Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ah höga doser B6 gör rätt stor skillnad på 5-htp.
hörde att om man äter b6 samtidigt går serotoninet till levern ist för hjärnan...
Citera
2014-10-10, 11:21
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
hörde att om man äter b6 samtidigt går serotoninet till levern ist för hjärnan...

Nej B6 hjälper 5-htp att utsöndra mer serotonin.
Citera
2014-10-11, 14:51
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Ska tillägga att även höga doser magnesium hjälper 5-htp att tillverka mer serotonin.
Citera
2014-10-15, 20:22
Medlem
Så tips på att ev boosta 5htp effekten med sånt man bara kan hitta på Apoteket? Har precis gått igenom en jädrans jobbig relation där x:et gick bak ryggen på mig, och mår nu skit. Har efter faktan att det var som det var använt en hel del tjack under tiden jag blev sjukskriven, samt svamp och tror alltså jag är lite slutbränd i huvudet, mental och psykiskt.
Tips på vad man kan göra så man mår bättre? Känner liksom inre tomhet, inte lust på nått men efter att jag hittade 5htp't så har det iaf hjälpt lite.

Sen en annan fråga, kan man ta 5htp och E samtidigt, eller innebär det nån risk? Om så, när ska man sluta ta 5htp om man ska E:a ?
Citera
2014-10-15, 20:39
Medlem
svampssons avatar
Nu är det som så här. Jag har en burk med http://naturprodukter.se/hjarna-ogon...0-kap-180-kap/

Och en burk med Holistic L-Tyrosin 500 mg 100 kapslar

Hur bör jag kombinera dessa på bästa sätt? Med massor vänliga hälsningar från Svampsson!

Har även en burk med enbart magnesium sugtabletter.. kan man kombinera allihopa i en cocktail dagligen i en kur? Annars innehåller ju mitt 5htp just magnesium...
Senast redigerad av svampsson 2014-10-15 kl. 20:41. Anledning: tillägg
Citera
2014-10-15, 23:27
Medlem
Citat:

Men det hamnar i levern ist enligt studien jag läste. Skulle vara försiktig iaf.
Citera
2014-10-15, 23:48
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Nu är det som så här. Jag har en burk med http://naturprodukter.se/hjarna-ogon...0-kap-180-kap/

Och en burk med Holistic L-Tyrosin 500 mg 100 kapslar

Hur bör jag kombinera dessa på bästa sätt? Med massor vänliga hälsningar från Svampsson!

Har även en burk med enbart magnesium sugtabletter.. kan man kombinera allihopa i en cocktail dagligen i en kur? Annars innehåller ju mitt 5htp just magnesium...

Kör x10 med tyrosinet, alltså om du tar 100mg 5htp, ta då 1000mg l-tyrosin. du kan säkerligen öka dosen tyrosin utan problem ändå om du bara tar 100mg 5htp

Ta tyrosinet på morgonen iaf en halvtimme innan du käkar något. Sen skulle jag rekommendera att ta 5-htp i samband med måltid. Du kan med fördel fylla på med tyrosinet några timmar efter lunch också. En annan sak att tänka på är att man utvecklar tolerans på tyrosinet relativt snabbt, så öka dosen ifall du inte känner av effekten. Skulle rekommendera att köra denna kur kanske max 2-4 veckor i taget och sen ta en paus och sen köra igen.
Citera
2014-10-15, 23:59
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Kör x10 med tyrosinet, alltså om du tar 100mg 5htp, ta då 1000mg l-tyrosin. du kan säkerligen öka dosen tyrosin utan problem ändå om du bara tar 100mg 5htp

Ta tyrosinet på morgonen iaf en halvtimme innan du käkar något. Sen skulle jag rekommendera att ta 5-htp i samband med måltid. Du kan med fördel fylla på med tyrosinet några timmar efter lunch också. En annan sak att tänka på är att man utvecklar tolerans på tyrosinet relativt snabbt, så öka dosen ifall du inte känner av effekten. Skulle rekommendera att köra denna kur kanske max 2-4 veckor i taget och sen ta en paus och sen köra igen.

tackar stort för tipset!!
Citera
2014-10-16, 20:40
Medlem
slackergurus avatar
1. Vad händer när man slutar med produkten?
2. Finns det några bieffekter
3. Kommer ett intag av produkten göra att jag får några biverkningar efter ett bruk av 5-htp dvs efter avslutad kur.
Citera
2014-10-17, 14:57
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slackerguru
1. Vad händer när man slutar med produkten?
2. Finns det några bieffekter
3. Kommer ett intag av produkten göra att jag får några biverkningar efter ett bruk av 5-htp dvs efter avslutad kur.

1. Inget speciellt, lite tröttare och segare första dagarna kanske. Sen återgår du gradvis till att må som du gjort tidigare.
2. Inga större mig veterligen. De enda jag själv upplevt är svårigheter att somna, minskad aptit och något sämre blodcirkulation.
3. Är inte det här samma fråga som 1?
Citera
2014-10-18, 13:10
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
Men det hamnar i levern ist enligt studien jag läste. Skulle vara försiktig iaf.

Länka gärna till din källa.
Citera
2014-10-21, 11:24
Medlem
Citat:
Länka gärna till din källa.

Tror det var översta sökresultatet på 5htp study. Men slutat med detta nu då det fuckar upp min hjärna, pga att dopaminet försvinner gissar jag. Får tyrosine idag så ska se om det blir bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in