2011-04-14, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av containerinfo
Tjaba.
Du kan väll inte hänvisa till en länk där första meningen är. Wikipedia does not have an article with this exact name. Please search for Turkic peoples) in Wikipedia to check for alternative titles or spellings.
Det liksom ger inget förtroende, utan man ser dig vad du är nolla.
Hej, den korrekta länken finns nedanför det du sa nyss, vem är en nolla utav oss två, efterblivna unge.

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkic_peoples
2011-04-14, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crow31
Assyrer talar varken arabiska, eller delar den arabiska kulturen. Så jag förstår inte ditt ständiga "kristna araber".
http://en.wikipedia.org/wiki/Semitic_languages
http://en.wikipedia.org/wiki/Assyrian_Neo-Aramaic

Citat:
The main distinction between Arabic and the Northwest Semitic languages is the presence of broken plurals in the former

Alltså, skillnaden är plural.
Om kristna araberna inte har en arabisk kultur, så har de inte någon kultur alls så hur ska du ha det?
2011-04-14, 21:37
Medlem
hide.knivess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Okej. Apropå vad?

Bajen - assyriska
2011-04-14, 21:37
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Hmm syrianerna verkar vara den assyriska formen av kosovoalbaner. Albanerna från egentliga Albanien är troligen ganska normala medan kosovoalbanerna är irriterande smådjävlar, detta trots att de båda på papper är samma sak.
Problemet är ju att eftersom vi ofta benämns som Assyrier/Syrianer så blir man ibland även kallad Syrian som Assyrier. I grund och botten må vi vara samma folk, men det krävs inget snille för att inse att Assyrier är mycket mer intelligenta eftersom vi åtminstonde kan vår historia och inte bara tar folks/föräldrars ord på att "vi är Syrianer och härstammar från araméerna".

Jämför man tex Ashuriernas (Ashurie är de Assyrier som i huvudsak kommer från Irak) tal och textspråk med vårt språkt (då menar jag "väst-assyrier" som kommer främst från Turkiet, eller "syrianer") finns det stora likheter. Väldigt många ord är extremt lika eller identiska men har olika uttal. Eftersom de mest bodde i Irak har deras språk influerats av arabiskan och vårt av turkiskan.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är det jag sagt hela tiden: de har lägre IQ, någon annan förklaring finns inte till varför de är så tröga i frågan om namnkonflikten och deras parasitiska kriminella beteende i töntgäng. Av eugeniska skäl borde man utesluta alla ignoranta syrianblattar från den assyriska genpoolen. Syrianerna i deras "Jesus var aramé och vi är därför också araméer vilket gör oss till Jesus heliga folk" trams är anti-intellektuell skit. Den assyriska rörelsen har alltid varit progressiv, sekulär och struntat i löjliga irrelevanta sekteristiska kristologiska dispyter och förespråkat folkgemenskap mellan alla etniska assyrier. Syrianerna hatar deras eget assyriska ursrpung eftersom de i 2000 år hjärntvättats med det anti-assyriska hat som finns i gamla testamentet.

Även de neo-arameiska dialekterna assyrier talar som trots dess akkadiska substratum, bör så småningom avskaffas, förbjudas och glömmas av det assyriska folket en gång för alla, eftersom det har lett till en löjlig identitskris bland syrianer som i all deras monumentala ignorans försöker ljuga till det hela att deras ursprung skulle vara arameiskt. Självbedrägeri. De resonerar exakt som de ignoranta pseudo-araberna, som tror att språk magiskt omvandlar etniskt ursprung. De förstår inte biologisk genealogi. Judarna förstår detta, men inte syrianerna. Istället bör vi satsa på att återuppliva det akkadiska språket. Under den långa historiska period assyrier har talat arameiska, har det varit den historiskt sett svagaste perioden någonsin i det assyriska folkets historia. Under den akkadisk-talande perioden fanns vår rätta intellektuella, krigiska och barbariska karaktär och styrka. Den dagen vi kommit så långt att vi engagerar oss seriöst i att återuppliva det akkadiska språket och tala det flytande igen på en kollektiv, nationell nivå, då är vår kunskapstörst igång på allvar igen. Och kunskap är makt.

Till och med judarna fattar att syrianer är assyrier:
Like many other Jewish communities, Christianity found Adiabene a fertile ground for conversion in the course of 4th and 5th centuries. Despite this, Jews remained a populous group in Kurdistan until the middle of the present century and the creation of the state of Israel. At home and in the synagogues, Kurdish Jews speak a form of ancient Aramaic called Suriyani (i.e., "Assyrian"), and in commerce and the larger society they speak Kurdish. Many aspects of Kurdish and Jewish life and culture have become so intertwined that some of the most popular folk stories accounting for Kurdish ethnic origins connect them with the Jews.
http://www.eretzyisroel.org/~jkatz/kurds.html
Men syrianerna själva är ju så efterblivna.

Aššūrāyu ---> Surayu ---> Suraya/Suroyo ---> Suryaya/Suryoyo. De religiöst hjärntvättade syrianerna har aldrig fattat den kopplingen, deras eget assyriska ursprung och att norra Mesopotamien alltid varit en demografisk assyrisk region. Det är inte lätt att vara assyrier; medan vår nation brinner i islams hetta går syrianerna omkring och hallucinerar om töntiga araméer. Man borde spotta dessa kräk i ansiktet. Tacka G-d för populationsgenetik dock, de pseudo-arameiska lögnerna har ingen chans mot empirisk vetenskap.
Givetvis är det så. Känner man en del syrianer och assyrier märker man genast skillnader. Ser jag till deras föräldrar tex är syrianer ofta lågutbildade arbetare och deras barn ofta likaså. Trögare, mer aggressiva och man kan inte göra annat än att anta att de har lägre IQ. "Nakno-emo"-packet är ju till största delen syrianer. Och kollar man även på vilka som är mest kriminella i tex Södertälje och ställer till med problem när det var fotbollsderby,..återigen, syrianer. Jag bodde i Södertälje bara 2 månader och märkte genast dessa skillnader och beteenden.

Detta beteende är ju anledningen till att vi fortfarande har en namnkonflikt. De varken accepterar den Assyriska benämningen eller är villiga att diskutera den. Jag minns en artikel i Hujådå om en sten man grävt fram som var kanske 2-3000 år gammal. Det fanns en text på 2 olika språk där man i ett av språken benämnde oss som "asuroye" och på det andra språket "suroye". De varken förstår inte eller blundar för sambandet mellan asur och sur. Tror det var bland annat grekiskan som plockade bort a:et eftersom ett a framför ett ord på grekiska blir negativt, alltså icke-assyrier. T o m en framstående syriansk professor/forskare hade sagt att den stenen bevisar den kopplingen men påpekade även att "i framtiden kan det komma bevis som visar det motsatta".

Hursomhelst tror jag vi aldrig kommer nå konsensus vad gäller namnfrågan. Vårt folk är som det är...
2011-04-14, 21:40
Medlem
Miaaaaaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Assyrier är förstås inte önskvärda i Sverige och har visat sig vara mycket destruktiva, men jag rankar dem ändå högre än exempelvis negroider, kurder och zigenare.

Tack lilla rasisten, här har du en assyrisk/syriansk tjej på tråden. Svenskarna borde vara tacksamma för kristna folkgrupper som jobbar och klarar sig på egen hand. För en liten rasist som du förstår jag att inget folk, förutom svennebanan är önskvärt i detta land.

Men syrianer/assyrier är inga puckade självmordbombare som genom att utplåna andra människor får en plats i himmelriket. Det är inget farligt folk i den bemärkelsen, som muslimer. Ja, jag klumpar ihop alla muslimska grupper, då koranen tillåter detta elände.

Hade vi haft ett land skulle vi aldrig ta oss någon annanstans, believe me. Pga av turk-burkarna befinner vi oss i detta kyliga land. Tacka dem vet jag!
2011-04-14, 21:46
Medlem
Miaaaaaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Problemet är ju att eftersom vi ofta benämns som Assyrier/Syrianer så blir man ibland även kallad Syrian som Assyrier. I grund och botten må vi vara samma folk, men det krävs inget snille för att inse att Assyrier är mycket mer intelligenta eftersom vi åtminstonde kan vår historia och inte bara tar folks/föräldrars ord på att "vi är Syrianer och härstammar från araméerna".

