraget minst hälften så hög. Det bevisar att Södertäljeborna jobbar och att statestiken är som den är e pga de 10 000 flyktingarna staden tagit emot.

Att sedan kolla på Södertäljes statestik och dra slutsatsebn att det e en syriansk statestik bevisar bara hur dumma ni somalier är. Syrianerna är 25% av staden inte 100.
2011-05-21, 21:37
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Det är väldigt enkelt egentligen, du är en parasit för att:

Du upphöjer din grupp samtidigt som du rastlöst poängterar din tillhörighet till gruppen. Då kan du som en obegåvad individ parasitera på de mer framgångsrika människorna i den grupp du har definierat.
Svenskar är ett framgångsrikt folkslag och jag är svensk. Problemet?

Citat:
Det Elias spyr ut om renrasighet är knappast norm bland vetenskapsmän, det är snarare en liten minoritet forskare, om ens det, som skulle ens fundera på att ge honom rätt i sak. Att du tycker att det snarare är "enkla, logiska och grundläggande" fakta tyder på att du knappast själv har brutit dig loss från din ideologis "maktmonopol" på hur du ska tänka.
Jo, eftersom man enligt "maktmonopolet" skall se människor som individer med olika hudfärg som måste blanda sönder varandra till förbannelsen har jag verkligen brutit mig loss ifrån det. En gång i tiden såg jag faktiskt blattar som dig som ljusets barn och en himmelsk gåva till Sverige men av någon anledning (inga personliga händelser, jag har nästan bara träffat trevliga invandrare) ändrade jag åsikt.

Sedan borde du kunna motbevisa honom enkelt om det han sa inte stämde, genom att använda enkel, logisk och grundläggande fakta. Eg. vetenskapliga studier som säger att alla människor är individer med olika hudfärg som ej går att särskilja och 1/4 av människans existens saknar evolutionär betydelse.
2011-05-21, 23:44
Medlem
somalisomaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Vilken jävla statestik? Kan du komma med fakta istället för somalisk skitsnack.

Alla skrattar åt dig..En somalier som klagar på att inte syrianer jobbar

all heder till ditt folk! men det är verklighet att Assyriner/syrianer är dom som får Socialbidrag mest jämför med invandrare inklusive Somalier, För att Södertälje som är mini stat för Syrianer,för att Södertälje bor över 25 tusen Assyrier/syrianer är somsagt den kommun som har flesta som går på SOC.
Det är självklart att 99% som får Socialbidrag i Södertälje är Syrianer/assyriner.

Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Jag ber dig kolla på Södertälje komuns statestik så kan du se att innan Irak kriget så var socialbidraget minst hälften så hög. Det bevisar att Södertäljeborna jobbar och att statestiken är som den är e pga de 10 000 flyktingarna staden tagit emot.

De 10 tusen Flyktingarna som Södertälje har mottagit är 100% Assyrier/syrianer, och Irak kriget började 2003 alltså 8 årsedan, förmodligen flesta av dessa flyktingarna kom Södertälje de första året av Irak kriget. Statistiken från 2007 och 2008 samr 2009 visar att Södertälje låg på första platsen den kommun i hela Sverige som betalar ut mest av SOC.

Idag Faktist Södertälje har slutat att ta emot mer Syriaska flyktingar från Irak trost detta Södertälje fortfarande toppar på flesta som får Socialbidrag .

och sen gängkriminalitet? ni har Sveriges färligaste Kriminella gäng.

Syrianer/assyriner/Suryoyo ligger på Nr 1 bland annat.

Socialbidrag-taggare ligan)
Senast redigerad av somalisomalier 2011-05-21 kl. 23:54.
2011-05-21, 23:49
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Elias:

Jag begriper inte hur du nedlåter dej till att debattera med de som har så låg och känslosam argumentation. Ibland får man svälja förtreten och lugna sej och inte alltid till vilket pris som helst ta strid för sin sak.
Point taken. Det är väl mer motverkandet av desinformation som motiverar mig att svara. Desinformation irriterar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Dina aggressiva gener?

Mitt motto här i livet är Let's attack aggressively, från Contra III

Citat:

Hela Somalia är ett enda stort socialbidragsfall.
2011-05-22, 01:33
Medlem
Citat:
all heder till ditt folk! men det är verklighet att Assyriner/syrianer är dom som får Socialbidrag mest jämför med invandrare inklusive Somalier, För att Södertälje som är mini stat för Syrianer,för att Södertälje bor över 25 tusen Assyrier/syrianer är somsagt den kommun som har flesta som går på SOC.
Det är självklart att 99% som får Socialbidrag i Södertälje är Syrianer/assyriner.

De 10 tusen Flyktingarna som Södertälje har mottagit är 100% Assyrier/syrianer, och Irak kriget började 2003 alltså 8 årsedan, förmodligen flesta av dessa flyktingarna kom Södertälje de första året av Irak kriget. Statistiken från 2007 och 2008 samr 2009 visar att Södertälje låg på första platsen den kommun i hela Sverige som betalar ut mest av SOC.

Idag Faktist Södertälje har slutat att ta emot mer Syriaska flyktingar från Irak trost detta Södertälje fortfarande toppar på flesta som får Socialbidrag .

Du kommer fortfarande inte med fakta eller bevis utan ren skitsnack. Alla vet att syrianer är kända för att jobba och försörja sig själva.

Som sagt det bodde 20 000 syrianer innan Irak-kriget i Södertälje och då var antalet bidragstagare hälften än vad den är idag då Södertälje tagit emot 10 000flyktingar.

Enligt forskning är det upp till tre gånger vanligare bland syrianer/assyrier än bland andra Södertäljebor att starta eget företag. http://sv.wikipedia.org/wiki/Assyrie...aner_i_Sverige
2011-05-22, 01:56
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:

Det ekonomiska biståndet har ökat med ca.300% sen början av 2000-talet. Mycket beror på att Södertälje har tagit emot nästan 10 000 flyktingar. Nej, alla flyktingar är inte assyrier/syrianer som vissa här tror, men dom flesta är det. Södertälje är fortfarande en av kommunerna som tar emot flest flyktingar. Det tar tid att slussa in dom in i arbetsmarknaden, jag tror att vi har nått toppen och kan skörda frukterna snart.

Södertälje består inte bara av assyrier/syrianer. Om man räknar bort flyktingarna som har kommit efter 2000 så är det nog rätt jämnt fördelat i bistånd. När det gäller min generation så tror jag att vi faktiskt har högre sysselsättningsgrad än resten av befolkningen i Södertälje/Sverige.

1 av 10 somalier har arbete, det är nästan omöjlig att hamna under den siffran.
Alltså, hur lyckas ni?
Att ingen vill anställa er kan vara svårt att påverka men ni kan göra mycket själva.
Sluta tugga khat och var lite driftiga och kreativa för att hjälpa er själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in