• 1
  • 2
2011-04-06, 23:35
Medlem
Tänkt att ladda ner en piratkopia av Windows 7 från pirate bay. Vad finns det för nackdelar hos en piratkopia? Eller har ni några tips jag kan få? Har laddat ner Iso:n men inte fått någon CD-key, behöver man inte CD-key på piratkopian?

Tack på förhand.
Citera
2011-04-06, 23:39
Medlem
2pks avatar
Inga. Så länge du inte lyckas installera "Windows Genuine Advantage" vid uppdateringar senare. Det enda det gör är att ge dig en liten jobbig ruta som tjatar om att versionen kan vara olaglig. Men det finns crackar som tar bort detta. Förövrigt vet jag inte några fördelar med en betald version jämfört med en piratkopierad.

I alla fall ingen tillräckligt stor att motivera priset.

EDIT: CD-keyn bör hittas i antingen en NFO-fil (öppnar du med typ anteckningar), i en mapp med namnet crack eller dylikt, eller på själva ISO:n i en mapp med namnet på release-gruppen eller "crack". (Det är oftast så här iaf)

Lycka till
Citera
2011-04-06, 23:44
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pk
Inga. Så länge du inte lyckas installera "Windows Genuine Advantage" vid uppdateringar senare. Det enda det gör är att ge dig en liten jobbig ruta som tjatar om att versionen kan vara olaglig. Men det finns crackar som tar bort detta. Förövrigt vet jag inte några fördelar med en betald version jämfört med en piratkopierad.

I alla fall ingen tillräckligt stor att motivera priset.

EDIT: CD-keyn bör hittas i antingen en NFO-fil (öppnar du med typ anteckningar), i en mapp med namnet crack eller dylikt, eller på själva ISO:n i en mapp med namnet på release-gruppen eller "crack". (Det är oftast så här iaf)

Lycka till
Är det erkligen det enda som händer? Att den klagar?
Citera
2011-04-06, 23:47
Medlem
2pks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Är det erkligen det enda som händer? Att den klagar?
Ja, man får vänta lite vid inloggning med. Men jag tror inte att den skickar någon typ av information så att de "kollar upp" dig. Det hade varit löjligt. (Texten säger ju "kan vara...")

EDIT: Bästa lösningen på problemet är helt enkelt att bocka ur WGA vid nästa/första uppdateringen så slipper du skiten öht.
Citera
2011-04-06, 23:48
Medlem
Jaha okej, kan du säga hur jag ska göra nu? Jag har laddat ner ISO:n, vad gör jag sen och hur? Har aldrig installerat windows och är ganska dålig på sånt här
Angående CD-keyn så ska jag kolla upp det imorrn för min andra dator är avstängd, där den är nerladdad.
Citera
2011-04-06, 23:49
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memoxxx
Jaha okej, kan du säga hur jag ska göra nu? Jag har laddat ner ISO:n, vad gör jag sen och hur? Har aldrig installerat windows och är ganska dålig på sånt här
Angående CD-keyn så ska jag kolla upp det imorrn för min andra dator är avstängd, där den är nerladdad.
Dra ner imgburn och bränn avbildsfil till skiva
Citera
2011-04-06, 23:51
Medlem
2pks avatar
EDIT: Skitinlägg
Citera
2011-04-06, 23:55
Medlem
Jaha okej så bara att bränna ISO:n på skiva och sen sätta in den i datorn och installera windows?
Citera
2011-04-06, 23:56
Medlem
2pks avatar
Citat:
Jaha okej så bara att bränna ISO:n på skiva och sen sätta in den i datorn och installera windows?
Mja, du bör boota den, formatera C: och sedan installera

EDIT: Se till att DVD-brännaren/läsaren ligger först i boot-ordningen annars går det inte. Den kanske gör det och i så fall skit i vad jag nyss skrev.

Men helt enkelt starta om datorn med skivan i så borde du få upp något om, om du vill boota skivan, gör det, välj att formatera/installera på C: och så borde de fungera?

EDIT2: Googlade fram en liten guide
Senast redigerad av 2pk 2011-04-07 kl. 00:00.
Citera
2011-04-07, 00:05
Medlem
Men datorn jag ska installera windows 7 på är helt ny och kommer inte att ha något operativsysmtem innan...
Citera
2011-04-07, 00:14
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Men datorn jag ska installera windows 7 på är helt ny och kommer inte att ha något operativsysmtem innan...

Boota från cd/dvd och kör igång.
Citera
2011-04-07, 00:20
Medlem
Vad betyder boota? xD förlåt att jag är lite retard
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto