Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-09-23, 08:58
  #1
Medlem
Är det någon som kan ge mig ett tips om en bra ursäkt att slippa undan en P-bot? Fick en igår.
Citera
2004-09-23, 09:05
  #2
Medlem
Hmmm, du kan ju kolla att de har fått med biltyp, märke, modell regnr och liknande kanske. Om något saknas kanske du slipper
Citera
2004-09-23, 09:06
  #3
Medlem
maniacs avatar
http://www.pbot.nu/
Citera
2004-09-23, 10:46
  #4
Awaiting Email Confirmation
På tal om P-böter, så råkade jag titta på det fantastiska underhållningsprogrammet ordjakten igår. Kärringen frågar ut alla som ringer om de gjort någonting "busigt". Så berättar hon att hon också brukar "busa lite ibland" genom att flytta p-böter mellan bilar. Säkert skitlustig för ägarna av bilarna.
Citera
2004-09-23, 10:51
  #5
Moderator
Sun Rulers avatar
Näe, p-böter är inte så lustigt. Jag har en s.k. löneförmånsbil och i vintras kom en person från ekonomiavdelningen in på mitt kontor, han hade en bister uppsyn och frågade varför jag inte hade betalt in min p-bot. De hotade nu med inkasso...Jag sade att jag aldrig fått en p-bot men han trodde mig inte...

Det gick ett par månader och det var dags för 2000-milservice...när de öppnade motorhuven så hittade de min p-bot. Tydligen så hade den åkt ned i motorhuven, vilket gjorde att jag aldrig såg att jag hade fått den

Pinsamt
Citera
2004-09-23, 11:37
  #6
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Glöm inte att oavsett om du överklagar måste du betala in föreläggandet. Jag (när jag hade bil då) överklagade konstant och lyckades i kanske 15% av fallen. Läs på i lagboken och se vad som passar, exempelvis skall tjänstenumret i rutan för tjänstemans signatur stå före initialerna vilket jag har klarat mig på en gång. Sedan har det någon gång helt saknats signatur vilket föranleder omedelbar återbetalning. . har även fubbat lite genom att jag lyckades sno åt mig en parkeringsbiljett av en person när jag själv att "glömt" att betala. Nåja det mesta finns troligen på sidan som länkades om innan. Lycka till!
Citera
2004-09-23, 12:30
  #7
Medlem
crippas avatar
P-böter får man väl om man parkerar fel.... Eller?
Citera
2004-09-23, 12:40
  #8
Medlem
überlords avatar
kan du styrka att du bedrev lastning så kan du slippa undan.
Citera
2006-01-03, 17:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combat84
Hmmm, du kan ju kolla att de har fått med biltyp, märke, modell regnr och liknande kanske. Om något saknas kanske du slipper


På min p-bot kryssade de för fel bilmärke.
Finns det någon chans att slippa böta?

F.ö åkte jag dit för att stått inom 10 meter från korsande körbanas närmaste ytterkant. (stod 3 meter från en liten utfart till en Kyrkogård där inte många bilar kör!)

Jävligt surt, hade det varit en mer trafikerad korsning hade det varit en annan sak, i detta fall utgjorde jag knappast något hinder.
Edit när jag kollar närmare ser jag att fjollan stavat mitt reg-nummer är fel. Det är JSH _Inte_ TCH som lapplisan skrivit + kryssat för fel bilmärke?

Såg en annan tråd, stämmer det att jag med stor sannolikhet slipper påminnelser då det lär på bli svårt att spåra mig?
Citera
2006-01-03, 18:37
  #10
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspie
På min p-bot kryssade de för fel bilmärke.
Finns det någon chans att slippa böta?

F.ö åkte jag dit för att stått inom 10 meter från korsande körbanas närmaste ytterkant. (stod 3 meter från en liten utfart till en Kyrkogård där inte många bilar kör!)

Jävligt surt, hade det varit en mer trafikerad korsning hade det varit en annan sak, i detta fall utgjorde jag knappast något hinder.
Edit när jag kollar närmare ser jag att fjollan stavat mitt reg-nummer är fel. Det är JSH _Inte_ TCH som lapplisan skrivit + kryssat för fel bilmärke?

Såg en annan tråd, stämmer det att jag med stor sannolikhet slipper påminnelser då det lär på bli svårt att spåra mig?


Du ska slippa den då den är felaktigt ifylld.
Citera
2006-01-03, 18:56
  #11
Medlem
Pendeltågs avatar
Vi provar i bilar & fordon.

Tråd flyttad från övrigt till bilar & fordon.

//Pendeltåg
//moderator
Citera
2006-01-04, 12:50
  #12
Medlem
Princans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspie
På min p-bot kryssade de för fel bilmärke.
Finns det någon chans att slippa böta?

F.ö åkte jag dit för att stått inom 10 meter från korsande körbanas närmaste ytterkant. (stod 3 meter från en liten utfart till en Kyrkogård där inte många bilar kör!)

Jävligt surt, hade det varit en mer trafikerad korsning hade det varit en annan sak, i detta fall utgjorde jag knappast något hinder.
Edit när jag kollar närmare ser jag att fjollan stavat mitt reg-nummer är fel. Det är JSH _Inte_ TCH som lapplisan skrivit + kryssat för fel bilmärke?

Såg en annan tråd, stämmer det att jag med stor sannolikhet slipper påminnelser då det lär på bli svårt att spåra mig?
Grattis, du slipper betala p-boten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback