2016-04-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletin
Jag tycker att L Tyrosine gör att du får bättre effekt men man är inte tvungen att ta det för att må bra utav 5htp.
Har missat det med L Tyrosine helt... 5htp med B6 har jag tagit och det har gett önskad effekt hittills. Kan jag slänga in L Tyrosine mitt under kuren eller?
Citera
2016-04-19, 13:32
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Jag har också tagit 5-HTP både med B6 och utan, jag märker heller ingen skillnad. Man har ju redan fullt med B6 i kroppen även om man inte tar tillskott, eller sker processen i magsäcken?

Precis. En vanlig kost ger 200-300 procent RDI av B6. Så du har redan gott och väl för att slutföra den reaktionen så att säga.
Citera
2016-04-19, 19:25
Medlem
Ghurps avatar
Är fullt medveten att jag är lat atm och förtjänar att få smisk av min fråga då svaret säkerligen redan finns i tråden

Men finns detta i någon fysisk butik här i sverige eller är det internet som gäller
Citera
2016-04-19, 20:28
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Är fullt medveten att jag är lat atm och förtjänar att få smisk av min fråga då svaret säkerligen redan finns i tråden

Men finns detta i någon fysisk butik här i sverige eller är det internet som gäller

Internet.
Citera
2016-04-20, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Internet.
var det inte någon som skrev om någon butik i stockholm som hade 5htp? Har för mig att jag läste det. Sen ifall det är sant eller inte är en annan femma. Tror också att du endast kan få tag på det via nätet.
Citera
2016-04-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Ser att många anser att L-tyrosin är onödigt.

Men om man som jag intar MDMA/Amfetamin-kapslar några kvällar om året, är det även då onödigt med L-Tyrosin efter en sån kväll? Med tanke på att både mina dopamin- och seratoninnivåer är låga efter en sån kväll?

Har kört med L-Tyrosin och 5-htp förr om åren när jag hade haft en MDMA och amfetamin-kväll.

Tänkte dock beställa hem nytt nu och undrar då om L-Tyrosin är nödvändigt för mig?
Det är inte onödigt men inte heller nödvändigt
Citera
2016-04-24, 13:36
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillabullen
var det inte någon som skrev om någon butik i stockholm som hade 5htp? Har för mig att jag läste det. Sen ifall det är sant eller inte är en annan femma. Tror också att du endast kan få tag på det via nätet.
Det fanns en butik som hade det i Stockholm men dom har tagit bort det nu ur sitt sortiment. Finns endast på nätet.
Citera
2016-04-25, 10:54
Medlem
Citat:
Jag har också tagit 5-HTP både med B6 och utan, jag märker heller ingen skillnad. Man har ju redan fullt med B6 i kroppen även om man inte tar tillskott, eller sker processen i magsäcken?
Samma här och känner att den med B6 funkar nästan bättre.
Citera
2016-04-25, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plitkilla
Har missat det med L Tyrosine helt... 5htp med B6 har jag tagit och det har gett önskad effekt hittills. Kan jag slänga in L Tyrosine mitt under kuren eller?
Det kan du göra för bättre effekt
Citera
2016-04-25, 23:07
Medlem
Kalashs avatar
Citat:

Jag märker faktiskt skillnad sen jag började ta dem separat. Tidigare tog jag ZMA, med 500% rek.dagligt intag av vitamin b6, innan sänggående. Likaså 5htp. Fick sånna sjuka problem med buken, Både illamående och rännskita. Efter att ha läst här pausade jag användning av ZMA, och magproblemen försvann, drömmarna intensifierades också. Så nån skillnad uppstår helt klart vid simultan användning
Citera
2016-04-26, 00:24
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalash
Jag märker faktiskt skillnad sen jag började ta dem separat. Tidigare tog jag ZMA, med 500% rek.dagligt intag av vitamin b6, innan sänggående. Likaså 5htp. Fick sånna sjuka problem med buken, Både illamående och rännskita. Efter att ha läst här pausade jag användning av ZMA, och magproblemen försvann, drömmarna intensifierades också. Så nån skillnad uppstår helt klart vid simultan användning

Det som hände var att samtidigt intag av B6 och 5-htp fick 5-htp att bryta ner i magen, vilket gjorde att du fick matsmältningen, och inte hjärnan, full med Serotonin.
Citera
2016-04-27, 09:58
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalash
ZMA är boven isf fyfan det där lät inte kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in