Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-19, 15:33
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morktsvammel
har en vän till mig som har slutat med SNRI sedan en vecka tillbaka nu, kan man ta 5-htp för att fylla på serotonidepån?

Jo da.
Citera
2014-07-20, 14:31
Medlem
Om jag förstått saken korrekt så kan jag använda 100-200mg/dag i en till två veckor för att fylla på serotoninförrådet till den normala nivån för att sedan sluta käka det och nivån stannar kvar där den bör vara så länge jag inte använder mig av substanser som frigör serotonin efteråt? Förutsatt att kost, sömn och motion sköts ordentligt såklart.

Fred ut!
Senast redigerad av ExtraMktJohan 2014-07-20 kl. 14:44.
Citera
2014-07-20, 16:10
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraMktJohan
Om jag förstått saken korrekt så kan jag använda 100-200mg/dag i en till två veckor för att fylla på serotoninförrådet till den normala nivån för att sedan sluta käka det och nivån stannar kvar där den bör vara så länge jag inte använder mig av substanser som frigör serotonin efteråt? Förutsatt att kost, sömn och motion sköts ordentligt såklart.

Fred ut!

Du har förstått det korrekt.
Citera
2014-07-20, 17:15
Medlem
Tack för svaret!

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Du har förstått det korrekt.
Citera
2014-07-20, 17:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraMktJohan
Tack för svaret!

Lugnt.
Citera
2014-07-21, 08:57
Medlem
Har ätit 5-htp cirka 3 veckor nu, tänkte kliva av nu en stund, kan kan jag fortfarande äta 500mg l-tyrosine varje dag som jag ätit samtidigt eller ska jag göra uppehåll med den med?
Citera
2014-07-21, 13:01
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Har ätit 5-htp cirka 3 veckor nu, tänkte kliva av nu en stund, kan kan jag fortfarande äta 500mg l-tyrosine varje dag som jag ätit samtidigt eller ska jag göra uppehåll med den med?

Du kan fortsätta om du känner att du behöver det, om du känner dig fortfarande nere pga dopaminbrist.
Citera
2014-07-24, 12:29
Medlem
Vilken hemsida erbjuder 5 htp till bäst pris i sverige?
Citera
2014-07-24, 18:30
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcornpåse
Vilken hemsida erbjuder 5 htp till bäst pris i sverige?

Ställ frågan här, (FB) Nätapotek och drogshoppar
Citera
2014-07-29, 05:54
Medlem
Rekommenderar starkt 5-htp till alla er där ute! Sover som en gud och drömmer galna drömmar, känner mig så sjukt utvilad när klockan ringer så det blir knappt jobbigt att gå upp till jobbet som idag

Sjukt impad, kör 100mg/dagen sen en vecka tillbaka!
Citera
2014-07-29, 10:50
Medlem
headsteps avatar
Körde en andra omgång med 5-htp även denna gång med helt ok resultat.

100mg/kväll och nu efter en vecka så började drömmarna komma och jag vaknar fullständigt utvilad, och bra bättre humör.

Men, man ska ju inte käka dessa nonstop, man ska ta breaks. Men jag sjunker under dessa breaks. Hur långa breaks tar ni? Jag fattar inte hur jag ska kunna hålla mig "uppe" som jag gör just nu!!

Har även beställt l-tyrosin efter att ha läst mycket om det här, det blir första gången.

Hjälp, pls
Citera
2014-07-29, 12:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headstep
Körde en andra omgång med 5-htp även denna gång med helt ok resultat.

100mg/kväll och nu efter en vecka så började drömmarna komma och jag vaknar fullständigt utvilad, och bra bättre humör.

Men, man ska ju inte käka dessa nonstop, man ska ta breaks. Men jag sjunker under dessa breaks. Hur långa breaks tar ni? Jag fattar inte hur jag ska kunna hålla mig "uppe" som jag gör just nu!!

Har även beställt l-tyrosin efter att ha läst mycket om det här, det blir första gången.

Hjälp, pls

Kan du inte börja med SSRI/SNRI? Verkar som du behöver stå på någon antidepressiv om du sjunker så pass mkt i mellan omgångarna med 5-htp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in