• 1
  • 2
2011-04-07, 19:09
Bannlyst
Kan snuten kolla upp MSN när man sitter och snackar? Alltså, inte sparade loggar, för det sparar jag aldrig, utan när man sitter och snackar online. Man har ju hört om hur snuten får mer och mer tillåtelse att trampa på ens personliga integritet. Men är det möjligt att de på något sätt kan följa en på MSN? Jag talar aldrig droger i telefon längre, utan tar det enbart över MSN. Man kanske borde fixa sån där Simp Lite, eller vad det heter, som gör MSN krypterat.
Citera
2011-04-07, 19:12
Medlem
MSN Loggar dina konversationer på datorn även fast du säger att den inte ska göra det. Minns inte vart dock. Även MSN loggar dina konversationer på sina servrar.
Citera
2011-04-07, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lassepunk
MSN Loggar dina konversationer på datorn även fast du säger att den inte ska göra det. Minns inte vart dock. Även MSN loggar dina konversationer på sina servrar.
Ja, men då måste snuten först ta datorn i beslag innan de kan se konversationerna? Jag tänkte om de på något sätt kunde följa dem direkt live.
Citera
2011-04-07, 19:22
Medlem
DirectXs avatar
Om de tabbar din datatrafik, vilket skulle ta fullmakter och en stor satsning att göra. Annars kan du vara lugn, däremot sparas loggar av dina medelanden, men inget live alltså
Citera
Medlem
du e medveten om att det är förmodligen säkrare att prata med personer i fråga istället för o skriva?

Det man skriver "fastnar" ju på webben, låt oss säga dom övervakar dig, då skickat du meddelanden okrypterat ifrån ip xx till yy, och det visas öppet o är inte direkt bekymmer för dem o kika upp.

jag kan vara helt ute o prata i nattmössan, men har för mig det e såhär, så jag brukar oftast ringa folk istället!

bästa är ju alltid att ha kontantkort som inte e reggat ifall du tror något knas e på g!

GL !=)
Citera
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassepunk

Nej, MSN loggar inte konversationer på hårddisken om man inte själv vill det.
Citera
2011-04-07, 19:30
Bannlyst
Skall ladda ner Simp Lite i alla fall, som krypterar MSN-konversationerna.
Citera
2011-04-07, 19:40
Medlem
Oldberrys avatar
Kan snuten läsa?

Senast redigerad av Oldberry 2011-04-07 kl. 19:45.
Citera
2011-04-07, 19:52
Medlem
LokalaNyheters avatar
får man fråga varför denna tråd ligger under drogakuten? :S
Citera
2011-04-07, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LokalaNyheter
får man fråga varför denna tråd ligger under drogakuten? :S
Jag vet inte. För att jag är bensad kanske.
Citera
2011-04-07, 19:56
Medlem
Subject9s avatar
Fel forum indd.

OnT: Polisen kan mycket precis se vad du skrivit över MSN genom att efterfråga historiken, de har rätt till det numera (tack staten). Det du ska vara medveten om är att (förmodligen) så är många ord nyckelord, alltså när du skriver vissa sorters ord tillräckligt många gånger så loggas det.

Bästa är att skriva via hushmail eller bara helt enkelt snacka IRL : )
Citera
2011-04-07, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subject9
Fel forum indd.

OnT: Polisen kan mycket precis se vad du skrivit över MSN genom att efterfråga historiken, de har rätt till det numera (tack staten). Det du ska vara medveten om är att (förmodligen) så är många ord nyckelord, alltså när du skriver vissa sorters ord tillräckligt många gånger så loggas det.

Bästa är att skriva via hushmail eller bara helt enkelt snacka IRL : )
Men måste de inte ta min dator i beslag då, för att se den historiken, eller hur fungerar det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in