2018-01-15, 11:59
Medlem
Nu har BG-centralstation i gbg börjat sälja korv
Citera
2018-01-15, 12:00
Medlem
Provade nyss deras chili cheese korv.

För 19kr får du en liten smal korv (typ Dennis) med smaklös ostås som inte smakar någonting och några jalapeños.

Inte undra på att deras främsta selling points är "Du kan hålla den i handen." - Korven krävde dock två händer för att hålla ihop brödet, som var delat i botten redan när jag öppnade kartongen.

Inget jag tänker köpa igen.
Senast redigerad av Bromoflow 2018-01-15 kl. 12:03.
Citera
2018-01-15, 12:04
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Provade nyss deras chili cheese korv.

För 19kr får du en liten smal korv (typ Dennis) med smaklös ostås som inte smakar någonting och några jalapeños.
Brödet var dessutom delat i botten.

Inget jag tänker köpa igen.

Det är konstigt att korvarna är så små, jag trodde att det skulle vara korvar som var riktigt stora med rejäla bröd. Men då hade de väl blivit mycket dyrare och börjat konkurrera med deras större burgare. Inte helt enkelt att positionera en sån produkt i sortimentet. Nu är det väl en korv eller en cheeseburgare man väljer mellan kanske.
Citera
2018-01-17, 01:19
Medlem
Åt deras korv i förrgår, var det mest värdelösa skit jag någonsin tryckt i mig på en snabbmatsrestaurang. Brödet var på tok för tjockt och sen fyra smaklösa jalapenos med en smaklös ostsås. En grillkorv på pressbyrån håller bra mycket bättre klass.

I övrigt så fattar jag fortfarande inte varför BK bytte ut sina pommes för ett par år sen. De pommes dem har nu är fan kass. Jävla synd, föredrar nog BKs burgare över de andra restaurangernas.
Citera
2018-01-17, 10:16
Medlem
swebarbs avatar
Alltså när jag såg reklamen att burger king ska nu sälja korv tänkte jag först det är ett skämt men sen läser man här dom som provat och det verkar inte vara något vidare ja.. Förstår inte går det så dåligt för BK nuförtiden att man ska satsa på smaklösa korvar??

Vill jag ha en korv tar det jag på pressbyrån eller sibylla, till en hamburgerkedja går jag för en hamburgare med pommes och inget annat.

Eller vad kommer härnäst, en pizza kanske?

haha dom får bra feedback i USA,

Burger King’s hot dogs are a disgusting disgrace

https://nypost.com/2016/03/02/burger...ting-disgrace/
Senast redigerad av swebarb 2018-01-17 kl. 10:19.
Citera
2018-01-17, 15:29
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Alltså när jag såg reklamen att burger king ska nu sälja korv tänkte jag först det är ett skämt men sen läser man här dom som provat och det verkar inte vara något vidare ja.. Förstår inte går det så dåligt för BK nuförtiden att man ska satsa på smaklösa korvar??

Vill jag ha en korv tar det jag på pressbyrån eller sibylla, till en hamburgerkedja går jag för en hamburgare med pommes och inget annat.

Eller vad kommer härnäst, en pizza kanske?

haha dom får bra feedback i USA,

Burger King’s hot dogs are a disgusting disgrace

https://nypost.com/2016/03/02/burger...ting-disgrace/

Har du bara problem med att de säljer korv? Med tanke på att de bland annat säljer chicken nuggets, sallader och glass också. Så de har ju mer än bara hamburgare, dricka och pommes (om man vill ha en meny). De fokuserar ju fortfarande på hamburgare, korven är bara en "sidogrej" likt glassen etc.
Citera
2018-01-18, 12:47
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Har du bara problem med att de säljer korv? Med tanke på att de bland annat säljer chicken nuggets, sallader och glass också. Så de har ju mer än bara hamburgare, dricka och pommes (om man vill ha en meny). De fokuserar ju fortfarande på hamburgare, korven är bara en "sidogrej" likt glassen etc.

Nu handlar det om en korv som inte smakar nåt typ och är äcklig? nuggets är visserligen inte heller min grej men det blir överdrivet när dom ska blanda in korv, vad är nästa steg då? satsa på burgare istället som fokus! den som inte vill ha det ja vafan gör den då på en hamburger kedja undrar jag?
Citera
2018-01-18, 13:42
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nu handlar det om en korv som inte smakar nåt typ och är äcklig? nuggets är visserligen inte heller min grej men det blir överdrivet när dom ska blanda in korv, vad är nästa steg då? satsa på burgare istället som fokus! den som inte vill ha det ja vafan gör den då på en hamburger kedja undrar jag?

Du har ju inte prövat korvarna själv, så varför kalla dem för smaklösa och äckliga? För övrigt förstår jag inte riktigt logiken. Om korvarna är smaklösa, hur är de då äckliga? Oftast anser man ju att maten är äcklig baserat på hur det faktiskt smakar, men om korvarna är smaklösa så måste de vara äckliga av en annan anledning.

De har ju redan fokus på hamburgare, att de satsar på korv också förändrar inte den saken.
Citera
2018-01-18, 19:18
Medlem
80231s avatar
Citat:
Du har ju inte prövat korvarna själv, så varför kalla dem för smaklösa och äckliga? För övrigt förstår jag inte riktigt logiken. Om korvarna är smaklösa, hur är de då äckliga? Oftast anser man ju att maten är äcklig baserat på hur det faktiskt smakar, men om korvarna är smaklösa så måste de vara äckliga av en annan anledning.

De har ju redan fokus på hamburgare, att de satsar på korv också förändrar inte den saken.
Minisnorrarna är ett skämt. Varför väljer BK ens att lansera en så undermålig produkt?
Citera
2018-01-19, 14:09
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Donken har också provat med korvar, det gick heller inget vidare, nu ska plötsligt BK lyckas med dyngan? nej jag tänker inte prova för jag är inte direkt en stor korvälskare, räcker jag läst lite runt för att få en uppfattning att det är ingen höjdare..
Citera
2018-01-19, 14:15
Medlem
InflatableBoppos avatar
Om jag var den som bestämmer har jag lanserat frukost istället för korv eller tagit något annat ifrån US menyn som inte finns på den svenska menyn för att stå ut ifrån Max och sibylla. McDonalds finns inte överallt och alla har inte drive through tänk att få sätta tänderna i något liknande. Eller inspirerats av andra länders lokala BK menyer Indien har alltid något spännande

https://www.bk.com/menu/breakfast
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-01-19 kl. 14:19.
Citera
2018-01-19, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Om jag var den som bestämmer har jag lanserat frukost istället för korv eller tagit något annat ifrån US menyn som inte finns på den svenska menyn för att stå ut ifrån Max och sibylla. McDonalds finns inte överallt och alla har inte drive through tänk att få sätta tänderna i något liknande. Eller inspirerats av andra länders lokala BK menyer Indien har alltid något spännande

https://www.bk.com/menu/breakfast

Det mesta pa BK i Indien ar val vegetariskt eller kyckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in