Jämför man tex Ashuriernas (Ashurie är de Assyrier som i huvudsak kommer från Irak) tal och textspråk med vårt språkt (då menar jag "väst-assyrier" som kommer främst från Turkiet, eller "syrianer") finns det stora likheter. Väldigt många ord är extremt lika eller identiska men har olika uttal. Eftersom de mest bodde i Irak har deras språk influerats av arabiskan och vårt av turkiskan.

Givetvis är det så. Känner man en del syrianer och assyrier märker man genast skillnader. Ser jag till deras föräldrar tex är syrianer ofta lågutbildade arbetare och deras barn ofta likaså. Trögare, mer aggressiva och man kan inte göra annat än att anta att de har lägre IQ. "Nakno-emo"-packet är ju till största delen syrianer. Och kollar man även på vilka som är mest kriminella i tex Södertälje och ställer till med problem när det var fotbollsderby,..återigen, syrianer. Jag bodde i Södertälje bara 2 månader och märkte genast dessa skillnader och beteenden.

Detta beteende är ju anledningen till att vi fortfarande har en namnkonflikt. De varken accepterar den Assyriska benämningen eller är villiga att diskutera den. Jag minns en artikel i Hujådå om en sten man grävt fram som var kanske 2-3000 år gammal. Det fanns en text på 2 olika språk där man i ett av språken benämnde oss som "asuroye" och på det andra språket "suroye". De varken förstår inte eller blundar för sambandet mellan asur och sur. Tror det var bland annat grekiskan som plockade bort a:et eftersom ett a framför ett ord på grekiska blir negativt, alltså icke-assyrier. T o m en framstående syriansk professor/forskare hade sagt att den stenen bevisar den kopplingen men påpekade även att "i framtiden kan det komma bevis som visar det motsatta".

Hursomhelst tror jag vi aldrig kommer nå konsensus vad gäller namnfrågan. Vårt folk är som det är...

HERREGUD VILKEN JÄKLA UPPSATS OCH EN DÅLIG SÅDAN! Detta var verkligen inte lämpligt med tanke på alla rasister, dels en somalier som klankar ned på syrianer, en svensson och en dum syrian som förråder sitt eget folk. Gå hem och lägg dig din bonde. Ingen är intresserad av din dumma berättelse. Assyrier är ett annat folk som talar ett helt annat språk. Lär dig detta nångång! Hur högt IQ hade du förresten??
2011-04-14, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miaaaaao
Tack lilla rasisten, här har du en assyrisk/syriansk tjej på tråden. Svenskarna borde vara tacksamma för kristna folkgrupper som jobbar och klarar sig på egen hand. För en liten rasist som du förstår jag att inget folk, förutom svennebanan är önskvärt i detta land.

Men syrianer/assyrier är inga puckade självmordbombare som genom att utplåna andra människor får en plats i himmelriket. Det är inget farligt folk i den bemärkelsen, som muslimer. Ja, jag klumpar ihop alla muslimska grupper, då koranen tillåter detta elände.

Hade vi haft ett land skulle vi aldrig ta oss någon annanstans, believe me. Pga av turk-burkarna befinner vi oss i detta kyliga land. Tacka dem vet jag!
Som om ni är bättre än muslimerna från mellanöstern, jämför Ronna med Rinkeby och så ser du att beteendet är likadant i stort sett.

Skillnaden mellan en kristen från mellanöstern och en muslim är liten, ni är ju samma ras allihoppa och det är rasen som är det viktiga inte religionen.

Hoppas ni får ett land så fort som möjligt då så att Sverige slipper betala för dessa kriminella IQ befriade mongon. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om oss, det enda vi vill är att ni ska hem igen eftersom ni kostar miljarder varje år att försörja. Södertälje gick back flera hundra miljoner förra året och det är svenska skattebetalare som måste stå för detta. I längden går det inte naturligtvis.

Tacka er? Jag tackar somaliern som visade ert folk en läxa nyligen genom att berika Nancy Tavsan med hans negroida krafter...hehehe. Det är kul när klanfolk som assyrierna får smaka på sin egen våldsamma medicin.

Dra åt helvete din håriga barbar, ni svartingar är mer håriga än apor även kvinnorna, det ser sjukt ut.
Senast redigerad av Sidious 2011-04-14 kl. 21:56.
2011-04-14, 21:58
Medlem
Miaaaaaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drPlutonium
Assyrier är relativt sköna för att vara just invandrare-- de värsta invandrarna är somalier, albaner, araber, turkar och marockaner.

