• 1
  • 2
2011-04-07, 22:43
Bannlyst
Tja

Min kompis var på mig idag pga av att jag inte ville bråka med en kille som ''axla'' när ha skulle passera. Vad tycker ni om detta? Ska man försvara sig på krogen för att någon gör något liknande? Personligen säger jag nej för att jag går ditt för att ha roligt och inte för att bråka. Om det var någon annanstans så skulle det vara annorlunda.

Jag känner också att det är lättare att bli anmäld om man brukar våld på sådana platser.
Citera
2011-04-07, 22:48
Medlem
RadioGaGas avatar
Nej det är ingen bra idé att bråka på krogen. Bara idioter och omogna människor, samt människor med psykiska problem, bråkar med andra människor.
Citera
2011-04-07, 22:50
Medlem
Heliotropes avatar
Känns lite onödigt att börja bråka. Men förstår att det känns lockande ifall man är fylld av testosteron och alkohol. Men sen är det väldigt lätt att axla folk på trånga ställen. Är tjej, var ute på ett fullsmockat ställa en gång och ville komma förbi några snubbar som stod i vägen. Inte hörde dem mitt ursäkta, så nej, jag pressade mig förbi honom med våld. Han kavlade upp ärmarna och kollade efter mig. Men min pojkvän stod lyckligtvis bredvid och kollade på honom med en utdömande blick.
SÅ kan det gå!
Citera
2011-04-07, 22:52
Medlem
akvarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Nej det är ingen bra idé att bråka på krogen. Bara idioter och omogna människor, samt människor med psykiska problem, bråkar med andra människor.

haha, har bråkat ett par gånger på krogen och alltid lyckats "komma undan" från vakterna. Stå på dig för fan!

PS. då är frågan, är jag psyko eller omogen?
Citera
2011-04-07, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heliotrope
Känns lite onödigt att börja bråka. Men förstår att det känns lockande ifall man är fylld av testosteron och alkohol. Men sen är det väldigt lätt att axla folk på trånga ställen. Är tjej, var ute på ett fullsmockat ställa en gång och ville komma förbi några snubbar som stod i vägen. Inte hörde dem mitt ursäkta, så nej, jag pressade mig förbi honom med våld. Han kavlade upp ärmarna och kollade efter mig. Men min pojkvän stod lyckligtvis bredvid och kollade på honom med en utdömande blick.
SÅ kan det gå!

Jag hade slagit sönder dig och din pojkvän
Citera
2011-04-07, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akvarell
haha, har bråkat ett par gånger på krogen och alltid lyckats "komma undan" från vakterna. Stå på dig för fan!

Haha good, men det känns lite onödigt. Ska man bråka så ska man göra det på avskilda platser.
Citera
2011-04-07, 22:58
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvarell

Du kanske bara är en idiot?

TS. Du gjorde helt rätt, även om alkohol och testosteron flödar i kroppen.
Citera
2011-04-07, 22:59
Medlem
FrankRosenthals avatar
Jag tycker att du gjorde helt rätt ts! Om man slåss på krogen är man fan riktigt jävla efterbliven. Hatar människor som går ut på krogen för att bråka. Haha, vad de är dumma i huvudet.
Citera
2011-04-07, 23:00
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliotrope
SÅ kan det gå!

Visst kan man tycka brudar som tar plats och är otrevliga på stan / krogen är dumma i huvudet och visst fan kan man glo surt på dem. Men mer än så, typ kavla upp ärmarna och förbereda sig för att slå till dem är ju bara patetiskt.. Synd att inte din kille tog mer illa vid sig och slog han på käften direkt för att han ens tänkte tanken.

I övrigt så är bråk på krogen det mest värdelösa man jag ägna sig åt då det oftast bara slutar med att man blir utslängd och om man har tur så får man gå hem.
(dock slutar det oftast i med mys i baksäten med två stora tjocka snutdjävlar)
Citera
2011-04-07, 23:05
Medlem
Man får väl bedömma situationen! Jag själv skulle ha svårt att hålla mig från att reagera om någon gick in i mig. Speciellt om jag var alkolpåverkad. Men sen beror det på andra saker, som vilket ställe jag är på, vilken typ av kille det verkar vara, hur många vänner han har med sig, vad jag har för tanke med utgången etc.. Ibland är det värt ibland inte. Tar helst inte skit i onödan..
Citera
2011-04-07, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simen
Man får väl bedömma situationen! Jag själv skulle ha svårt att hålla mig från att reagera om någon gick in i mig. Speciellt om jag var alkolpåverkad. Men sen beror det på andra saker, som vilket ställe jag är på, vilken typ av kille det verkar vara, hur många vänner han har med sig, vad jag har för tanke med utgången etc.. Ibland är det värt ibland inte. Tar helst inte skit i onödan..

Men det är det som är grejen, känns falskt att hävda sig när man är packad. Varför inte bara ta det när man är nykter och ensam med personen?
Citera
2011-04-07, 23:11
Medlem
Om snubben knuffade till dig med axeln med avsikt så var han förstås ute efter bråk. Då gjorde du rätt som inte började slåss, eftersom han inte fick vad han ville. Om han axlade dig av misstag gjorde du också rätt, för en sådan miss är ingenting man slåss över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in