2018-01-30, 11:43
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Varför finns inte Big King XXL kvar? Bara XL.
Citera
2018-01-30, 13:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Varför börjar de sälja korv? Vem ska köpa tänker de? Är man inte jättehungrig så visst men då bör det väl finnas bättre alternativ för en korv blir man inte mätt på eller jag blir det då rakt inte. Äter jag korv blir det i regel chorizo och då två med senap, ketchup, räksallad och rostad lök. Vanlig grill/kokkorv trycker jag lätt i mig 4-6 stycken av. Så jag ställer mig frågan igen vem går in på burger king för lite intagande av snabbmat och väljer korven?

jadu bra fråga, den har ju floppat i usa av en anledning.. det blir samma svar den som är trött på en burgare, men då blir det ju, va tusan gör du på ett ställe som säljer primärt burgare undrar man? korvar på pressbyrån tar jag hellre, billigare o godare.
Citera
2018-01-30, 15:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jadu bra fråga, den har ju floppat i usa av en anledning.. det blir samma svar den som är trött på en burgare, men då blir det ju, va tusan gör du på ett ställe som säljer primärt burgare undrar man? korvar på pressbyrån tar jag hellre, billigare o godare.

Ja det är lite så jag tänker, 19 spänn för en varmkorv visst lite jalapenos och ostsås på en av dem men lte extra tillbehör kan man ju få på pressbyrån med eller varför inte korvmojen på ens lokala torg... är något billigare
Citera
2018-01-30, 19:25
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Varför finns inte Big King XXL kvar? Bara XL.

Det är väl samma burgare? Jag märker i alla fall ingen skillnad, det är lika mycket kött i alla fall (2x113g) och jag har inte märkt någon skillnad på innehållet heller. De har nog bara bytt namn på den.
Citera
2018-01-30, 20:34
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är väl samma burgare? Jag märker i alla fall ingen skillnad, det är lika mycket kött i alla fall (2x113g) och jag har inte märkt någon skillnad på innehållet heller. De har nog bara bytt namn på den.
Det är samma burgare och de har bara bytt namn på den.
Man kan ju undra varför, kanske för att göra plats för 3*113 g?
Citera
2018-01-30, 22:10
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved

Ingen aning, har funderat på det själv. Den kanske hette XL på andra marknader eller nåt? Det känns inte som att en ännu större burgare skulle funka så bra i Sverige, eller åtminstone att BK inte tror det. I USA har de haft rejält stora burgare, frukostar och annat under lång tid, men inget av det brukar hitta till Sverige. Men man vet aldrig, det vore på ett sätt lite roligt.
Citera
2018-01-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ja det är lite så jag tänker, 19 spänn för en varmkorv visst lite jalapenos och ostsås på en av dem men lte extra tillbehör kan man ju få på pressbyrån med eller varför inte korvmojen på ens lokala torg... är något billigare

Inte så aptitligt med korvar som man sett snurra runt alltför länge. Hos BK kom de i en
(två) snygga förpackningar ...
Citera
2018-02-05, 15:48
Medlem
Bertil85s avatar
Var förbi BK idag och prövade deras Hot Dog.
Tyckte den var god den med ostsås och Jalapenos.
Kom i en smart förpackning och priset godkänt !
Citera
2018-02-05, 19:39
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved

Vet inte men det går alltid att beställa till extra kött eller vad nu behager en.
Citera
2018-02-06, 18:40
Medlem
dovAkins avatar
Fan e skillnaden på Whopper och Big King?
Citera
2018-02-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Mycket. Om man ska jämföra med Donken så är en Whopper som en McFeast och Big King är som Big Mac. Typ.

Whopper är 113g kött (om de inte ändrat det), majo, sallad, tomat, gurka, ketchup och lök.
Big King är 2x kött (minns inte vikten, skulle tippa på ca 65g), ost, Big King dressing (typ hamburgerdressing), sallad, lök och gurka.
Citera
2018-02-06, 20:11
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin

https://burgerking.se/menu/whopper#r...nu%23layerOpen

https://burgerking.se/menu/big-king#...nu%23layerOpen

Ja vad FAN är skillnaden egentligen...

F.öv finns inte Mcfeast eller Big King på Amerikanska McDonalds o Burger King.
Senast redigerad av Big Boss 2018-02-06 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in