Exakt, syrianer är den bättre sortens invandrare. På 30 år har man lyckats mer än vad andra grupper någonsin kommer att göra. Gruppen är idag en medelklass, med få bidragstagare, villaägare och en stor andel höginkomsttagare. Det här är uppenbart för alla som känner eller har träffat på syrianer. I många bemärkelser har vi passerat svenssons också med tanke på förutsättningarna. Det enda som ni har men som vi saknar är ett arv från rika föräldrar, men det kommer. Våra barn kommer att ärva och då är vi ikapp er. Apropå den lilla skara snorungar som har gjort bort sig i media, så är dem inte värre än genomsnittet bland andra folkgrupper, inkl svenskar.

2011-04-14, 22:05
Bannlyst
Citat:
Exakt, syrianer är den bättre sortens invandrare. På 30 år har man lyckats mer än vad andra grupper någonsin kommer att göra. Gruppen är idag en medelklass, med få bidragstagare, villaägare och en stor andel höginkomsttagare. Det här är uppenbart för alla som känner eller har träffat på syrianer. I många bemärkelser har vi passerat svenssons också med tanke på förutsättningarna. Det enda som ni har men som vi saknar är ett arv från rika föräldrar, men det kommer. Våra barn kommer att ärva och då är vi ikapp er. Apropå den lilla skara snorungar som har gjort bort sig i media, så är dem inte värre än genomsnittet bland andra folkgrupper, inkl svenskar.

Men kan du inte bara dra åt helvete med hela ditt jävla gruppvåldtagande klanfolk? Jag lovar dig att statistiken gällande Södertälje kommer förbättras när ert smutsfolk lämnat staden, beter sig lika svinigt som vilken nigger som helst i Rinkeby. Ronna och Rinkeby är samma skit vilket visar att ert folk besitter samla inavlade gener som alla svartfolk besitter. Det är ju bevisat att ni syrianer och vad ni kallar er gifter er med kusiner som alla svartingar gör, vilket skapat en inavlad befolkning med låg IQ vilket man kan se i Ronna.

Typiskt svartingar som inbillar sig att de är någonting, jag bor i en villa och varje vecka städar städerskor hemma hos mig och de är alla svartingar så lek inte att ni är på samma nivå som överlägsna rika människor som jag själv är.

Jag hoppas att kusinen du är bortgift med avrättar dig i framtiden, eller kanske en nigger som Nancy Tavsans mördare.
2011-04-14, 22:09
Medlem
Miaaaaaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidious
Som om ni är bättre än muslimerna från mellanöstern, jämför Ronna med Rinkeby och så ser du att beteendet är likadant i stort sett.

Skillnaden mellan en kristen från mellanöstern och en muslim är liten, ni är ju samma ras allihoppa och det är rasen som är det viktiga inte religionen.

Hoppas ni får ett land så fort som möjligt då så att Sverige slipper betala för dessa kriminella IQ befriade mongon. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om oss, det enda vi vill är att ni ska hem igen eftersom ni kostar miljarder varje år att försörja. Södertälje gick back flera hundra miljoner förra året och det är svenska skattebetalare som måste stå för detta. I längden går det inte naturligtvis.

Tacka er? Jag tackar somaliern som visade ert folk en läxa nyligen genom att berika Nancy Tavsan med hans negroida krafter...hehehe. Det är kul när klanfolk som assyrierna får smaka på sin egen våldsamma medicin.

Dra åt helvete din håriga barbar, ni svartingar är mer håriga än apor även kvinnorna, det ser sjukt ut.

Som akademiker är detta under min värdighet att ens kommentera, du visar tydligt att du tillhör det lägre samhällsskiktet, en som förmodligen inte ens gått ut gymnasiet.

Apropå håriga apor så får du raka din systers håriga rygg för svenska tjejer är riktigt jävla luddiga och såna som du NAZIGUBBE, tittar på vackra tjejer som mig dagligen. Trånande, inte ens en blick får ni . för jag föredrar en snygg och lång syriansk kille med bakåtslickat hår och charm.
Alla är dessutom inte lika svarta som den bild du har i ditt mörka inre.
Hade jag haft en möjlighet, om jag inte var född i detta kyliga och deprimerande land, skulle jag dra för längesen. Jag hoppas att du skadas rejält i närheten av en självmordsbombare nån dag, då kommer du kanske att förstå skillnaden mellan kristen och muslim. Det var inte längesen som Sverige var kristet, glöm inte det.
2011-04-14, 22:11
Medlem
Miaaaaaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidious
Men kan du inte bara dra åt helvete med hela ditt jävla gruppvåldtagande klanfolk? Jag lovar dig att statistiken gällande Södertälje kommer förbättras när ert smutsfolk lämnat staden, beter sig lika svinigt som vilken nigger som helst i Rinkeby. Ronna och Rinkeby är samma skit vilket visar att ert folk besitter samla inavlade gener som alla svartfolk besitter. Det är ju bevisat att ni syrianer och vad ni kallar er gifter er med kusiner som alla svartingar gör, vilket skapat en inavlad befolkning med låg IQ vilket man kan se i Ronna.

Typiskt svartingar som inbillar sig att de är någonting, jag bor i en villa och varje vecka städar städerskor hemma hos mig och de är alla svartingar så lek inte att ni är på samma nivå som överlägsna rika människor som jag själv är.

Jag hoppas att kusinen du är bortgift med avrättar dig i framtiden, eller kanske en nigger som Nancy Tavsans mördare.

Inga kusiner här inte. Jag har en pojkvän sen länge och är lycklig, jag föredrar varken negrer eller kritvita äckel som du.
2011-04-14, 22:16
Bannlyst
Citat:
Som akademiker är detta under min värdighet att ens kommentera, du visar tydligt att du tillhör det lägre samhällsskiktet, en som förmodligen inte ens gått ut gymnasiet.

Apropå håriga apor så får du raka din systers håriga rygg för svenska tjejer är riktigt jävla luddiga och såna som du NAZIGUBBE, tittar på vackra tjejer som mig dagligen. Trånande, inte ens en blick får ni . för jag föredrar en snygg och lång syriansk kille med bakåtslickat hår och charm.
Alla är dessutom inte lika svarta som den bild du har i ditt mörka inre.
Hade jag haft en möjlighet, om jag inte var född i detta kyliga och deprimerande land, skulle jag dra för längesen. Jag hoppas att du skadas rejält i närheten av en självmordsbombare nån dag, då kommer du kanske att förstå skillnaden mellan kristen och muslim. Det var inte längesen som Sverige var kristet, glöm inte det.
Både religionerna är myter från bronsåldern och syrianerna och araberna och de här andra folken är alla bara olika klanfolk från mellanöstern, rent utseendemässigt är det samma ras i allting, det kan man även se på deras beteende, de är likadana inom allt och har samma våldsamma gener och inavel är lika förekommande överallt där nere.

Jag har ingen syster men varför skulle jag titta på en barbar med mer hår än en apa för? Jag är själv rik och snygg och bor i en fet villa och får hur många brudar som helst, jag skulle aldrig röra en undermänniska från Afrika och mellanöstern.

Ni svartingar hör hemma i ghetton som Ronna där ni kan ha kul med att bränna ner bilar och andra nöjen bara svartingar kan finna roliga på grund av er låga IQ.

Ditt värdelösa folkslag förtjänar all skit ni får av muslimerna, inavlade jävla bergsturkar.

NANCY TAVSAN DEN SYRIANSKA HORAN VÅLDTOGS OCH SLAKTADES AV EN NEGER HAHAHAHA I FRAMTIDEN KOMMER FLER NEGRER BERIKA ER SOM DE BERIKADE HENNE MED DÖDEN.....HAHAHAHA.

DRA NER TILL ÖKEN OCH BLI PÅSATT AV EN KAMEL DIN JÄVLA HÅRIGA SANDAPA.

Du bevisar förresten hur svårt inavlade ni svartingar egentligen är, bara för att du är född här gör det väl inte förbjudet för dig att flytta någon annanstans? Din jävla idiot, när man läser det du skriver inser man ju varför inavel är farligt, skapar håriga halvmänniskor med mindre intellekt än en apa.
Senast redigerad av Sidious 2011-04-14 kl. 22:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in